Από τη Μελβούρνη, όπως πάντα. Είκοσι οδηγοί, 10 ομάδες και 21 γκραν πρι (ένα περισσότερο από πέρυσι, καθώς επιστρέφει η Γερμανία). Διεκδικούν τον τίτλο, αλλά κυρίως διεκδικούν το ενδιαφέρον μας. Οι χορηγοί έχουν ρίξει εκατομμύρια ευρώ στις πίστες. Η McLaren είναι από τις πιο τυχερές ομάδες, αφού εξασφάλισε νέα χορηγία, ενώ από τους οδηγούς ο Χάμιλτον δεν προλαβαίνει να μετέχει στις εκδηλώσεις των προσωπικών του χορηγών. Πρόσφατα υπέγραψε συμβόλαιο με γνωστή εταιρία ρούχων.
Τα κέρδη του ξεπερνούν τα 20 εκατ. ευρώ το χρόνο.
Οσο για τον κύκλο εργασιών της Φόρμουλα 1, αυτή φτάνει περίπου ένα… Μνημόνιο. Αγγίζει τα 2 δισ. ευρώ, με τα καθαρά κέρδη να υπολογίζονται σε 1,5 δισ. Η μοιρασιά στις ομάδες (παίρνουν περίπου το 70%) γίνεται ανάλογα με τις επιτυχίες τους, το συμβόλαιο που έχουν υπογράψει και πολλές άλλες παραμέτρους, ώστε η Ferrari μπορεί να εισπράξει σε μια χρονιά περισσότερα χρήματα από τη Mercedes που μετράει τέσσερις συνεχόμενους τίτλους. Για παράδειγμα, η Ferrari παίρνει μπόνους ιστορικότητας επειδή είναι η Ferrari και μετέχει ανελλιπώς από το 1950. Η Red Bull παίρνει επίσης ένα μπόνους γιατί ήταν η πρώτη ομάδα που υπέγραψε την ισχύουσα συνθήκης ομονοίας, όπως λέγεται, και εκπνέει το 2020.
Χάμιλτον και Φέτελ είναι πάλι τα φαβορί, ενώ Mercedes, Ferrari και Red Bull αναμένεται να ανέβουν στο βάθρο των κατασκευαστών. Η Ferrari έχει… βαρεθεί να βλέπει την πλάτη από τα ασημένια βέλη και πολλοί λένε ότι φέτος θα είναι η χρονιά της. Επανέρχεται φέτος η Alfa Romeo σε συνεργασία με τη Sauber.
ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ, ΦΕΤΟΣ
• Τέλος τα Shark Fins και τα Τ-wings
Οι ομάδες έψαχναν πάντα κενά στους κανονισμούς για να αναπτύξουν συστήματα που θα βελτίωναν την επίδοση του μονοθέσιού τους. Ετσι δημιουργήθηκαν τα «πτερύγια καρχαρία» στα καλύμματα των κινητήρων και οι πτέρυγες «Τ» στο τέλος τους. Αυτά απαγορεύτηκαν για το 2018.
• Το HALO
Η πιο σημαντική αλλαγή είναι η εφαρμογή του HALO, του συστήματος προστασίας του οδηγού σε περίπτωση ατυχήματος από συντρίμμια προπορευόμενου οχήματος. Πρόκειται για ένα «πέταλο» που προστατεύει το κεφάλι του οδηγού (φωτό αριστερά). Η σχεδίαση του HALO είναι απόλυτα προσδιορισμένη από τους κανονισμούς, ωστόσο επιτρέπονται μικρές διαφοροποιήσεις εκ μέρους των ομάδων, κυρίως στην επιφάνεια του σχήματος.
Η κατασκευή αυτή ζυγίζει 7 κιλά, είναι από καθαρό τιτάνιο και έχει πολύ μεγάλη αντοχή. Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, αντέχει, χωρίς να λυγίσει, το βάρος ενός λονδρέζικου λεωφορείου.
• Τρεις κινητήρες
Κάθε πιλότος έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει μόλις τρεις κινητήρες στους 21 αγώνες του πρωταθλήματος, σε σχέση με τους τέσσερις κινητήρες για τους 20 αγώνες πέρσι. Αυτή η αλλαγή δεν έχει προσδιορισθεί αν θα κάνει καλό ή κακό στον ανταγωνισμό, αφού τα όρια ανάμεσα στην υπερβολική χρήση και τη συντηρητική θα είναι ιδιαίτερα μικρά.
• Τέλος στα μοντέλα
Η Φόρμουλα 1 αποφάσισε να δώσει τέλος στη χρησιμοποίηση μοντέλων που παρελαύνουν στο πλέγμα εκκίνησης και κάθονται δίπλα από τους οδηγούς. Η πρακτική εμφάνισης κοριτσιών αποτελούσε παράδοση της Φόρμουλα 1 εδώ και δεκαετίες, αλλά κρίθηκε ότι δεν απηχεί τις αξίες του αθλητισμού και αντίκειται στα σημερινά κοινωνικά πρότυπα.
