«Ποιος είπε ότι θα ιδιωτικοποιηθούν οι αστικές μεταφορές;» αναρωτήθηκε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας σήμερα στον ραδιοφωνικό σταθμό «Real Fm», και ξεκαθάρισε πως δεν υπάρχει καμία βούληση της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει τις συγκοινωνίες.
«Τι να πουλήσουμε από αυτές τις εταιρείες; Ο ΟΑΣΑ έχει κάποιο περιουσιακό στοιχείο, εκτός από την ΟΣΥ και τη ΣΤΑΣΥ; Η ΟΣΥ που είναι τα λεωφορεία, τι να πουλήσουμε, τα χρέη που βρήκαμε; Τα δεκάδες εκατομμύρια χρέη, τα χαλασμένα λεωφορεία που βρήκαμε, μία άθλια δομή και μία ρουσφετολογική κατανομή του προσωπικού ακόμα και στο θέμα των ειδικοτήτων από τους στρατούς που είχε φτιάξει το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ;» πρόσθεσε ο υπουργός.
Σε ό,τι αφορά τις αντιδράσεις των εργαζομένων, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε: «Δεν είναι όλοι οι εργαζόμενοι το ίδιο και δεν υιοθετούν όλοι τον τρόπο της αντιπολίτευσης, αλλά υπάρχει ένας πυρήνας στα μέσα μαζικής μεταφοράς, που, συνειδητά και για άλλους λόγους, προσπαθεί να κάνει κινητοποιήσεις, προκειμένου να εξυπηρετήσει συγκεκριμένες κομματικές σκοπιμότητες. Είναι δικαίωμα των εργαζομένων, ανεξάρτητα από αυτό που λέω, να απεργήσουν για οποιοδήποτε λόγο επιθυμούν και κρίνουν». «Δεν υπάρχει καμιά βούληση (σ.σ της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει τις συγκοινωνίες) και δεν το λένε εργαζόμενοι. Το λένε συνδικαλιστές, που ταυτόχρονα είναι και υποψήφιοι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Δεν το λένε ούτε οι εργαζόμενοι, ούτε ο υπόλοιπος κόσμος» υπογράμμισε.
Επίσης, ο υπουργός αναφέρθηκε σε θέματα συντήρησης του στόλου των λεωφορείων, τονίζοντας, παράλληλα, ότι δρομολογείται η ανανέωση του τροχαίου υλικού της ΟΣΥ σε συνδυασμό με την ενεργοποίηση ελληνικών εταιρειών, προκειμένου να δημιουργηθεί παραγωγική δομή.
Ενάντιοι στην υπαγωγή των αστικών συγκοινωνιών στο “υπερταμείο” στέκονται οι εργαζόμενοι και καλούν τον υπουργό Χρ. Σπίρτζη να παραιτηθεί
Με σκληρή γλώσσα καταφέρθηκαν εναντίον του υπουργού Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη οι εργαζόμενοι στις οδικές συγκοινωνίες (λεωφορεία, τρόλεϊ) κατηγορώντας τον πως στους «16 μήνες θητείας του ως υπουργός, απαξίωσε τις αστικές συγκοινωνίες».
Πιο συγκεκριμένα, οι συνδικαλιστές Λ. Σκούλλος πρόεδρος των εργαζομένων στην ΟΣΥ, Νίκος Ξυδάκης πρόεδρος εργαζομένων στα τρόλεϊ, και Απ. Ραυτόπουλος πρόεδρος των τεχνικών σε ΟΑΣΑ-ΟΣΥ, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ανέφεραν πως οι συγκοινωνιακοί φορείς ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ με την υπαγωγή τους στο υπέρ – Ταμείο παύουν να ανήκουν στον δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα και πλέον θα πρέπει να λειτουργήσουν με βάση τις επιταγές του «υπερταμείου», στο οποίο οι δανειστές θα κινούν τα νήματα μέσω του Εποπτικού Συμβουλίου.
Ο κ. Σκούλος σημείωσε ότι τυχόν ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών θα επιφέρει αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, με «θύμα» τα κατώτερα στρώματα, περιγράφοντας με μελανά χρώματα την επιχειρησιακή κατάσταση των Οδικών Συγκοινωνιών. Ειδικότερα, υποστήριξε ότι καθημερινά βγαίνουν στο δρόμο μόλις 850 – 900 λεωφορεία, έναντι συνόλου 2.152, διότι τα περισσότερα λεωφορεία είναι παροπλισμένα, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και φυσικά, οδηγών. Την ίδια στιγμή, από τα 450 τρόλεϊ της ΟΣΥ μόλις 180-190 κυκλοφορούν στους δρόμους, όπως αποκάλυψε ο πρόεδρος των εργαζομένων στα τρόλεϊ Νίκος Ξυδάκης.
Αντίστοιχα, ο πρόεδρος των τεχνικών ΟΑΣΑ-ΟΣΥ Απόστολος Ραυτόπουλος, αφού κατηγόρησε τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη ότι «κοροϊδεύει τον κόσμο και τους εργαζομένους», τόνισε την τρανταχτή έλλειψη σε ελαστικά, μπαταρίες, ανταλλακτικά, οδηγούς και τεχνικούς, καταγγέλλοντας ότι σκόπιμα οδηγούνται σε απαξίωση οι συγκοινωνίες για να ιδιωτικοποιηθούν. Μάλιστα, κάλεσε τον υπουργό να παραιτηθεί, λέγοντας πως «αφού ο ίδιος είναι ανήμπορος να εξυγιάνει τις αστικές συγκοινωνίες, τις παρέδωσε στους ξένους εταίρους, βάζοντάς τις στο υπερταμείο ιδιωτικοποιήσεων. Τον καλούμε τώρα να παραιτηθεί».
Τέλος, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασαν οι εργαζόμενοι το 2015, «έκλεισε» για την ΟΣΥ με έλλειμμα 47 εκατ. ευρώ. Επίσης, το τελευταίο δίμηνο έχει παρατηρηθεί μείωση στην αγορά καρτών απεριορίστων διαδρομών κατά 40% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015, γεγονός το οποίο αποδεικνύει, είτε την μείωση της επιβατικής κίνησης, είτε την αύξηση της λαθρεπιβίβασης, η οποία ευνοείται από την απουσία ελεγκτικού μηχανισμού.