Το νέο μέτωπο του Στέλιου Παππά είναι ο συνεταιρισμός «Ηρακλής», ο οποίος είναι και μισθωτής των γραφείων και των αμαξοστασίων του ΟΑΣΘ. Ο δημόσιος πλέον ΟΑΣΘ συνεχίζει να αρνείται –για 20 μήνες- την καταβολή των νόμιμων ενοικίων, δηλ. από τότε που η κυβέρνηση κρατικοποίησε τον Οργανισμό.
Θεσσαλονίκη: Απαγόρευση κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στην Αθηνών-Θεσσαλονίκης - Υποχρεωτικός ο εφοδιασμός με αλυσίδες
Σε συνέντευξη του «Στο Κόκκινο» ισχυρίστηκε ότι ο «Ηρακλής» «στήθηκε από τους μετόχους του ΟΑΣΘ και λειτούργησε ουσιαστικά ως εργαλείο για να αυξάνει τα κέρδη τους» και ότι με κεφάλαια του ΟΑΣΘ αγοράστηκαν τα ακίνητα του συνεταιρισμού! H αλήθεια είναι ότι ο «Ηρακλής» ιδρύθηκε τέσσερα χρόνια πριν από τον ΟΑΣΘ, συνεπώς είναι μάλλον δύσκολο να έχει ιδρυθεί από τους … μετόχους του ΟΑΣΘ. Άλλωστε, οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ πριν την κρατικοποίηση ήταν περίπου 2.000 Φυσικά Πρόσωπα, ενώ οι μέτοχοι του «Ηρακλή» δεν ξεπερνούν τους 1.300.
Όσο για την απόκτηση των ακινήτων του «Ηρακλή», οι συνεταιριστές με Ίδια Κεφάλαια πραγματοποίησαν την αγορά οικοπέδων και πάλι με δικές τους δαπάνες υλοποίησαν την κατασκευή των εγκαταστάσεων των δύο αμαξοστασίων, τα οποία και εξόπλισαν με κατάλληλες υποδομές ώστε να εξυπηρετούν τις ανάγκες ανεφοδιασμού και συντήρησης των λεωφορείων του ΟΑΣΘ. Από το 2010 αποφάσισαν, εξάλλου, ομόφωνα την παύση διανομής κερδών, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι ταμειακές ανάγκες του συνεταιρισμού έναντι των μισθωμάτων και των λοιπών υποχρεώσεών του.
Σήμερα ο ΟΑΣΘ νοικιάζει από το Συνεταιρισμό Ηρακλή: Επτά ορόφους Γραφείων, υπόγεια αποθήκη και παρκινγκ συνολικού εμβαδού 2.310 τμ και δύο αμαξοστάσια (Σταυρουπόλεως και Φοίνικα) συνολικού εμβαδού 55.568 τμ υπαιθρίων χώρων και 16.638 τμ κτισμάτων. Για τους παραπάνω χώρους ο ΟΑΣΘ οφείλει να πληρώνει μηνιαίο ενοίκιο μόνον 88.302 ευρώ (ετησίως 1.059.000 ευρώ και όχι 1.560.000 όπως ισχυρίζεται ο κ. Παππάς) δεδομένου ότι το μίσθωμα τα τελευταία χρόνια είχε υποστεί διαδοχικές μειώσεις ύψους 30%. Το μίσθωμα αυτό η κρατική διοίκηση του ΟΑΣΘ το θεωρεί παρ’ όλα αυτά υπερβολικό (!) και δεν το καταβάλλει εδώ και 20 μήνες, με αποτέλεσμα οι συνολικές οφειλές του Οργανισμού για 20 μήνες, από τον Αύγουστο του 2017 έως σήμερα (Μάρτιος 2019) να ανέρχονται σε 1.560.200 ευρώ και ο συνεταιρισμός να αναγκαστεί να καταφύγει στα Δικαστήρια.
Επίσης, εκκρεμούν πληρωμές ενοικίων και από τον ιδιωτικό ΟΑΣΘ από το 2014 ύψους 3.322.257 ευρώ, τις οποίες η Διοίκηση αρνείται επίσης να καταβάλει – με το δικαιολογητικό ότι «δεν είμαστε διατεθειμένοι να πληρώσουμε χρέη προηγούμενης περιόδου» – παρ’ όλο που το ποσό αυτό το έχει ήδη αναγνωρίσει ως οφειλόμενο, όπως προκύπτει από σχετικό έγγραφό της. Άλλος ένας καινοφανής ισχυρισμός του κ. Παππά είναι ότι «τα ενοίκια αυτά θεωρούνταν καλυμμένα ως έξοδα από το Δημόσιο … οι πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ και του Ηρακλή συμφώνησαν να πληρώνει το Δημόσιο…». «Είναι αυτονόητο βέβαια ότι καμία τέτοια συμφωνία δεν υπήρξε ποτέ και ότι διαχρονικά ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ πλήρωνε ο ίδιος τα ενοίκια του –όπως φαίνεται και από τους ετήσιους ισολογισμούς – και η μόνη του επιδότηση από το δημόσιο ήταν η αντισταθμιστική εισφορά επί της τιμής των εισιτηρίων (που ισχύει και για τον ΟΑΣΑ, τις άγονες γραμμές κλπ) την οποία το κράτος, για λόγους κοινωνικής πολιτικής επέβαλε – και επιβάλλει – να είναι χαμηλή», αναφέρει στην απάντησή του ο πρόεδρος του συνεταιρισμού, Στέφανος Καψάλης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το αποκορύφωμα της φαντασίας του κ. Παππά είναι ότι ο ΟΑΣΘ αγόραζε από τον «Ηρακλή» σε τιμές λιανικής πώλησης τα καύσιμα και τα ορυκτέλαια! «Βεβαίως κάτι τέτοιο δεν συνέβαινε, όπως πολύ εύκολα αποδεικνύεται και από τα σχετικά παραστατικά. Ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ αγόραζε τα πετρέλαια και τα ορυκτέλαια από την αγορά στις πλέον ανταγωνιστικές τιμές, όπως άλλωστε είχε συμφέρον, ως ιδιώτης. Αντίθετα, ο κρατικός ΟΑΣΘ δεν έχει απαντήσει ποτέ σε δημοσιεύματα για τη διπλάσια τιμή που πλήρωσε πέρυσι για ψυκτικό υγρό (φρέον) ούτε για υπερβολικά ποσά που καταγγέλλεται ότι πληρώνει για επισκευές και συντήρηση στην ΕΛΒΟ και σε συγκεκριμένα συνεργεία», κατέληξε.