• Νέα τηλεοπτική εμπειρία
Οι τηλεθεατές μπορούν να καθίσουν αναπαυτικά στις θέσεις τους και να απολαύσουν ένα μοναδικό θέαμα. Η τηλεοπτική εμπειρία βελτιώνεται πολύ, ουσιαστικά πρόκειται για διαφορετική οπτική των πραγμάτων, που θα κάνει τους τηλεθεατές να νομίσουν κάποια στιγμή ότι βρίσκονται στις εξέδρες μιας πίστας και παρακολουθούν τους αγώνες μια ανάσα από τα μονοθέσια.
Από φέτος οι κάμερες μετακινούνται σε νέες θέσεις και γωνίες ώστε να μπορούν να μεταφέρουν πολύ πιο ρεαλιστικά στους τηλεθεατές την πραγματική ταχύτητα των μονοθέσιων. Θα τοποθετηθούν κάμερες 360 μοιρών σε όλα τα μονοθέσια, οι οποίες θα αξιοποιούνται για τη δημιουργία «highlights» μετά τους αγώνες, μια και σε πρώτη φάση δεν μπορεί να αξιοποιηθεί το υλικό τους στις απευθείας μεταδόσεις. Επίσης, δίνεται μεγάλη σημασία όχι μόνο στην εικόνα αλλά και στον ήχο.
Επειτα από αρκετές προσπάθειες και έρευνα που έγινε, εξελίχθηκαν ειδικά μικρόφωνα, τα οποία θα τοποθετούνται στις εξατμίσεις των μονοθέσιων. Στόχος είναι να φτάνει όσο πιο «καθαρός» και «αυθεντικός» γίνεται ο ήχος που παράγουν τα μονοθέσια στα σπίτια των τηλεθεατών. Δοκιμές έγιναν κατά τη διάρκεια της περυσινής σεζόν και, αφού επιλύθηκε το βασικό πρόβλημα, δηλαδή να αντέχουν τα μικρόφωνα στις αυξημένες θερμοκρασίες του συστήματος εξαγωγής καυσαερίων, αποφασίστηκε η χρησιμοποίησή τους από το 2018.
ΤΑ ΡΕΚΟΡ ΠΟΥ… ΤΡΕΜΟΥΝ
Τα βιβλία της ιστορίας μπορούν να ξαναγραφτούν αυτή τη χρονιά στη Φόρμουλα 1. Τα ρεκόρ υπάρχουν για να σπάνε και όλοι περιμένουμε με αγωνία να δούμε αρκετά από αυτά να γίνονται παρελθόν.
• Ο Χάμιλτον ετοιμάζεται να σπάσει το ρεκόρ του Ραϊκόνεν για τους συνεχείς αγώνες στους οποίους παίρνει βαθμούς. Ο Βρετανός μετράει ήδη 25 και θέλει δύο ακόμα για να φτάσει τον Ραϊκόνεν στους 27 (απόλυτο ρεκόρ όλων των εποχών).
• Τρεις οδηγοί θέλουν να φτάσουν τις 100 φορές που θα ανεβούν στο βάθρο. Το τριψήφιο αυτό νούμερο πανηγύρισαν μόνο τρεις μέχρι τώρα, οι Σουμάχερ, Χάμιλτον και Προστ. Ο Φέτελ θέλει ένα βάθρο ακόμα για τα 100. Θεωρείται σίγουρο ότι θα τα καταφέρει. Ο Ραϊκόνεν θέλει άλλα 9 και έχει πιο δύσκολο έργο και ο Αλόνσο άλλα 3. Ο αριθμός φαίνεται μικρός, αλλά θα τον βοηθήσει η McLaren να τα καταφέρει;
• Μπορεί να υπάρξει τρίτος οδηγός στην ιστορία της Φόρμουλα 1 που θα φτάσει τους 5 παγκόσμιους τίτλους. Ο Σουμάχερ έχει 7 και ο Φάνζιο 5. Το ρεκόρ… φλερτάρουν ο Χάμιλτον και ο Φέτελ που μετρούν 4 τίτλους. Η μεταξύ τους κόντρα αναμένεται σκληρή.
• Υπάρχει και η μεγάλη μάχη των κατασκευαστών. Αν η Mercedes κατακτήσει το φετινό τίτλο των κατασκευαστών, φτάνει τους 5 συνεχόμενους και πιάνει τη μεγάλη της αντίπαλο, τη Ferrari, στη σχετική επίδοση.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]