Οι νέοι κανόνες σημαίνουν την αρχή μίας νέας εποχής στην F1, φέρνοντας μαζί τους σημαντικές σχεδιαστικές αλλαγές που επιτρέπουν στα αυτοκίνητα να “κυνηγιούνται” χωρίς να επηρεάζεται η αεροδυναμική τους.
Το νέο αεροδυναμικό πακέτο επιτρέπει μία πιο “καθαρή” ροή του αέρα. Τα τωρινά μονοθέσια, χάνουν το 40-50% της αεροδυναμικής τους δύναμης όταν ακολουθούν ένα προπορευόμενο αυτοκίνητο, ενώ τα μονοθέσια του 2021 θα χάνουν μόλις το 5% αυτής της δύναμης, κάνοντας τις μάχες κοντινότερες και την προσπέραση ευκολότερη. Σε άλλες τεχνικές αλλαγές, οι ζάντες είναι πλέον 18 ιντσών, με λάστιχα χαμηλότερου προφίλ..
Οι ρυθμιστές των κανόνων θεωρούν ότι αυτές οι αλλαγές θα “κόψουν” περίπου 3 δευτερόλεπτα από τους γύρους όλων των οδηγών, κάτι είδαμε τελευταία φορά το 2016.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Μία σημαντική αλλαγή στους κανονισμούς είναι ο περιορισμός των εξόδων, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά. Κάθε ομάδα θα μπορεί να ξοδέψει μέχρι 175 εκατ. δολάρια ετησίως. Μέχρι σήμερα οι ομάδες ξοδεύουν κατά μέσο όρο 300 εκατ. δολάρια τον χρόνο, με τις μεγάλες ομάδες να ξοδεύουν 500 εκατ. δολάρια! Ο περιορισμός αφορά ότι έξοδα αφορούν τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, χωρίς να υπολογίζει κόστη προώθησης και τους μισθούς των οδηγών.
Ο στόχος το παραπάνω περιορισμού είναι να γίνει το πρωτάθλημα πιο τίμιο και να σταματήσει την αύξηση του “χάσματος” μεταξύ των κορυφαίων ομάδων με τον υπόλοιπο ανταγωνισμό. Τα έξοδα των ομάδων θα παρακολουθούνται από έναν ανεξάρτητο ελεγκτή, με οικονομικές αλλά και αγωνιστικές ποινές να επιβάλλονται στις ομάδες που δεν συμμορφώνονται.
“Η έγκριση των κανονισμών από το World Motor Sport Council είναι μία συγκινητική στιγμή και θα βοηθήσει τους οδηγούς να προσφέρουν ένα πιο εντυπωσιακό θέαμα στους θεατές μας”, δήλωσε ο Chase Carey, πρόεδρος και CEO της Formula 1.