ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Φυστίκια: Δεν φαντάζεστε σε τι μας βοηθούν στην υγεία μας

Newsroom eleftherostypos.gr

Τα φυστίκια, και ειδικά η πρωτεΐνη που περιέχεται στο φυστίκι, μπορούν να βοηθήσουν και να κρατήσουν τις αρτηρίες πιο εύκαμπτες. Για να απομονωθούν οι επιδράσεις των πρωτεϊνών του φυστικέλαιου και των βιοδραστικών, οι ερευνητές μιας έρευνας  παρασκεύασαν 2 μείγματα: ένα μείγμα που περιείχε τα υγιεινά έλαια, τις φυτικές ίνες και την πρωτεΐνη από τα ασπράδια του αυγού και ένα μείγμα που περιείχε φυστίκια.

Η περιεκτικότητα σε λίπος στο μείγμα με το αυγό ήταν αντίστοιχη με αυτή του μείγματος με το φυστίκι, επιτρέποντας στους ερευνητές να δοκιμάσουν τα αποτελέσματα της πρωτεΐνης φυστικιού και των βιοδραστικών συγκεκριμένα.

Οι ερευνητές μέτρησαν την ευελιξία των αιμοφόρων αγγείων σε υπέρβαρους και παχύσαρκους υγιείς άνδρες χρησιμοποιώντας μια τεχνική υπερήχων που ονομάζεται διαστολή ροής και μεσολαβούμενη (FMD). Επιπλέον, πήραν δείγματα αίματος για τη μέτρηση των τριγλυκεριδίων στο αίμα.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες που έφαγαν φυστίκια, ως μέρος ενός γεύματος που περιείχε 50% λίπος, μείωσαν την αύξηση των τριγλυκεριδίων του αίματος τους κατά 32%. Επιπλέον, τα φυστίκια προκάλεσαν ευελιξία και άφησαν ανοιχτό τον σωλήνα των αρτηριών στους συμμετέχοντες.

Τα επίπεδα λίπους στο αίμα αυξάνονται ταχέως, μετά από ένα γεύμα υψηλό σε λιπαρά, έτσι έχουν ως αποτέλεσμα τα αιμοφόρα αγγεία να γίνουν σκληρότερα. Αυτό κάνει την καρδιά να εργαστεί σκληρότερα για να αντλεί το αίμα μέσω των αιμοφόρων αγγείων στο σώμα, αυξάνοντας τον κίνδυνο καρδιακής νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η πρωτεΐνη του φυστικιού, μαζί με τα βιοδραστικά του, τις βιταμίνες και τα μεταλλικά στοιχεία παίζουν σημαντικό ρόλο στην πρόληψη αυτής της σκλήρυνσης.

«Από τα μακροθρεπτικά συστατικά που παρακολουθήθηκαν ανάμεσα στα 2 μείγματα, δεν πιστεύω ότι ήταν τα μονοακόρεστα και τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα στα φυστίκια που επηρέασαν την απάντηση», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια Penny Kris-Etherton, του Pennsylvania State University. «Η φυτική πρωτεΐνη στα φιστίκια και συγκεκριμένα το αμινοξύ αργινίνη που περιέχετε σε αυτά, μαζί με τα πολλά άλλα θρεπτικά συστατικά τους είναι πολύ πιθανόν να έπαιξαν σημαντικό ρόλο», πρόσθεσε.

*Από τη Μαργαρίτα Μυρισκλάβου, Τελειοφ. Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις 

Ειδήσεις σήμερα

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Ακολουθήστε το EleftherosTypos.gr σε InstagramFacebook και Twitter

Προτεινόμενα για εσάς

Φάτε φρούτα και λαχανικά – Σας κάνουν χαρούμενους

Αμύγδαλα: Δεν παχαίνουν… ομορφαίνουν – Τα οφέλη σε σώμα και πρόσωπο

Παξιμάδια: Κι όμως σας βοηθούν να αδυνατίσετε σωστά

Κεφίρ οφέλη: Μειώνει την πίεση και βοηθά τη λειτουργία του εντέρου

Θρεπτικά σνακ με μαύρη σοκολάτα – Κάνουν καλό και σας χορταίνουν

Όσο πιο συχνά τρώμε, τόσο πιο εύκολα αδυνατίζουμε – Κι όμως ισχύει

Πιπέρι καγιέν: Δεν φαντάζεστε τα οφέλη του στην υγεία

Για να χάσετε βάρος δεν χρειάζεται να πείτε το ψωμί – ψωμάκι

10 καλοκαιρινά τρόφιμα που θα σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος