ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΥΓΕΙΑ

Καφές. Αυξάνει τον κίνδυνο κατάγματος και οστεοπόρωσης;

Newsroom eleftherostypos.gr

«Αληθεύει ότι ο καφές εξαντλεί τα αποθέματα ασβεστίου από τον οργανισμό, με αποτέλεσμα τον μεγαλύτερο κίνδυνο κατάγματος και οστεοπόρωσης»;

Για τους διατροφολόγους, αποτελεί ένα από τα πιο γνωστά σημεία αντιπαράθεσης και προβληματισμού.

Η μεγάλη κατανάλωση καφέ έχει συνδεθεί στο πλαίσιο ορισμένων μελετών με τον αυξημένο κίνδυνο κατάγματος, ωστόσο άλλες μελέτες δείχνουν ότι οι φανατικοί λάτρεις του ροφήματος δεν χρειάζεται να ανησυχούν για τη σκελετική τους υγεία.

Οι μελέτες που «αθωώνουν» τον καφέ…

Εκτενείς μελέτες εθνικής εμβέλειας σε διάφορες χώρες υποδεικνύουν ότι «δεν υπάρχουν στοιχεία που να τεκμηριώνουν ότι ο καφές μπορεί να προκαλέσει κατάγματα» επισημαίνει ο Δρ Ρόμπερτ Ρέκερ, διευθυντής του Ερευνητικού Κέντρου Οστεοπόρωσης στο Πανεπιστήμιο Creighton, σύμφωνα με τους New York Times.

Ενδεικτικά, μελέτη στη Σουηδία στην οποία συμμετείχαν πάνω από 61.000 γυναίκες και είχε διάρκεια περίπου 20 χρόνια, υπέδειξε ότι η κατανάλωση τεσσάρων φλιτζανιών καφέ καθημερινά συσχετίζεται με μια μικρή μείωση της οστικής πυκνότητας χωρίς όμως αυτή να συνοδεύεται από περισσότερα κατάγματα.

Παράλληλα, επισκόπηση (μετα-ανάλυση) που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στην επιθεώρηση  Food and Chemical Toxicology κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ακόμη και η κατανάλωση οκτώ φλιτζανιών καφέ ημερησίως «δεν συσχετίζεται με σημαντικό κίνδυνο όσον αφορά τις πιθανότητες κατάγματος και πτώσης», ιδιαίτερα σε υγιείς ενήλικες που λαμβάνουν επαρκείς ποσότητες ασβεστίου.

Τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας των ΗΠΑ συνιστούν στις γυναίκες 51-70 ετών 1.200 mg ασβεστίου την ημέρα και στους άντρες ίδιας ηλικίας 1.000 mg την ημέρα.

Και οι μελέτες που τον καταδικάζουν…

Όσο για την απώλεια ασβεστίου λόγω της κατανάλωσης καφέ, έχει παρατηρηθεί ότι όσο αυξάνεται η πρόσληψη καφεΐνης αυξάνεται και η ποσότητα ασβεστίου που απορρίπτεται μέσω των ούρων. Ωστόσο, όσο περισσότερο ασβέστιο χάνεται μέσω των ούρων, τόσο περισσότερο θα απορροφά ο οργανισμός από τις διάφορες διαθέσιμες πηγές, όπως τα γαλακτοκομικά ή τα συμπληρώματα διατροφής.

Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση

Συμπερασματικά, η κατανάλωση καφέ, ακόμη κι αν είναι μεγάλη, δεν αποτελεί απειλή για τη σκελετική υγεία αρκεί να λαμβάνουμε τις απαραίτητες ποσότητες ασβεστίου που χρειάζεται ο οργανισμός μας.

 

Προτεινόμενα για εσάς

Οστεοπορωτικά κατάγματα άνω και κάτω ακρών. Σύγχρονοι τρόποι αντιμετώπισης

Leonidas Kallidonis

Μικρά αλλά πολύτιμα διατροφικά μυστικά κατά της οστεοπόρωσης

Leonidas Kallidonis

4 συνήθειες που μπορούν να οδηγήσουν σε μειωμένη πρόσληψη πρωτεΐνης

Leonidas Kallidonis

Συμπληρώματα διατροφής που έχουμε ανάγκη μετά τα 50

Leonidas Kallidonis

Οι 10 τροφές που «σκοτώνουν» το σεξ

Leonidas Kallidonis

 Χαμηλό… βαρομετρικό και στις αρθρώσεις

Leonidas Kallidonis

Κίνδυνος υπερβιταμίνωσης υπό το φόβο του κορωνοϊού

Leonidas Kallidonis

Υγιείς αρθρώσεις με σωστή διατροφή

Leonidas Kallidonis

Διάγνωση της οστεοπόρωσης: τί πρέπει να γνωρίζω για τη Μέτρηση Οστικής Πυκνότητας

Leonidas Kallidonis