Αντιλήφθησαν ότι με το να ψηφίσουν οι βουλευτές της Ν.Δ., όπως έκαναν ήδη στην Επιτροπή Αναθεώρησης όχι μόνο την πρόταση του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης αλλά και την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ, αυτό σημαίνει αυτόματα ότι η διάταξη θα πάρει στις δύο αυτές ψηφοφορίες πάνω από 180 ψήφους, επομένως η επόμενη Βουλή και κυβέρνηση θα μπορεί να την αναθεωρήσει με την απλή πλειοψηφία των 151 βουλευτών που θα έχει.
Αυτό που έστω και καθυστερημένα κατανόησε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Κατρούγκαλος είναι ότι αυτό που έλεγαν, ότι τα άρθρα του Συντάγματος που θα προταθούν για αναθεώρηση από την παρούσα Βουλή δεσμεύουν και ως προς το περιεχόμενό τους και την επόμενη Βουλή που θα προκύψει. Πολιτικός και συνταγματικός παραλογισμός καθώς οι αποφάσεις κάθε φορά της Βουλής λαμβάνονται από το κυρίαρχο όργανο αποφάσεως που είναι η πλειοψηφία της Ολομελείας.
Ακόμα και οι όποιες πολιτικές διχογνωμίες περί της συνταγματικότητας ή μη ενός κειμένου που εισάγεται στην Ολομέλεια για ψήφιση, πάλι διά της πλειοψηφίας αποφασίζονται από την Ολομέλεια. Αυτό σημαίνει όι εάν η επόμενη Βουλή αποφασίσει να αλλάξει το περιεχόμενο του άρθρου 32 από αυτό που έχει τεθεί σήμερα από τον ΣΥΡΙΖΑ, θα μπορέσει η επόμενη πλειοψηφία των 151 της νέας Βουλής να το πράξει. Και επειδή ο ΣΥΡΙΖΑ έχει πλέον κατανοήσει ότι δεν μπορεί να κερδίσει με τίποτα τις επόμενες εκλογές, φοβάται ότι η Ν.Δ. θα αλλάξει το άρθρο όμως με τη δική της πρόταση, που είναι στην τρίτη κατά σειρά ψηφοφορία για την εκλογή του ΠτΔ να αρκούν 151 θετικές ψήφους και όχι να αλλάξει η έμμεση εκλογή του και να γίνεται άμεσα από το λαό.
Δολοπλοκία
Αυτή την υπαρκτή και ανοικτή δυνατότητα για τη μη ουσιαστική δέσμευση της επόμενη Βουλής αντιλήφθηκε η μεγάλη των δολοπλόκων σχολή του ΣΥΡΙΖΑ για αυτό σκέφτηκαν σε μια από τις δύο ψηφοφορίες να αποσύρουν ένα ικανό αριθμό βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ από την ψήφιση της πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ, έτσι ώστε να μην περάσει με πάνω από 180 ψήφους και να χρειάζεται η επόμενη Βουλή και η κυβέρνηση να θέλει την αυξημένη πλειοψηφία των 180 βουλευτών προκειμένου να προχωρήσει στην αναθεώρηση του άρθρου 32!
Χαρακτηριστική άλλωστε ήταν η δήλωση του εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ στους κοινοβουλευτικούς συντάκτες που έκανε λέγοντας «αυτές οι πρακτικές της Ν.Δ. να ψηφίζει μια διάταξη στην οποία δεν συμφωνεί για να ανοίξει η αναθεώρησή της με απλή πλειοψηφία στην επόμενη Βουλή, ενώ έχει και μια δική της πρόταση με άλλο περιεχόμενο, είναι μια πονηρία που μας εξαναγκάζει να κάνουμε πράγματα που υπό άλλες συνθήκες θα αξιολογούνταν αλλιώς, ως μη συμβατά…», φωτογραφίζοντας ακριβώς το σχέδιο της απόσυρσης βουλευτών από την ψήφιση της κομματικής τους πρότασης, ώστε αυτή να μην λάβει στη μεθαυριανή ψηφοφορία και στην επόμενη, που θα γίνει σε ένα μήνα, τους 180 ψήφους.
«Fake news»
Ο κ. Κατρούγκαλος, μετά τη δημοσιότητα που πήραν οι «σκέψεις» τους και τα κοινοβουλευτικά τερτίπια προκάλεσε την αντίδραση κύκλων της Ν.Δ. που ανέφεραν πως «η συνταγματική μοχθηρία του ΣΥΡΙΖΑ εξελίσσεται -εάν συμβεί κάτι τέτοιο με αποσύρσεις βουλευτών τους από την ψήφιση της πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ-, σε συνταγματικό αυτοεξευτελισμό. Εάν το αντέχουν χαλάλι τους…». Η είδηση με τα τερτίπια της πλειοψηφίας άρχισε να παίρνει διαστάσεις στα ΜΜΕ, και παράλληλα η βουλευτής της Ν.Δ. Νίκη Κεραμέως ρώτησε εάν αληθεύει η είδηση που μεταδίδεται από site ότι η κυβέρνηση σκέφτεται να αποσύρει την αναθεώρηση του άρθρου 32. Ο κ. Κωνσταντίνος Δουζίνας αμέσως ανέφερε πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Λίγο αργότερα, μετά από συνεννόηση που είχε με το Μαξίμου, ο κ. Κατρούγκαλος αναγκάστηκε να επιστρέψει στην αίθουσα της Ολομέλειας για να κατηγορήσει για διασπορά «fake news» καταλογίζοντας μάλιστα στη Ν.Δ. διολίσθηση σε ψευδείς ειδήσεις… Ουσιαστικά, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ δεν αρνήθηκε αυτά που είπε για το ότι ο ΣΥΡΙΖΑ «οι πονηρίες… της Ν.Δ.» μας εξαναγκάζουν να κάνουμε πράγματα που υπό άλλες συνθήκες θα αξιολογούνταν αλλιώς, ως μη συμβατά…», αλλά κατηγόρησε ως «fake news» ότι αποσύρεται η αναθεώρηση του άρθρου 32. Κάτι που στην πραγματικότητα όμως κανένα ΜΜΕ δεν είχε αναφέρει έτσι!
Πού συμπίπτουν
Αποτέλεσμα, οι ελάχιστες διατάξεις στις οποίες συμπίπτουν ΣΥΡΙΖΑ και Ν.Δ., έστω και με διαφορετικό περιεχόμενο, να είναι μόλις επτά και αυτές αφορούν την αλλαγή του τρόπου εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας, την αλλαγή της διάταξης για τη βουλευτική ασυλία, του νόμου περί ευθύνης υπουργών, της εκλογής έως 5 βουλευτών από τους απόδημους, τη δυνατότητα της αντιπολίτευσης να συστήνει Εξεταστικές Επιτροπές, αλλαγή στον τρόπο εκλογής των διοικήσεων των Ανεξαρτήτων Αρχών και στην εξομοίωση της προστασίας των δικαστών των στρατιωτικών δικαστηρίων με αυτά των τακτικών δικαστών.
Ειδικότερα, η Ν.Δ. για την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας συμφωνεί να αποσυνδεθεί από τη διάλυση της Βουλής και την προκήρυξη εκλογών σε περίπτωση που αυτή αποβεί άκαρπη και προτείνει να διεξάγονται τρεις ψηφοφορίες, η πρώτη να απαιτεί ως ελάχιστες για την εκλογή τις 200 ψήφους, η δεύτερη τις 180 και η τρίτη να μπορεί να εκλέγεται από 151 βουλευτές. Ο ΣΥΡΙΖΑ αυτό που αντιπροτείνει είναι να γίνονται διαδοχικές κοινοβουλευτικές ψηφοφορίες σε διάστημα 6 μηνών και αν δεν καρποφορήσουν να γίνεται άμεση εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας από το λαό.