Η εβδομάδα που διανύουμε έως και τις 23 Μαρτίου είναι αφιερωμένη από τον ΟΟΣΑ σε θέματα χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης των νεότερων γενιών. Η Τράπεζα της Ελλάδος ως εθνικός συντονιστής της παγκόσμιας εκστρατείας ευαισθητοποίησης του ΟΟΣΑ, “Global Money Week” (GMW) για παιδιά και νέους, θα πραγματοποιήσει τις προσεχείς ημέρες εκστρατεία ενημέρωσης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, απευθυνόμενη κυρίως στο νεανικό κοινό, μέσω της δημιουργίας ενός σύντομου video με θέμα τα κρυπτονομίσματα, τους κινδύνους που ελλοχεύουν από την ενασχόληση με αυτά καθώς και τους πιθανούς κινδύνους παραπληροφόρησης από μη αξιόπιστες πηγές ενημέρωσης.
Παράλληλα, από σήμερα Τρίτη 18 έως και την Παρασκευή 21 Μαρτίου το Μουσείο της Τ.τ.Ε θα υλοποιήσει μία νέα ψυχαγωγική και εκπαιδευτική δράση, που θα περιλαμβάνει ομαδικές περιηγήσεις στην έκθεση «Προσωπικά Οικονομικά», που εστιάζει στις θεματικές «Αποταμίευση» και «Πίστωση». Στη συνέχεια, οι επισκέπτες της έκθεσης θα κληθούν να αναλάβουν ρόλο «finfluencer», αναπαράγοντας την έγκυρη και αξιόπιστη πληροφορία που έχουν διδαχθεί. Η σχετική δράση του Μουσείου απευθύνεται κυρίως σε μαθητές και μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και σε κάθε άλλη ομάδα ενδιαφερομένων.
GMW2025: «Think before you follow, wise money tomorrow»
Το φετινό GMW πραγματοποιείται έως τις 23 Μαρτίου 2025 με θέμα «Think before you follow, wise money tomorrow». Οι ψηφιακές εξελίξεις στα χρηματοοικονομικά και στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αλληλεπιδρούν με χρηματοοικονομικές υπηρεσίες στο διαδίκτυο, από την εμφάνιση «finfluencers» έως την αυξανόμενη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης, μπορεί να δυσκολέψουν τον εντοπισμό αξιόπιστων πληροφοριών και συμβουλών για όλους, ειδικά για τους νέους.
Παράλληλα, συναισθήματα και συμπεριφορικές προκαταλήψεις, όπως η νοοτροπία της αγέλης, μπορεί να οδηγήσουν σε κακές οικονομικές αποφάσεις, ειδικά υπό την πίεση των συνομηλίκων ή την επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι ζωτικής σημασίας οι νέοι να αναπτύξουν δεξιότητες ορθής διαχείρισης χρημάτων, να αναγνωρίζουν τα συναισθηματικά ερεθίσματα και να αναπτύξουν κριτική ματιά στις πηγές πληροφοριών.
Το GMW ξεκίνησε το 2012, διοργανώνεται κάθε χρόνο τον Μάρτιο και έχει καταφέρει να προσεγγίσει περισσότερα από 60 εκατ. παιδιά και νέους σε 176 χώρες παγκοσμίως.