Το Eclipse Cross φέρει όλα τα διαπιστευτήρια της τεχνολογίας και της αξιοπιστίας που πρεσβεύει το όνομα της Mitsubishi στην αγορά ενώ σχεδιαστικά δημιουργεί μία νέα εικόνα, περισσότερη τολμηρή και μοντέρνα, που σίγουρα θα δούμε και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας. Η σιλουέτα του αμαξώματος είναι ψηλή με μεγάλους θόλους τροχών και μία άκρως δυναμική πρόσοψη. Με αντικομφορμιστική διάθεση οι σχεδιαστές της Mitsubishi χαμήλωσαν την απόληξη της οροφής και ανέβασαν τα πλαϊνά νεύρα δημιουργώντας μία ουρά με ψηλό κατώφλι και διαιρούμενο – κατά τον εγκάρσιο άξονα – πίσω κρύσταλλο 5ης πόρτα, θέλοντας να δώσουν ένα ύφος κουπέ σε ένα, κατά τα άλλα, κλασικό σχήμα μοντέλου SUV.
Στην καμπίνα, τα δεδομένα είναι πιο συμβατικά όμως πλήρως εναρμονισμένα με την εικόνα που προτάσσουν τα εσωτερικά άλλων αυτοκινήτων της Mitsubishi. Η κυρίαρχη αίσθηση όμως είναι πως το ταμπλό του Eclipse Cross δεν έχει κάτι… πικάντικο για να σε εντυπωσιάσει. Στα θετικά θα τοποθετούσα την κυρίαρχη – λόγω ύψους – θέση οδήγησης, την επίσης ανυψωμένη βάση της κεντρικής κονσόλας που φέρει τον λεβιέ των ταχυτήτων κοντά στο δεξί χέρι του οδηγού αλλά και την προσεγμένη ποιότητα συναρμολόγησης. Άλλωστε, το μοντέλο κατασκευάζεται στην Ιαπωνία.
Εργονομικά όλα είναι εναρμονισμένα με το γιαπωνέζικο feng shui πλην της ύπαρξης των χειριστηρίων για τα ηλεκτροκινούμενα παράθυρα που βρίσκονται σε ακατάλληλη θέση -μπροστά από την μεγάλη εσωτερική χειρολαβή των θυρών – και ως εκ τούτου, είναι δύσκολα προσβάσιμα. Χώροι εναπόθεσης μικροαντικειμένων υπάρχουν αρκετοί τόσο στην κεντρική κονσόλα όσο και στις θύρες.
Ένα βασικό πλεονέκτημα της καμπίνας του Eclipse Cross είναι η δυνατότητα κλίσης της πλάτης των πίσω καθισμάτων σε 9 προκαθορισμένες θέσεις και της κίνησης (πάνω σε ράγες) των εδράνων κατά 20 εκατοστά. Αυτή η συνθήκη διευρύνει το χώρο για τα πόδια ενώ αυξάνει και κατά 107 λίτρα τον χώρο αποσκευών που όμως δεν έχει αρκετό ύψος για την φόρτωση αντικειμένων με όγκο (χωρητικότητα από 341 έως 448 λίτρα).
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Το νέο μικρομεσαίο SUV της Mitsubishi διαθέτει μία κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών στο ταμπλό που υποστηρίζει ένα καινούργιο συστήματος infotainment το οποίο δεν περιλαμβάνει ενσωματωμένη λειτουργία πλοήγησης. Όμως μπορεί να απεικονίσει navigation maps μέσω των εφαρμογών ενός smartphone καθώς το λειτουργικό υποστηρίζει υπηρεσίες διασύνδεσης Apple CarPlay και Android Auto. Στους νεωτερισμούς θα βρείτε επίσης κι ένα Touchpad Controller κατά τα πρότυπα των μοντέλων της Lexus.
Δομικά έχει γίνει πολύ καλή δουλειά με το αμάξωμα να είναι στιβαρό όμως και αρκετά βαρύ (απόβαρο 1.600 κιλών για την 4κίνητη έκδοση). Αυτή η παράμετρος δημιουργεί αδρανειακές τάσεις (ταλαντώσεις) στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης – παρά το σφικτό set up των αναρτήσεων – μειώνοντας ολίγον την αμεσότητα και την ευελιξία του μοντέλου στους εν κινήσει ελιγμούς. Με διάταξη ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, η ανάρτηση είναι έτσι ρυθμισμένη ώστε να διαβάζει και την παραμικρή ανωμαλία του οδοστρώματος (περιορισμένη απόσβεση). Αυτό με τη σειρά του στερεί μέρος της προσφερόμενης άνεσης προς του επιβάτες.
Με 17,5 εκατοστά απόστασης μεταξύ αμαξώματος και εδάφους, το Eclipse Cross μπορεί να κινηθεί σχετικά απρόσκοπτα σε ανώμαλο τερέν. Ειδικά στην τετρακίνητη έκδοση που δοκιμάσαμε όπου το σύστημα μετάδοσης S-AWC (Super All Wheel Control) αποτελεί ότι πιο εξελιγμένο έχει να επιδείξει η Mitsubishi στα οχήματα 4×4.
Σε νορμάλ συνθήκης η ροπή διαμοιράζεται κατά 80/20 μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα τροχών για να φθάσει σε ακραίες συνθήκες σε κατανομή 40/60. Το σύστημα τετρακίνησης διαθέτει τρία προκαθορισμένα προγράμματα διαχείρισης (Auto – Snow – Gravel) είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και έχει ενσωματωμένο σύστημα Active Yaw Control.
Ο μοναδικός κινητήρας που συνοδεύει το νέο Eclipse Cross στην αγορά είναι ένας καινούργιος 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων που χρησιμοποιεί σύστημα άμεσου ψεκασμού MIVEC, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής-εξαγωγής (Dual VV-T) και φέρει υπερσυμπιεστή και ενισχυμένο intercooler. Η απόδοση φθάνει τους 163 ίππους και η ροπή παραμένει σταθερή στα 250 Nm από τις 1.800 έως τις 4.500 σ.α.λ. Με αρκετά καλές επιδόσεις (0-100 σε 10,3’’ και τελική 205 χλμ./ώρα) ο συγκεκριμένος κινητήρας δεν τα καταφέρνει εξίσου καλά και στο ενεργειακό του αποτύπωμα εκπέμποντας 151 γρ. CO2/χλμ. και παρουσιάζοντας μέση κατανάλωση άνω των 8,5 λίτρων ανά 100 χλμ. Η επιλογή της τετρακίνητης έκδοσης συνοδεύεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο CVT το οποίο βολεύει στην καθημερινή χρήση.
Τα διαθέσιμα χρώματα αμαξώματος είναι οχτώ (μπρονζέ, μαύρο και από 2 αποχρώσεις σε ασημί, κόκκινο και λευκό) ενώ στο εσωτερικό διατίθενται δύο τύποι υφασμάτων σε μαύρο χρώμα. Τα μεταλλικά χρώματα επιβαρύνονται με έξτρα χρέωση από 650 έως 800 ευρώ.
Οι τιμές ξεκινούν από 21.650 ευρώ για την έκδοση Inform, περνούν στα 25.500 ευρώ για την έκδοση Invite Plus και φθάνουν στα 34.950 ευρώ για την κορυφαία τετρακίνητη και αυτόματη έκδοση Intense Plus. Οι παραπάνω τιμές είναι υπολογισμένες χωρίς τα έξοδα μεταφοράς, πινακίδων και προετοιμασίας καθώς και από τα τέλη κυκλοφορίας.
Από το Quattroruote
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]