Παράλληλα ρυθμίζονται χρόνια προβλήματα του ελληνικού τουρισμού, ενώ εμπεριέχεται ρύθμιση για τα υγειονομικά πρωτόκολλα των τουριστικών καταλυμάτων, στην οποία προβλέπονται κυρώσεις για παραβάσεις των πρωτοκόλλων.
Καταδυτικός τουρισμός
Με το πρώτο μέρος του σχεδίου νόμου επιδιώκεται η βελτίωση του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου και η εισαγωγή νέων ρυθμίσεων με στόχο την ανάπτυξη του καταδυτικού τουρισμού στη χώρα μας. Ο καταδυτικός τουρισμός, ως βασικός πυλώνας της τουριστικής βιομηχανίας και κλάδος με πολλαπλά οφέλη για την οικονομία, μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση των νησιωτικών και παράκτιων περιοχών, στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και στη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης.
Οι καταδύσεις αναψυχής είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς τα τελευταία χρόνια. Ως εκ τούτου, πολλές χώρες «διεκδικούν» μερίδιο σε αυτήν την αγορά τουριστών που δεν είναι συγκυριακοί και τυχαίοι, καταβάλλοντας κάθε προσπάθεια ανάδειξης και αξιοποίησης του φυσικού τους περιβάλλοντος.
Tα πρωτόκολλα
Με την προτεινόμενη ρύθμιση εισάγονται τα υγειονομικά πρωτόκολλα των τουριστικών καταλυμάτων λόγω της πανδημίας Covid-19. Ειδικότερα, προβλέπεται ότι με κοινή απόφαση των υπουργών Υγείας και Τουρισμού και του κατά περίπτωση συναρμόδιου υπουργού, μετά από γνώμη της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας, εκδίδονται ειδικά πρωτόκολλα υγειονομικού περιεχομένου για τις τουριστικές επιχειρήσεις της παρ.1 του άρθρου 1 του ν. 4276/2014. Στο ίδιο άρθρο προβλέπονται κυρώσεις για παραβάσεις των υγειονομικών πρωτοκόλλων και οι αρχές που θα είναι αρμόδιες για τη διασφάλιση εφαρμογής των μέτρων.
Το glamping
Με το τρίτο μέρος του σχεδίου νόμου σκοπείται η εισαγωγή του glamping στην ελληνική τουριστική νομοθεσία, μιας παγκόσμιας τάσης, η οποία, όπως προσεγγίζεται εννοιολογικά, έγκειται στην προσφορά πολυτελούς εμπειρίας διαμονής στη φύση, σε διαφοροποιημένους τύπους διαμονής που δημιουργούνται από υλικά φιλικά στο φυσικό περιβάλλον σε εναρμόνιση με αυτό.
Οι διαφοροποιημένοι τύποι διαμονής αφορούν σε ημιμόνιμες δομές, κελύφη υψηλής αισθητικής και αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος, σε διαφόρους τύπους κατασκηνωτικών μέσων. Για την αναγνώριση της συνδρομής των προϋποθέσεων για την προσφορά αυτού του τουριστικού προϊόντος από τα τουριστικά καταλύματα θεσπίζεται σήμα glamping, που αποτελεί σήμα πιστοποίησης πενταετούς διάρκειας και χορηγείται από το υπουργείο Τουρισμού μέσα από καθορισμένη στο παρόν σχέδιο νόμου διαδικασία.
Αεροπορικό ταξίδι: Αυτή τη μέρα θα βρείτε τα πιο φτηνά εισιτήρια και... πλησιάζει
Με την προτεινόμενη διάταξη ορίζεται το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας (Ξ.Ε.Ε.) ως ο φορέας που θα αναπτύξει το πρότυπο λειτουργικών προδιαγραφών glamping βάσει του οποίου θα διαπιστεύονται οι ενδιαφερόμενοι φορείς πιστοποίησης, προκειμένου να δύνανται να ελέγξουν τα τουριστικά καταλύματα που ενδιαφέρονται να πιστοποιηθούν με σήμα glamping.
