ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Ο δεκάλογος του σωστού αδυνατίσματος μέχρι το καλοκαίρι

Newsroom eleftherostypos.gr

Οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν και το άγχος της δίαιτας αρχίζει να γίνεται «εμμονή». Ετσι λοιπόν όλοι μπαίνετε σε μια διαδικασία να ψάχνετε διάφορους τρόπους που θα οδηγήσουν σε μια γρήγορη απώλεια βάρους.

Δε πρέπει να ακολουθείτε αυστηρές δίαιτες γιατί προκαλούν κυρίως απώλεια υγρών και όχι λίπους. Για τον λόγο αυτόν δεν παρουσιάζουν μόνιμο αποτέλεσμα και πολλές φορές γίνονται επικίνδυνες για την υγεία. Αρχικά, ας γνωρίσετε τροφές που παρουσιάζουν μεταβολικό πλεονέκτημα. Με απλά λόγια, είναι τροφές που ενισχύουν την καύση του λίπους και να μας προσφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Τα τρόφιμα που παρουσιάζουν μεταβολικό πλεονέκτημα

1. Καταναλώνοντας γαλακτοκομικά προϊόντα, που περιέχουν ασβέστιο, μπορείτε να ξεγελάσετε τον μεταβολισμό σας και να τον κάνετε να δουλεύει… υπερωρίες καίγοντας περισσότερες θερμίδες. Οταν ο οργανισμός στερείται το ασβέστιο των τροφών, τότε συμβαίνει το αντίθετο. Ενεργοποιείται ένας μηχανισμός διατήρησης των ήδη υπαρχόντων αποθεμάτων και παράγεται μια ορμόνη, η καλισιτριόλη, που αυξάνει με τη σειρά της την παραγωγή λιποκυττάρων. Αν θέλετε λοιπόν να χάσετε βάρος και να ενεργοποιήσετε τον μεταβολισμό σας, δεν πρέπει να αφαιρέσετε το γάλα και τα παράγωγά του από την καθημερινή διατροφή. Τέλος, το γάλα και το γιαούρτι περιέχουν 90-95% νερό με αποτέλεσμα να συμβάλουν επιπλέον στην ενυδάτωση του οργανισμού, που είναι απαραίτητη το καλοκαίρι, και στην καύση λίπους.

2. Ανάλατοι ξηροί καρποί: Σίγουρα δεν θεωρείτε τους ξηρούς καρπούς τροφή για δίαιτα, αλλά, όπως φαίνεται από τις πιο πρόσφατες έρευνες, μπορεί να σας αδυνατίσουν. Ερευνες δείχνουν ότι μειώνουν την όρεξη και διατηρούν σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Επιπλέον, μία αμερικανική έρευνα έδειξε ότι άτομα που περιλάμβαναν ξηρούς καρπούς στη διατροφή τους δεν πήραν βάρος και μείωσαν το κοιλιακό λίπος. Αυτή η ιδιότητα των ξηρών καρπών οφείλεται στην περιεκτικότητά τους σε μονοακόρεστα (καλά) λιπαρά οξέα, που φαίνεται ότι συμβάλλουν και στη μείωση λίπους στο στομάχι και σε συνδυασμό με την πρωτεΐνη που περιέχουν βοηθούν στη μείωση της όρεξης.

3. Τρόφιμα ολικής αλέσεως (δημητριακά, ζυμαρικά, καστανό ρύζι, ψωμί με αλεύρι από δίκοκκο σιτάρι, cream crackers σίκαλης): Το υψηλό περιεχόμενο των τροφίμων ολικής αλέσεως σε φυτικές ίνες μειώνει τόσο την απορρόφηση λίπους όσο και το αίσθημα πείνας, με αποτέλεσμα να μειώνεται η ποσότητα φαγητού που καταναλώνεται. Επιπρόσθετα, η αυξημένη περιεκτικότητα των τροφίμων ολικής αλέσεως σε σύνθετους υδατάνθρακες, σε συνδυασμό με τις φυτικές ίνες, δεν προκαλεί απότομες αλλαγές στα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα και μειώνει το ρυθμό της λιπογένεσης, χάρη στο ότι προκαλεί χαμηλή έκκριση ινσουλίνης. Επιπλέον, η θετική δράση των τροφίμων ολικής αλέσεως στη μείωση του σωματικού βάρους οφείλεται και στις βιταμίνες του συμπλέγματος Β που περιέχουν, οι οποίες ενισχύουν τον μεταβολισμό των λιπών, πρωτεϊνών και υδατανθράκων.

Συστήνεται η κατανάλωσή των δημητριακών ολικής αλέσεως στο πρωινό, μιας και είναι χαμηλά σε λιπαρά και έχει βρεθεί ότι όσοι καταναλώνουν δημητριακά στο πρωινό τους τείνουν να προσλαμβάνουν λιγότερα λιπαρά κατά τη διάρκεια της μέρας. Επιπλέον, με την κατανάλωση δημητριακών ολικής αλέσεως στο πρωινό επιτυγχάνεται και η ρύθμιση της όρεξης, εφόσον είναι πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, που τροφοδοτούν σταδιακά τον οργανισμό με την ενέργεια που έχασε κατά τη διάρκεια του ύπνου. Αυτό σημαίνει ότι απορροφώνται αργά και απελευθερώνουν μικρή ποσότητα γλυκόζης στο αίμα. Ετσι, οι σύνθετοι υδατάνθρακες μαζί με τις φυτικές ίνες αυξάνουν το αίσθημα του κορεσμού για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα να αποφεύγονται τα ενδιάμεσα τσιμπολογήματα και να συμβάλλουν στη ρύθμιση του σωματικού βάρους.

