Όπως αναφέρεται στη νέα απόφαση, μέχρι σήμερα τα νηπιαγωγεία λειτουργούσαν:
1. Είτε ως κλασικά, με ωράριο 8:00 έως 12:30, με ένα πρόγραμμα που λεγόταν πρόγραμμα κλασικού τμήματος. «Εάν ο μαθητής ήθελε ολοήμερο έπρεπε να γραφτεί σε άλλο νηπιαγωγείο που ναι μεν διέθετε ολοήμερο τμήμα αλλά μπορεί να βρίσκονταν σε άλλη περιοχή».
2. Είτε ως ολοήμερα με ολοήμερο ωράριο 8:00 έως 16:00. Τα νηπιαγωγεία υλοποιούσαν ένα πρόγραμμα που λεγόταν πρόγραμμα ολοήμερου τμήματος που άρχιζε πρωί και τελείωνε απόγευμα και η μία δραστηριότητα ήταν συνέχεια της άλλης. Σε αυτές τις περιπτώσεις ο μαθητής δεσμευόταν να φεύγει στις 16:00.
3. Είτε με ένα τμήμα κλασικό και ένα ολοήμερο, οπότε έπρεπε το κάθε τμήμα να έχει το δικό του πρόγραμμα. «Τέλος», αναφέρεται στην απόφαση, «υπήρχαν μονοθέσια νηπιαγωγεία που λειτουργούσαν με μεικτό μη θεσμοθετημένο πρόγραμμα». Για παράδειγμα ένα μονοθέσιο στο οποίο είχαν εγγραφεί 20 μαθητές, οι 10 είχαν δηλώσει κλασικό τμήμα και έφευγαν στις 12:30 και οι άλλοι 10 είχαν δηλώσει ολοήμερο και έφευγαν στις 16:00. Υλοποιούνταν πρόγραμμα μη θεσμοθετημένο.
Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη 36χρονος για επεισόδιο ενδοοικογενειακής βίας στα Διαβατά
Σύμφωνα με τον νέο Ενιαίο Τύπο Νηπιαγωγείου, θα υπάρχει Ενιαίο Πρόγραμμα για όλα τα τμήματα. Συγκεκριμένα, ένα βασικό – υποχρεωτικό πρόγραμμα για όλα τα τμήματα και όλους τους μαθητές από 8:30 έως 13:00 και ένα προαιρετικό για τους μαθητές που θέλουν να παρακολουθήσουν ολοήμερο πρόγραμμα από 13:00 έως 16:00. Επίσης προβλέφθηκε προαιρετική πρωινή ζώνη 7:45 – 8:30 για τα νήπια-προνήπια των οποίων οι γονείς εργάζονται. Αξίζει να σημειωθεί ότι από τον Σεπτέμβριο το νηπιαγωγείο θα τελειώνει στις 13:00 και το δημοτικό στις 13:15 (Μέχρι σήμερα το νηπιαγωγείο τελείωνε στις 12:15 με 12:30 και το δημοτικό -ανάλογα με τον τύπο- σχόλαγε στις 12:25 ή στις 13:15 ή στις 14:00).
Το υπουργείο Παιδείας αναφέρει σχετικά με το ολοήμερο νηπιαγωγείο που λειτουργούσε μέχρι σήμερα πως σπανίως έμεναν μέχρι τις 16:00 τα παιδιά. «Κατόπιν αιτήσεων των γονέων, τα τελευταία χρόνια το υπουργείο με εγκυκλίους έδινε τη δυνατότητα πρόωρων αποχωρήσεων και οι μαθητές μπορούσαν να φύγουν στις 14:00 ή άλλη ώρα. Αυτό όμως αποδομούσε και διέλυε το πρόγραμμα και τη φιλοσοφία πάνω στην οποία είχε στηριχτεί. Οι γονείς χρησιμοποιούσαν διαφόρους μεθόδους (γνωματεύσεις γιατρών κ.λπ.) προκειμένου να παραλαμβάνουν τα παιδιά του νηπιαγωγείου και δημοτικού την ίδια ώρα».
ΜΑΡΙΑ ΝΙΚΗ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑ
mgeorganta@e–typos.com
Διαβάστε περισσότερα στον Ελεύθερο Τύπο που κυκλοφορεί