Οι πισίνες στα καταλύματα
Με την προτεινόμενη ρύθμιση διευκρινίζεται ότι στον όρο των κολυμβητικών δεξαμενών εντός τουριστικών καταλυμάτων περιλαμβάνονται και τα συστήματα υδρομάλαξης ή/και μηχανισμού παραγωγής κυμάτων που διαθέτουν συστήματα ανακυκλοφορίας, φίλτρανσης και χημικής επεξεργασίας. Επιπλέον, αποσαφηνίζεται το προσωπικό που είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία και την ασφάλεια των κολυμβητικών δεξαμενών εντός τουριστικών καταλυμάτων.
Η ύπαρξη ναυαγοσώστη πισίνας εντός τουριστικών καταλυμάτων κρίνεται αναγκαία.
Σημειώνεται ότι για τα καταλύματα με περισσότερες από πενήντα κλίνες και με εμβαδόν μίας τουλάχιστον κολυμβητικής δεξαμενής μεγαλύτερο των 50 τ.μ., ο ναυαγοσώστης πισίνας οφείλει κατά τις ώρες λειτουργίας της πισίνας να βρίσκεται σε ετοιμότητα, με ένδυμα κολύμβησης, καθ’ όλη τη διάρκεια της υπηρεσίας του και να μην εκτελεί άλλη υπηρεσία.
Αντίθετα, για τα καταλύματα με λιγότερες από πενήντα κλίνες ή με εμβαδόν κολυμβητικής δεξαμενής μικρότερο των 50 τ.μ., ο ναυαγοσώστης πισίνας οφείλει κατά τις ώρες λειτουργίας της κολυμβητικής δεξαμενής να βρίσκεται σε ετοιμότητα εντός του τουριστικού καταλύματος καθ’ όλη τη διάρκεια της υπηρεσίας του. Δεν απαιτείται ο ορισμός ναυαγοσώστη πισίνας ή άλλου εξειδικευμένου προσωπικού στην περίπτωση κολυμβητικής δεξαμενής που εξυπηρετεί τους ενοίκους/πελάτες ενός δωματίου ή διαμερίσματος κύριου ή μη κύριου τουριστικού καταλύματος, δηλαδή όταν η κολυμβητική δεξαμενή εξυπηρετεί αποκλειστικά τους (προφανώς εξαιρετικά ολιγάριθμους) πελάτες ενός μεμονωμένου δωματίου ή διαμερίσματος.
Πολεοδομικές ρυθμίσεις
Είναι αναμενόμενο μεγάλες σε έκταση επενδύσεις (οργανωμένοι υποδοχείς τουριστικών δραστηριοτήτων, σύνθετα τουριστικά καταλύματα, καθώς και ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων και εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής σε εκτός σχεδίου περιοχές) να διαπερνώνται ή να διατρέχονται από οδικά δίκτυα. Στο πλαίσιο αυτό είναι αναγκαίο να ρυθμισθεί ότι τα ακίνητα επί των οποίων αναπτύσσονται με ενιαίο σχεδιασμό τουριστικές εγκαταστάσεις είναι όχι μόνο λειτουργικά, αλλά και πολεοδομικώς ενιαία. Στις περιπτώσεις αυτές οδικά δίκτυα που τα διατρέχουν δεν συνιστούν κατάτμηση αυτών. Για τον υπολογισμό των μεγεθών δόμησης (συντελεστές δόμησης, ποσοστό κάλυψης, πυκνότητα κλινών ανά στρέμμα) η έκταση του ακινήτου θα νοείται ως ενιαίο σύνολο, ενώ οι οικοδομικές άδειες και εγκρίσεις αφορούν το σύνολο της έκτασης.
Ακόμη με προτεινόμενη ρύθμιση διευρύνονται τα όρια της χερσαίας ζώνης των μαρινών από 50.000 σε 80.000 τ.μ. ως αποτέλεσμα της ανάγκης εκσυγχρονισμού των υφιστάμενων υποδομών και της προώθησης και πραγματοποίησης νέων επενδύσεων.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου