Ο υπουργός Παιδείας, κατά τον χαιρετισμό του είπε ,ότι οι αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, είναι ουσιαστικά «αλλαγές επαναπροσδιορισμού της ταυτότητας των Ιδρυμάτων, της ταυτότητας των μελών τους και του χαρακτήρα των προγραμμάτων σπουδών», ενώ υπερασπίστηκε για μία ακόμη φορά, τις κινήσεις του υπουργείου για την αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης, μέσω της συγχώνευσης των ΤΕΙ, πρώτα με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Μάλιστα ανέφερε ότι, το πρώτο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί είναι για το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων .
Ο Υπουργός συναντήθηκε με φοιτητές, του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών του Πανεπιστημίου και των Σχολών Υγείας του ΤΕΙ ,οι οποίοι του εξέφρασαν την διαφωνία τους για την σύμπραξη των εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, ενώ στην συνέχεια τους κάλεσε στην Αθήνα, να συζητήσουν όλα τα θέματα που τους προβληματίζουν.
Στην συνέντευξη τύπου που ακολούθησε ο κ. Γαβρόγλου, είπε ότι το σχέδιο νόμου που μπήκε στην διαβούλευση, στηρίζεται κατά 75% στο ομόφωνο πόρισμα της επιτροπής των ακαδημαϊκών από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το ΤΕΙ Ηπείρου, αλλά και σε προτάσεις επιστημονικών φορέων. Μάλιστα τόνισε, πως πριν κατατεθεί στην Βουλή το Νομοσχέδιο, θα ληφθούν υπόψιν, τα σχόλια των συγκλήτων του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του ΤΕΙ Ηπείρου, οι συζητήσεις επιστημονικών φορέων, ακόμη και τα σχόλια των πολιτών που έχουν αναρτηθεί στο διαδίκτυο, καθώς η γνώμη τους θεωρείται σημαντική για το μέλλον του Πανεπιστημίου. «Θα κάνουμε τις απαραίτητες αλλαγές, να το θεωρήσετε δεδομένο», είπε χαρακτηριστικά.
Ο Υπουργός Παιδείας απαντώντας σε ερώτηση σχετική με την έρευνα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας για τα περιστατικά βίας , είπε πως το θέμα είναι εξαιρετικά σύνθετο και επιχειρείται προσπάθεια να κωδικοποιηθούν τα χαρακτηριστικά του προβλήματος. Ειδικότερα ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε:« έχουμε συστήσει μια επιτροπή με επικεφαλή τον νομικό, ακαδημαϊκό, πρώην υπουργό Δικαιοσύνης τον κ. Παρασκευόπουλο. Σε αυτήν την επιτροπή δεν είναι μόνο εκπρόσωποι της Αστυνομίας η της Εισαγγελία αλλά και καθηγητές αντιεγκληματικής πολιτικής, άτομα που ασχολούνται με τις δομές, όπως ο ΟΚΑΝΑ και 18ΑΝΩ. Οι άνθρωποι, προσπαθούν να κωδικοποιήσουν τα χαρακτηριστικά αυτού του προβλήματος. Η Επιτροπή του κ. Παρασκευόπουλου μέχρι τέλος Μάιου, αν δεν κάνω λάθος, θα ολοκληρώσει το πόρισμα της, για να προτείνει κάποια μέτρα, που νομίζω και αντικειμενικά είναι δύσκολο, όχι για να εφαρμοστούν ,αλλά για να μπορέσουμε να τα διαμορφώσουμε συναινετικά μέσα στα Πανεπιστήμια». Ωστόσο, ο υπουργός σχολίασε πως η έρευνα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, είχε μόνο αριθμητικά στοιχεία και δεν αναζητούσε τους λόγους η τις αιτίες των παραβατικών συμπεριφορών.
Συρεγγέλα: Ο προϋπολογισμός του 2025 είναι ενδεικτικός της ανοδικής τροχιάς της οικονομίας
Αναφορικά με το νομοσχέδιο για το νέο Λύκειο και τον τρόπο εισαγωγής στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ο κ. Γαβρόγλου είπε μεταξύ άλλων:
«Εμείς λέμε, ότι θα πάμε την χρονιά που μας έρχεται σε ένα εθνικό σχέδιο επιμόρφωσης των καθηγητών . Θα ανοίξουμε μία συζήτηση με τους καθηγητές, για πολλές από τις προτάσεις μας μέσα από αυτήν την επιμόρφωση που θα είναι όλη την διάρκεια της ακαδημαϊκής χρονιάς και τον Ιούνιο του 2020, θα παίζει πιά ρ’ολο το απολυτήριο, για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια. Οι συγκεκριμένες διατάξεις θα διαμορφώνονται σιγά- σιγά και θα τις νομοθετήσουμε.
Πάντως, στις Σχολές με μεγάλη ζήτηση δεν είναι ώριμο να υπάρχει καμία ιδιαίτερη αλλαγή και στα υπόλοιπα θα υπάρχει ένας τεράστιος χώρος για να μπορέσει αυτό το σύστημα να εξανθρωπιστεί..» .
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]