Ο Lewis Hamilton είναι ήδη από το 2017 ένας φανατικός υπέρμαχος του vegan τρόπου ζωής. Σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, αισθάνθηκε την ανάγκη να προωθήσει τη σχετική ιδέα και στους εργοδότες του. Σε μία τηλεφωνική συνομιλία με το διευθύνοντα σύμβουλα, Ola Källenius, ο Βρετανός πιλότος της Formula 1 ζήτησε να σταματήσει η χρήση ζωικής ύλης σε όλα τα αυτοκίνητα.
Πράγματι, υπάρχουν ήδη πολλές εταιρείας, που παρέχουν τουλάχιστον μία vegan δυνατότητα εξοπλισμού. Στην BMW η έκδοση με τεχνητό δέρμα ονομάζεται “Sensatec” και αυτό το υλικό μπορεί να τοποθετηθεί τόσο στα καθίσματα όσο και στο ταμπλό. Από την άλλη πλευρά, η χρήση δέρματος έχει περιοριστεί τα τελευταία χρόνια σε αυτοκίνητα, που ανήκουν σε κατηγορίες ανώτερες της μεσαίας. Στην πράξη, η εύρεση ενός αυτοκινήτου ανώτερης κατηγορίας χωρίς δέρμα είναι μία δύσκολη υπόθεση, καθώς, πιο πολύ απ’ όλα, το τιμόνι είναι σχεδόν πάντα δερμάτινο, ενώ από το standard εξοπλισμό δε λείπει και η δερμάτινη κορυφή του επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Ανάλογες ανησυχίες, πάντως, είχε να αντιμετωπίσει και ο Elon Musk, από την πλευρά της Tesla. Άλλωστε, είχε υποσχεθεί τελείως vegan μοντέλα εδώ και περίπου μία 4ετία. Ωστόσο, από την αμερικανική φίρμα έλειπε το κατάλληλο υλικό για την επένδυση του τιμονιού, μέχρι τον περασμένο Αύγουστο, που ο πρόεδρος της Tesla ανακοίνωσε στο Twitter ότι η λύση έχει βρεθεί. Ο αντικαταστάτης του δέρματος, λοιπόν, ονομάζεται “Tesla synthetic material” και βασίζεται στο μαλλί. Βέβαια, πόσο πολύ vegan είναι η συγκεκριμένη λύση είναι κάτι που συζητείται έντονα ακόμη.
Τέλος, η Skoda αντιμετώπισε το θέμα με το δικό της τρόπο, όπως προκύπτει από τα πρωτότυπα, που έχουν παρουσιάσει οι Τσέχοι τα δύο τελευταία χρόνια. Για παράδειγμα, στο Skoda Vision RS έχει περιοριστεί αισθητά η χρήση του δέρματος και αντ’ αυτού έχουν προωθηθεί οι ίνες από φύλλα ανανά, που στην αφή τους πλησιάζουν κατά πολύ το δέρμα συμβατικού τύπου.
Για να επιστρέψουμε στο αίτημα του Lewis Hamilton στη Mercedes-Benz: Tα μοντέλα A-, B- και C-Class είναι δυνατόν να παραγγελθούν με εξοπλισμό, που δεν είναι δερμάτινος. Αυτήν τη μεταβολή η Daimler την ονομάζει “Artico” και συνδυάζεται, επίσης, με μικροΐνες.