Η ενότητα «Share The Road» ενσωματώνεται στο πρόγραμμα εκπαίδευσης νέων οδηγών της εταιρείας, με τίτλο Ford Driving Skills for Life.
«Οι νέοι οδηγοί χρειάζεται να αναπτύξουν ικανότητες που θα τους βοηθήσουν να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση, σύνεση και υπευθυνότητα. Κατανοώντας πόσο σημαντικό είναι, για παράδειγμα, να αφήνουν αρκετό χώρο στο δρόμο για τους ποδηλάτες, τα ταξίδια μπορούν να γίνουν ασφαλέστερα και πιο απολαυστικά για όλους» δήλωσε ο Jim Graham, Μanager στο πρόγραμμα Ford DSFL.
Για τις ανάγκες της έρευνας, η Ford ζήτησε από 2.000 άτομα σε Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Μ. Βρετανία να παρατηρήσουν ζεύγη φαινομενικά ίδιων φωτογραφιών που απεικονίζουν διάφορες καταστάσεις στο οδικό δίκτυο. Σε μερικές περιπτώσεις, υπήρχαν μικροδιαφορές, με οδικά σήματα, αυτοκίνητα, ποδήλατα και πεζούς να εμφανίζονται στη μία φωτογραφία, αλλά όχι στην άλλη. Σε κάθε σενάριο, οι «ποδηλάτες» οδηγοί, εντόπιζαν ταχύτερα τη διαφορά.
Οι ποδηλάτες αναγνώριζαν τη διαφορά στις δύο φωτογραφίες σε λιγότερο από δέκα δευτερόλεπτα, ενώ οι υπόλοιποι χρειάζονταν κατά μέσο όρο πάνω από ένα επιπλέον δευτερόλεπτο. Η πρώτη ομάδα είχε επίσης 3% μεγαλύτερη επιτυχία στη διαπίστωση για το αν τελικά υπήρχε διαφορά.
Περισσότεροι από 3.800 νέοι ηλικίας 18-24 χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο στους Ευρωπαϊκούς δρόμους αποτελώντας τη μεγαλύτερη μεμονωμένη αιτία θανάτου σε αυτή την ηλικιακή ομάδα. Και ενώ ο συνολικός αριθμός θανάτων από τροχαία ατυχήματα μειώνεται, το ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων με θύματα ποδηλάτες αυξάνεται.
Η καμπάνια της Ford «Share The Road» υπογραμμίζει την πεποίθηση της εταιρείας ότι η ασφαλής χρήση ποδηλάτου, κυρίως σε σύντομες διαδρομές, αποβαίνει προς όφελος όλων.
Με την ενσωμάτωση της παραπάνω εκπαιδευτικής ενότητας στο Ford DSFL, οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα να βιώσουν το «WheelSwap», μία επαναστατική εμπειρία εικονικής πραγματικότητας, μέσα από την οποία οδηγοί και αναβάτες μπορούν να αντιλαμβάνονται τις συνέπειες μιας οδήγησης που αδιαφορεί για τους άλλους χρήστες των δρόμων. Πέρσι, το 78% των συμμετεχόντων στο Ford DSFL δήλωσε ότι θα άλλαζε τη συμπεριφορά του στο δρόμο μετά την εμπειρία του «WheelSwap».
Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα διδάσκονται επίσης το «Dutch Reach», μία τεχνική που μπορεί να βοηθήσει τους οδηγούς να μην τραυματίσουν άθελά τους ποδηλάτες ανοίγοντας την πόρτα του αυτοκινήτου, να εκπαιδεύονται στην αναγνώριση τυφλού σημείου του ποδηλάτη αλλά και να μαθαίνουν από πρώτο χέρι πώς να διατηρούν μία ασφαλή απόσταση κατά την προσπέραση ποδηλάτων. Η νομοθεσία διαφέρει στις διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες, αλλά, καλό είναι οι οδηγοί να αφήνουν μία απόσταση έως 1,5 m όταν προσπερνούν ποδηλάτες.
«Κρίσιμη στην οδήγηση είναι η ικανότητα ενός ατόμου να παρατηρεί και να αντιδρά στον κίνδυνο. Η έρευνα έδειξε ότι οι “ποδηλάτες” οδηγοί αυτοκινήτων, μπορούν να επεξεργάζονται ταχύτερα τις οπτικές πληροφορίες. Μεταξύ αυτών είναι οπτικά ερεθίσματα σε σχέση με άλλους οδηγούς, οδικά σήματα, πεζούς και ποδηλάτες στο δρόμο» δήλωσε η Thea Knight, η Senior Behavioural Strategist, που διεξήγαγε την έρευνα.