Πριν από λίγες μέρες, ο ΣΕΒΕ ανακοίνωσε την έναρξη της διαδικασίας δωρεάν απόκτησης του συλλογικού σήματος της Ε.Ε., που φέρει την ονομασία «Μ-MΑCEDONIA THE GREAT» («Μακεδονικό Σήμα»). Κάλεσε τους επιχειρηματίες που πληρούν τις προϋποθέσεις του εγκεκριμένου κανονισμού χρήσης να σπεύσουν και να το λάβουν. Η νίκη του ΣΕΒΕ και η ανάπτυξη ομπρέλας προστασίας πάνω από τα μακεδονικά προϊόντα αποτελεί υλοποίηση της σχετικής προεκλογικής δέσμευσης του Κυριάκου Μητσοτάκη. Αλλωστε, η παρουσίαση του σήματος είχε γίνει την Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2019, ενώπιον του πρωθυπουργού, σε ειδική εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη. Τότε, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε εκφράσει τη σιγουριά ότι το εμπορικό σήμα θα αγκαλιαστεί από όλους τους παραγωγούς της Μακεδονίας. «Θα μας δώσει τη δυνατότητα να έχουμε μια κεντρική ταυτότητα για τα μακεδονικά προϊόντα και μια ταυτότητα η οποία παραπέμπει στο ένδοξο παρελθόν μας, αλλά, ταυτόχρονα, χαράσσει και με αυτοπεποίθηση το δρόμο για ένα πιο αισιόδοξο, για ένα πιο φωτεινό μέλλον», είχε δηλώσει.
Η Δώρα, η Γαρυφαλλιά και αύριο;
Η καταχώριση του σήματος στο Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ε.Ε. (EUIPO) αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές πρωτοβουλίες του Συνδέσμου και θα μπορεί να χρησιμοποιείται από όλες τις ελληνικές επιχειρήσεις, τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες των οποίων προέρχονται από τη γεωγραφική περιφέρεια της Μακεδονίας και είναι ή θα γίνουν μέλη του ΣΕΒΕ. Πρέπει να διευκρινιστεί ότι το σήμα μπορεί να χρησιμοποιείται από τις γεωγραφικές Περιφέρειες της Δυτικής Μακεδονίας, της Κεντρικής Μακεδονίας και τις Π.Ε. Δράμας και Καβάλας.
Η δημιουργία του «Μακεδονικού Σήματος» έχει σκοπό την προστασία των ελληνικών προϊόντων που παράγονται στην Μακεδονία -και αντίστοιχα των υπηρεσιών που παρέχονται- συνδυάζοντας την ιστορία και την κληρονομιά του τόπου, μέσα από αυθεντικά, γνήσια και ποιοτικά προϊόντα των μελών του Συνδέσμου. Στόχος του είναι η δημιουργία ενός νέου διακριτικού γνωρίσματος ως μέσου αναγνώρισης, προβολής και διαφήμισης τοπικών παραγωγών και των προϊόντων τους, ώστε να ενισχυθεί η αναγνωρισιμότητα των τοπικών επιχειρήσεων της Μακεδονίας-μελών του ΣΕΒΕ και των προϊόντων τους με τρόπο ευκρινή, διαφανή και αδιάβλητο, προς όφελος της εξωστρέφειας, της ασφάλειας δικαίου και του υγιούς ανταγωνισμού.
Ομως, τώρα αρχίζει ο πραγματικός αγώνας. Η Ελλάδα θα κινηθεί σε όλες τις διεθνείς εκθέσεις, κυρίως των ΗΠΑ, του Καναδά, της Αυστραλίας και της Ε.Ε., για να ενημερώσει τους καταναλωτές και την κοινή γνώμη τι σημαίνει το σήμα «Μ-MACEDONIA THE GREAT», από πού προέρχονται τα προϊόντα που το φέρουν στις ταμπέλες τους και γενικότερα να ξεκαθαρίσει το τοπίο σε σχέση με τα προϊόντα της γειτονικής χώρας.