4. Η καυτερή πιπεριά είναι σύμμαχος στο αδυνάτισμα! Περιέχει καψαϊκίνη, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό συστατικό που περιορίζει την όρεξη και ενισχύει σημαντικά τη μεταβολική λειτουργία. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να υπερβάλλετε στην ποσότητά της, εφόσον η υπερκατανάλωσή της επιβαρύνει το στομάχι. Μπορείτε να την προσθέσετε στις σαλάτες και ταιριάζει πολύ και στα κοκκινιστά φαγητά.

5. Καφές: Τα τελευταία χρόνια πολλές έρευνες αναδεικνύουν την ικανότητα της καφεΐνης να επιταχύνει τον μεταβολισμό και να τον διατηρεί υψηλό για τις επόμενες 3 ώρες μετά την κατανάλωσή της. Επιπρόσθετα, η καφεΐνη βοηθά στη λιπόλυση, λόγω του ότι μειώνει την παραγωγή ενός ενζύμου (φωσφοδιεστεράση) που αυξάνει την αποθήκευση λίπους.

6. Πράσινο τσάι: Το μυστικό του βρίσκεται στις κατεχίνες, φυσικά αντιοξειδωτικά του τσαγιού, όπου σύμφωνα με έρευνες ενισχύουν τον μεταβολισμό, αυξάνοντας τις καθημερινές καύσεις του οργανισμού (θερμογονική δράση). Μελέτες που περιελάμβαναν χορήγηση αφεψήματος πράσινου τσαγιού έδειξαν πως θα μπορούσε να αυξήσει κατά 3-4% την ενέργεια που καταναλώνετε καθημερινά, δηλαδή καθιστά τον ανθρώπινο μεταβολισμό ικανό να «καίει» καθημερινά επιπλέον περίπου 67 θερμίδες.

Υιοθετήστε τις σωστές συνήθειες

1. Δεν ξεχνάτε το πρωινό: Το πρωινό διεγείρει τον μεταβολισμό και εφοδιάζει το σώμα με ενέργεια, ώστε να αντεπεξέλθει στις καθημερινές δραστηριότητές του. Η αποκατάσταση της περιόδου νηστείας που αντιμετώπισε ο οργανισμός κατά τη διάρκεια του ύπνου είναι το σημείο-κλειδί στην τόνωση του μεταβολικού ρυθμού.

2. Μετρήστε έως το 10. Μελέτες δείχνουν ότι ο μέσος όρος λαχτάρας για ένα τρόφιμο διαρκεί μόνο 10 λεπτά περίπου. Ετσι, προτού ενδώσετε στην παρόρμησή σας, ρυθμίστε το ψυχικό σας χρονόμετρο για ένα 10λεπτο «διάλειμμα». Χρησιμοποιήστε τον χρόνο αυτόν για να αντιμετωπίσετε (για παράδειγμα) ένα θέμα στη λίστα με τις υποχρεώσεις μας: Eπιλέξτε αυτό που θα σας δώσει μια αίσθηση της ολοκλήρωσης – και αυτό που θα σας κάνει να βρεθείτε έξω από την κουζίνα.

3. Τρώτε πιο συχνά. Οι άνθρωποι που έχουν διατηρήσει το βάρος τους έχουν την τάση να τρώνε κατά μέσο όρο 5 φορές την ημέρα. Ελαφριά, λοιπόν, συχνά γεύματα ελέγχουν την όρεξή σας, αυξάνουν την ενέργειά σας, βελτιώνουν τη διάθεσή σας και επιταχύνουν τον μεταβολισμό σας, δεδομένου ότι η διαδικασία της πέψης καίει θερμίδες!

4. Μειώστε τις μερίδες: Δεδομένου ότι έχετε φάει πολύ περισσότερο από το συνηθισμένο, το να επιστρέψετε στις κανονικές μερίδες που τρώγατε πριν φύγετε για διακοπές θα βοηθήσει να μειώσετε όλες τις επιπλέον θερμίδες που πήρατε.

*Με τη συνεργασία της Γεωργίας Καπώλη, κλινικής διαιτολόγου- Διατροφολόγου, ΜSc επιστημονικής διευθύντρια Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Νεμέας, αντιπροέδρου Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας, www.logodiatrofis.gr, www.activekids.gr, www.care24.gr

Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις 

Ειδήσεις σήμερα

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Διατροφή & υγιή μαλλιά: Τι πρέπει να τρώτε καθημερινά

Ο ρόλος της άσκησης και της διατροφής στον καρκίνο του προστάτη

Leonidas Kallidonis

Παγωτό: Πώς να το απολαύσεις χωρίς να φορτωθείς θερμίδες

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Προσοχή στο αλάτι: Νέες συστάσεις του ΠΟΥ – Τι ισχύει για πατατάκια, πίτες και γλυκά

Tinad

Ταχίνι: Ο πρωταγωνιστής της Σαρακοστής – Πόσο πρέπει να τρώτε

Αυτά τα γλυκά σας αδυνατίζουν – Θα εντυπωσιαστείτε

Πελώνη: Στόχος τώρα είναι ένα ασφαλές Πάσχα για να έχουμε ένα ελεύθερο καλοκαίρι

Evanthia Karra

Κωνσταντίνα Σπυροπούλου: Πιο fit από ποτέ ετοιμάζεται για επιστροφή στην TV [φωτογραφίες]

Δίαιτα: Αδυνατίστε τρώγοντας νόστιμα – Μηνιαίο πρόγραμμα