Μιλώντας από το βήμα ημερίδας ο κ. Ζέρβας τόνισε ότι αυτή η Θεσσαλονίκη ταλανίζεται από παθογένειες και πως ήδη τρία σημαντικά έργα, αυτά της Περιφερειακής οδού, της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας και του Μετρό, καρκινοβατούν εδώ και δεκαετίες, σε βάρος της πόλης και των πολιτών της.
Αναφερόμενος στο θέμα των αστικών συγκοινωνιών, ο κ. Ζέρβας σημείωσε ότι το κέντρο της πόλης, το πιο στενό κομμάτι της, έχει 70% διερχόμενη κίνηση. «Έπρεπε να έχουν γίνει ο περιφερειακός δρόμος, να υπάρχει ένα μέσο σταθερής τροχιάς και υποθαλάσσια αρτηρία. Αλλά και τα τρία αυτά έργα έχουν κολλήσει. Ο περιφερειακός σχεδιάστηκε πριν από 30 χρόνια για 30.000 οχήματα, με τη προοπτική να γίνει νέα εξωτερική περιφερειακή. Στα καλά χρόνια της Ελλάδας, εξυπηρετούσε 120.000 οχήματα ημερησίως, τέσσερις φορές παραπάνω από την επάρκειά της και σήμερα εξυπηρετεί 80.000 – 90.000 αυτοκίνητα ημερησίως. Όσο για την υποθαλάσσια αρτηρία να είμαστε καλά να… τη θυμόμαστε και μάλιστα πληρώνοντας 120 εκατ. ευρώ χωρίς να έχει γίνει απολύτως τίποτα και ξεχνώντας και το ότι υπάρχει η ανάγκη για αυτό το μέσο», είπε.
Για το μετρό, ο κ. Ζέρβας επισήμανε ότι ακόμη και σήμερα κάποιοι εξακολουθούν να μιλούν για την αναγκαιότητα, αλλά και για το πότε και πως πρέπει να τελειώσει. «Έχουμε δαπανήσει μέχρι στιγμής 132 εκατ. ευρώ για τις αρχαιολογικές ανασκαφές. Η ανασκαφή στην Αθήνα προχωρούσε με 80 εκατοστά το μήνα, και στη Θεσσαλονίκη ο ρυθμός αυτός είναι 17 εκατοστά το μήνα. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε ρυθμούς στο 1/10 αυτής που αξιοποιήθηκε από την Αθήνα» υπογράμμισε.
Στο πλαίσιο αυτό, ερωτηθείς για το εάν τελικά η Θεσσαλονίκη στερείται σχεδίων, ή ικανών ανθρώπων ή μήπως πολιτικών προσώπων και μας φταίει η κακή Αθήνα, ο κ. Ζέρβας σημείωσε «μήπως τελικά εμείς δεν συμφωνούμε και δεν μπορούμε να συνεργαστούμε σε ένα κοινό master plan της πόλης, ώστε να πιέσουμε και να έχουμε την πόλη που θέλουμε;».
Αναφέρθηκε και σε άλλα μεγάλα προβλήματα της Θεσσαλονίκης, όπως τον ΟΑΣΘ, με τεράστια προβλήματα, όπως είπε, την υδροδότηση (ΕΥΑΘ), το Σέιχ Σου και τον Θερμαϊκό, που βρίσκονται σε πολύ άσχημη κατάσταση.
Στέφανος Κασσελάκης: LIVE η ανακοίνωση του ονόματος του νέου κόμματος
“Δεν πρέπει να γίνεται λόγος μόνο για την ανάπλαση της ΔΕΘ και το θαλάσσιο μέτωπο, αλλά και για ζητήματα που σχετίζονται με το δήμο Θεσσαλονίκης, όπως μεταξύ άλλων η ΥΦΑΝΕΤ που παραμένει ένα κουφάρι, η Αλλατίνη και η ανάπλαση της Αριστοτέλους», υπογράμμισε, ενώ επιχειρώντας να απαντήσει στο ερώτημα πως αλλάζει η κατάσταση και ποιος ο ρόλος του δήμου Θεσσαλονίκης, ο κ. Ζέρβας επισήμανε: «Η απάντηση έχει να κάνει με τη μετάβαση σε ένα μητροπολιτικό σχήμα διοίκησης και με το θέμα των αρμοδιοτήτων που πρέπει να το δούμε τα επόμενα τέσσερα χρόνια, όπως και να δούμε λύσεις σε όλα τα ζητήματα υποδομών».
Στρατηγικό Σχέδιο για παραλιακό μέτωπο, αξιοποίηση λιμανιού
Στο μεταξύ, την ανάγκη δημιουργίας και εφαρμογής στρατηγικού σχεδίου για τα παραλιακό μέτωπο και την ταυτόχρονη αξιοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, υπογράμμισε ο τέως δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης τονίζοντας ότι «η Θεσσαλονίκη δεν έχει ούτε βαρκάκι στην παραλία της».
Όπως επισήμανε κατά την ομιλία του, «η γεωγραφική θέση και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, είναι πυλώνες αναπτυξιακοί που μπορούν να προσδιορίσουν το ευρωπαϊκό και διεθνές αποτύπωμά της, για να εισέλθει σε αναπτυξιακή πορεία. Η Θεσσαλονίκη δεν χρειάζεται μεγάλα έργα, αλλά αξιοποίηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της» υπογράμμισε.
Μεταξύ άλλων, λέγοντας ότι η Θεσσαλονίκη δεν είναι συμπρωτεύουσα, τόνισε ότι η «δυναμική της πόλης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη δυναμική άλλων πόλεων που βρίσκονται στον εθνικό και ευρύτερο περίγυρό της και λειτουργούν ανταγωνιστικά».
Αναφερόμενος στα «κέρδη» της προηγούμενης διοίκησης, ο κ. Μπουτάρης σημείωσε ότι η Θεσσαλονίκη κατάφερε μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας να γίνει μέλος του δικτύου 100 ανθεκτικών πόλεων και να κερδίσει την Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας, το 2014.
«Οι πόλεις και τα αστικά κέντρα είναι το μέλλον. Οι πόλεις δεν είναι φτιαγμένες από τσιμέντο, αλλά από τους ίδιους τους ανθρώπους, τους πολίτες τους», επισήμανε και τόνισε ότι «όραμα για τη Θεσσαλονίκη είναι η δημιουργία μιας πόλης εξωστρεφούς, δημιουργικής και φιλικής, που μεριμνά για την ασφάλεια και την ευημερία των πολιτών της, ενδυναμώνει την τοπική οικονομία και προστατεύει τους φυσικούς της πόρους».