Με δύο οπορτουνιστικές νίκες σε Ρωσία και Ιαπωνία, η Mercedes εξασφάλισε τον έκτο σερί τίτλο Κατασκευαστών και Οδηγών, σπάζοντας το σχετικό ρεκόρ της Ferrari που κρατούσε από την περίοδο 1999-2004, με έξι μεν συνεχόμενους τίτλους Κατασκευαστών, αλλά πέντε Οδηγών, όλους τότε με τον Μίκαελ Σουμάχερ.
Αν έκανε κάτι το 2019 τη Mercedes W10 να ξεχωρίζει έναντι του ανταγωνισμού, αυτό ήταν η κορυφαία αξιοποίηση ελαστικών. Με απλά λόγια ήταν το μονοθέσιο που κατάφερνε να βγάζει το καλύτερο από τα ελαστικά του, φέρνοντάς τα γρήγορα στην ωφέλιμη θερμοκρασία λειτουργίας και διατηρώντας τα σε αυτήν για μεγάλες διαδοχές γύρων στους αγώνες, χωρίς φαινόμενα υπερβολικής φθοράς.
Ιδιαίτερο ρόλο σε αυτό έπαιξε η σχεδίαση των αναρτήσεων, αυξημένη εμπλοκή στην οποία είχε ο «μάγος» Άλντο Κόστα, όπου στην εμπρόσθια ανάρτηση είχαμε τη ράβδο ώσης (push rod) να πιάνει ψηλά στην πλύμνη και στην οπίσθια ανάρτηση είχαμε ράβδο έλξης (pull rod), οι οποίες συνεργαζόμενες αρμονικά με το σασί επέτρεπαν πολύ καλή περιστροφή του μονοθεσίου και πολύ καλή του έξοδο ιδίως από τις αργές στροφές.
Κάτι τέτοιο φάνηκε στο Μονακό ιδίως, στην αργή στροφή του «Portier», του λιμανιού δηλαδή, που οδηγεί στη μόνη ευθεία του διάσημου σιρκουί. Εκεί ο εν τέλει νικητής Χάμιλτον έβγαινε πολύ καλύτερα από τον διώκτη του Μαξ Φερστάπεν (Red Bull Honda) κάτι που του επέτρεπε να κερδίσει τα απαραίτητα μέτρα ώστε να αμυνθεί κατόπιν με επιτυχία στα φρένα στην έξοδο του τούνελ.
Το πόσο καλά η Mercedes W10 έστριβε και συνεργαζόταν με τα ελαστικά της φάνηκε και σε ένα άλλο δαιδαλώδες σιρκουί, αυτό του Χουνγκαρόρινγκ στα περίχωρα της Βουδαπέστης, όπου ο Χάμιλτον τσάκισε εμφατικά τον Φερστάπεν, παρότι το μονοθέσιό του διέθετε πολύ μεγαλύτερο μεταξόνιο.
Αεροδυναμική ανωτερότητα
Η Mercedes έδειξε το δρόμο και στις αεροδυναμικές επιλογές, στα διάφορα μέρη όπως οι αεροτομές και οι αεροφράκτες, και στους ειδικούς έκανε ιδιαίτερη εντύπωση το πώς το εμπρόσθιο μέρος χαμήλωνε κατά τις διαγραφές των στροφών, παράγοντας έτσι μεγαλύτερη υποπίεση, ένα φαινόμενο στο οποίο συμμετείχαν τα πολυάριθμα πτερύγια κάτω και γύρω από το ρύγχος και οι ιδιαίτερα σύνθετοι και πρωτοποριακοί αεροφράκτες, που δημιουργούσαν περάσματα του αέρα σε εκείνη την περιοχή.
Χαρακτηριστικό των δυνατοτήτων τεχνικής αντιδράσεως της «ασημένιας αρμάδας» είναι ότι το μονοθέσιο που παρουσίασε την πρώτη εβδομάδα χειμερινών δοκιμών στη Βαρκελώνη, είχε μεγάλα προβλήματα ευστάθειας στις στροφές, αλλά με μια σειρά μετατροπών τη δεύτερη εβδομάδα δοκιμών, αυτά ξεπεράστηκαν θεαματικά.
Ο ρόλος της Pirelli
Κρίσιμος και ο ρόλος της προμηθεύτριας ελαστικών της Formula 1, καθώς το 2019 η Pirelli έκανε θα μπορούσε να πει κανείς το… «χατήρι», της Mercedes φέρνοντας στους αγώνες ελαστικά που ταίριαζαν ιδιαίτερα με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του μονοθέσιου της, (είχαν λίγο καουτσούκ και ζεσταίνονταν δύσκολα) χωρίς όμως αυτό να στερεί τίποτε από τα κατορθώματα της ασημένιας αρμάδας.
Στον τομέα της μέγιστης ισχύος η Mercedes το 2019 υστέρησε έναντι της Ferrari (1.040 περίπου ίπποι για τη Mercedes και 1.100 περίπου για τη Scuderia), αλλά αυτό δεν την εμπόδισε από το να νικήσει. Και έπεται συνέχεια το 2020, με ελαστικά αυτήν τη φορά που θα ζεσταίνονται πιο εύκολα.