Οι επικριτές του μέτρου λένε ότι η Μπολόνια κινδυνεύει να γίνει δυσλειτουργική, καθώς είναι η πρώτη μεγάλη ιταλική πόλη που μειώνει τα όρια ταχύτητας από τα 50 χιλιόμετρα την ώρα στα περίπου 30 χιλιόμετρα την ώρα. Οι Αρχές εκτιμούν πως, με την αλλαγή αυτή, η πόλη θα γίνει ασφαλέστερη, υγιέστερη και πιο φιλική προς το περιβάλλον. Εχουν προηγηθεί άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως το Αμστερνταμ, το Μπιλμπάο της Ισπανίας, οι Βρυξέλλες και η Λιόν της Γαλλίας.
Οι τοπικές Αρχές δυσκολεύονται πάντως να πείσουν τους ντόπιους για την αξία της μείωσης της ταχύτητας. Η Μπολόνια θεωρείται η «βασίλισσα» των γρήγορων αυτοκινήτων, καθώς φιλοξενεί τους κατασκευαστές πολυτελών οχημάτων, όπως οι Ferrari, Lamborghini και Pagani. Υπήρξαν διαμαρτυρίες τόσο στους δρόμους όσο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και ένα διαδικτυακό αίτημα για τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος σχετικά με το νέο όριο ταχύτητας.
Κουρσκ: Βρετανός μισθοφόρος στα χέρια των Ρώσων - Πολεμούσε στο πλευρό των Ουκρανών
Η αίτηση ξεκίνησε από την Γκουανταλίνα Φουρίνι, φοιτήτρια στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνια, η οποία ανησυχούσε ότι η καθημερινή της μετακίνηση 40 χιλιομέτρων στην πόλη θα αυξανόταν σημαντικά. Η ίδια υποστηρίζει πως είναι δύσκολο να διατηρηθεί το νέο όριο και ότι τελικά αποτρέπει τους ανθρώπους από το να επισκέπτονται την Μπολόνια, επειδή ο κίνδυνος να πάρουν κλήση είναι υψηλός.
Αλλοι διαμαρτυρόμενοι υποστηρίζουν πως ο πραγματικός κίνδυνος για την ασφάλεια είναι ότι πρέπει να δίνουν προσοχή στο όριο ταχύτητας που αναγράφεται στο ταμπλό, πράγμα που σημαίνει ότι το βλέμμα τους δεν είναι στραμμένο στο δρόμο.
Ο δήμαρχος της Μπολόνια, Ματέρο Λεπόρε, συμπεριέλαβε το νέο όριο ταχύτητας στις προεκλογικές υποσχέσεις που τον βοήθησαν να εκλεγεί το 2021 και το μέτρο έχει τεθεί σε εφαρμογή από τα μέσα Ιανουαρίου. Ο ίδιος σημείωσε ότι είναι πιο φιλικό προς τα παιδιά, τους ηλικιωμένους, ευνοεί τις δημόσιες συγκοινωνίες και τους ποδηλατόδρομους, ενώ οδηγεί σε λιγότερους θανάτους.