Έχουν, ήδη, κατασκευαστεί αυτοκίνητα στην Τουρκία, σε συνεργασία με τη Fiat και με τη Ford, ειδικά για την εγχώρια αγορά. Όπως και στην Πολωνία, το Fiat 125 τοποθετήθηκε ως Polski Fiat και στη Σοβιετική Ένωση, το Fiat 124 ως σπιτικό Lada.
Υπάρχει ένα ευρύ φάσμα βιομηχανιών αξεσουάρ στην Τουρκία που προμηθεύουν μεγάλες εταιρείες αυτοκινήτων όπως η VW, η Opel ή η Renault. Αυτό που οι Τούρκοι δεν έχουν -λέει η γερμανική εφημεριδα- είναι ο καλός σχεδιασμός, αλλά μπορούν να τον αγοράσουν και τώρα, το Τορίνο είναι κοντά και δεν απέχει πολύ από το Ινγκολσταντ.
Έτσι, τα σχέδια του Ερντογάν είναι απολύτως ρεαλιστικά. Στο βόρειο τμήμα της Κωνσταντινούπολης, θα κατασκευαστεί ένα νέο αεροδρόμιο, το μεγαλύτερο στην Ευρώπη. Μέχρι το τέλος του 2018 θα λειτουργούν τρεις διαδρόμοι, το 2024 πέντε και το 2028 άλλοι έξι. Αντίθετα, η κατασκευή ενός εργοστασίου αυτοκινήτων είναι μια πολύ πιο εύκολη εργασία
Άσμα αλ Άσαντ: Η σύζυγος του Μπασάρ Αλ Άσαντ καταθέτει αίτηση διαζυγίου
Ο Ερντογάν γνωρίζει ότι τα αυτοκίνητα είναι το σήμα κατατεθέν μιας χώρας, η VW και η Mercedes για τη Γερμανία, η Citro?n και η Peugeot για τη Γαλλία, η Skoda για την Τσεχία, η Volvo για τη Σουηδία. Μια χώρα που μπορεί να κατασκευάσει καλά αυτοκίνητα αξίζει εμπιστοσύνης. Με την πτώση της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η φήμη της Αγγλίας ως βιομηχανικού έθνους έχει επίσης μειωθεί.
Ο Ερντογάν μπορεί να έχει πολιτικά οφέλη με την ιδέα τού να κατασκευάσει ένα “τουρκικό αυτοκίνητο”. Ως εκ τούτου, μπορεί να απειλεί να διακόψει τις διαπραγματεύσεις για την ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ, αλλά δεν θα το κάνει.
Ένα φτηνό αλλά αξιοπρεπές τούρκικο αυτοκίνητο θα είχε μια καλή ευκαιρία και στη γερμανική αγορά, καθώς μπορεί να γίνει σύμβολο status για όλους εκείνους που δεν χρειάζονται σύμβολο status.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