Ελεύθερος Τύπος
ΕΛΛΑΔΑ

Αθηναίοι οι πιο ατζαμήδες οδηγοί – Τι δείχνουν τα στοιχεία [πίνακας]

Αθηναίοι οι πιο ατζαμήδες οδηγοί - Τι δείχνουν τα στοιχεία [πίνακας]

Τον τίτλο των πιο… ζημιάρηδων οδηγών της Ελλάδας κατέκτησαν για ακόμη μία χρονιά οι Αθηναίοι. Οπως προκύπτει από τη Στατιστική Επετηρίδα Ασφάλισης Αυτοκινήτου της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), οι οδηγοί εντός Αττικής κατέγραψαν το 2016 τη μεγαλύτερη συχνότητα ζημιών ανά τη χώρα (8,58%), με εκείνους στην Αχαΐα να ακολουθούν κατά πόδας με 7,45%. Θεσσαλονικείς και Ηρακλειώτες συμπληρώνουν τη σχετική τετράδα, με τον επίμαχο δείκτη να διαμορφώνεται σε 7,44% και 6,39% αντίστοιχα.

Στον αντίποδα, περισσότερο προσεκτικοί αποδείχθηκαν οι οδηγοί στους Νομούς Σάμου, Ροδόπης, Καρδίτσας και Λέσβου, με τη συχνότητα ζημιών να περιορίζεται σε 3,09%, 3,69%, 3,87% και 3,91%. «Σύμφωνα με τη Στατιστική Επετηρίδα, που συγκέντρωσε στοιχεία από 28 ασφαλιστικές επιχειρήσεις – μέλη, οι οποίες εκτιμάται ότι αθροίζουν το 91% της παραγωγής ασφαλίστρων κλάδου ασφάλισης αυτοκινήτων, οι δηλωθείσες ζημίες (ποσά πληρωθεισών ζημιών και ποσά εκκρεμών αποζημιώσεων) έφθασαν τα 587 εκατ. ευρώ, με το πλήθος των σχετικών καλύψεων να κυμαίνεται σε 419.204. Τα αντίστοιχα μεγέθη για την κάλυψη της αστικής ευθύνης χερσαίων οχημάτων αναφέρονται σε 292.087 δηλώσεις ζημιών, με συνολικό κόστος 495 εκατ. ευρώ», σημειώνει χαρακτηριστικά η ΕΑΕΕ και προσθέτει: «Η μέση ζημία ήταν 1.400 ευρώ έναντι 1.420 ευρώ το 2015, ενώ στην κάλυψη της αστικής ευθύνης 1.695 ευρώ από 1.771 ευρώ τον αμέσως προηγούμενο χρόνο. Το υψηλότερο ποσό καταγράφηκε στη Χαλκιδική (2.658 ευρώ) και το χαμηλότερο στην Καστοριά (1.221 ευρώ)».

Πατήστε πάνω στην εικόνα για μεγέθυνση

Επιβατικά – ταξί συνεχίζουν να έχουν τη μερίδα του λέοντος, αποτελώντας το 71,4% του πλήθους οχημάτων, ενώ συγκεντρώνουν τον μεγαλύτερο όγκο αποζημιώσεων (σχεδόν 80%). Τα Ι.Χ., μάλιστα, δήλωσαν το 75% των ζημιών, έναντι 15,6% των αγροτικών – λεωφορείων – φορτηγών και 6,1% των μοτοσικλετών. «Το πλήθος των τροχαίων ατυχημάτων, στα οποία περιλαμβάνονταν νεκροί και τραυματίες, έμεινε σταθερό το 2016 (11.400), με τους νεκρούς να αυξάνονται (από 793 το 2015 σε 807 το 2016), ενώ τους τραυματίες (βαριά και ελαφρά) να μειώνονται. Οι κυριότερες αιτίες θανατηφόρων ατυχημάτων οφείλονται στην κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, στην απόσπαση προσοχής και στην υπερβολική ταχύτητα. Αναλόγως του είδους του ατυχήματος, τα περισσότερα θανατηφόρα αποδίδονται στις συγκρούσεις, στις εκτροπές και στις παρασύρσεις πεζών», καταλήγει η ΕΑΕΕ.

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΒΕΛΕΣΙΩΤΗ

[email protected]

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου 

Προτεινόμενα για εσάς

Κορονοϊός: 539 κρούσματα στην Αττική, ακολουθεί η Θεσσαλονίκη με 357 – Ο χάρτης της διασποράς

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Κορονοϊός 16/10: 2.313 κρούσματα, 30 θάνατοι, 361 διασωληνωμένοι

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Ελλάδα – ΗΠΑ: Στενή συνεργασία των δύο χωρών σε 4 σημεία

Λάμπρος Κατσαρός

Οι συμμαχίες με τη Δύση και η στείρα άρνηση του ΣΥΡΙΖΑ

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Το «αποτύπωμα» της φύσης: Οι καταστροφικές πλημμύρες που συγκλόνισαν την Ελλάδα

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Θετικά σημάδια στον Προϋπολογισμό

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Κορονοϊός 15/10: 2.665 κρούσματα, 27 θάνατοι, 368 διασωληνωμένοι

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Επιστολή Μπλίνκεν σε Μητσοτάκη: Θα διαφυλάξουμε την κυριαρχία των χωρών μας έναντι απειλών

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Ξεκινά σήμερα η εμπορική διάθεση των νέων iPhone 13 Pro και iPhone 13

Μαρίνα Μπενέκου