Ο πρόεδρος της εταιρίας, Αntonio Auricchio, ο οποίος είναι και αντιπρόεδρος της ASSOLATE, δηλαδή του οργανισμού που επιβλέπει τα ιταλικά τυριά Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ),αλλά και πρόεδρος της Κοινοπραξίας της Gorgonzola, μιλά για την ποιότητα των ελληνικών και ιταλικών τυριών και τη σημασία να στηριχθούν τα προϊόντα ΠΟΠ.
Ποια είναι όμως η εταιρία Gennaro Auricchio Spa;
Tο όνομα ΑURICCHIO (Αουρίκιο) είναι από τις αρχές του περασμένου αιώνα συνώνυμο του διεθνούς φήμης ιταλικού τυριού AURICCHIO PROVOLONE (Aουρίκιο Προβολόνε), με παρουσία σε περισσότερες από 70 χώρες και ηγετικό παγκόσμιο μερίδιο. Το Provolone είναι ένα από τα τυριά της αρχαίας ιταλικής τυροκομίας, που αναβίωσε με την εφεύρεση της μοναδικής πυτιάς, που χαρίζει τη γεύση του, από τον ιδρυτή της εταιρίας Gennaro Auricchio.
Σήμερα τα πράγματα έχουν προχωρήσει πολύ και το brand έχει καινοτομήσει σε πολλές ακόμα παραγωγές ιταλικών τυριών υψηλής ποιότητας, με το Provolone να είναι πάντα ο «πατριάρχης» της οικογένειας, που ξεκίνησε από την Καμπανία και έκανε βάση της την Κρεμόνα, για περισσότερο από έναν αιώνα
. H παραγωγή κυμαίνεται από την Gorgonzola (γκοργκονζόλα) στη Mozzarella (μοτσαρέλα) αγελαδινού γάλακτος και το Mascarpone (μασκαρπόνε), από το Taleggio (ταλέτζο) στο Quartiolo (κουαρτιόλο), στο Salva Cremasco (σάλβα κρεμάσο), στο Parmigiano Reggiano (παρμιτζάνο ρετζάνο) και στο Pecorino Romano (πεκορίνο ρομάνο), με εγκαταστάσεις που βρίσκονται διάσπαρτες σε περιοχές μεγάλης γαλακτοκομικής επάρκειας.
Πρόκειται για ιταλικά τυριά υψηλής ποιότητας που έχουν φανατικούς καταναλωτές σε όλη την Ελλάδα, παρόλο που η χώρα μας παράγει μια μεγάλη γκάμα εξαιρετικών ποιοτικών τυριών.
Αυθεντικά τυριά με όνομα και καταγωγή
Η αρχαία ιταλική τυροκομία έχει τις ρίζες της στη Νότια Ιταλία, όπου βρίσκονται και οι ελληνικές αποικίες της ΜAGNA GRECIA (Μεγάλης Ελλάδας). Γνωρίζοντας από πηγές αρχαίων ελληνικών συγγραμμάτων ότι αρχαία τυροκομία υπήρχε στην Ελλάδα, είναι πιθανόν να υπάρχουν ελληνικές ρίζες, είτε να υπήρξε αλληλεπίδραση.
Οπως αναφέρει ο επικεφαλής του ιταλικού ομίλου, αυτό που ξεχωρίζει τα τυριά ακόμα και σήμερα είναι οι πυτιές κάθε τυροκόμου, καθώς και η θερμοκρασία που πήζει το γάλα, ο χρόνος που διατηρείται σταθερή αυτή η θερμοκρασία, που διαφέρει ανά τύπο παραγόμενου τυριού, αλλά και η ποσότητα του αλατιού.
Η Gennaro Auricchio Spa παράγει τις δικές της φυσικές πυτιές (όχι χημικές), ειδικά οι τρεις διαφορετικές πυτιές για κάθε τύπο Provolone που παράγει, dolce (γλυκό-φρέσκο), piccante (πικάντικο) και stravecchio (18μηνης ωρίμανσης), οι οποίες αποτελούν το επτασφράγιστο μυστικό της, η παράδοση θέλει να κληροδοτούνται στο πρωτότοκο αγόρι της οικογένειας με την υποχρέωση να μην κοινοποιηθούν από αυτόν σε κανέναν έτερο αδελφό ή τρίτο.
Ο Αntonio Auricchio δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην κατοχύρωση Προστατευόμενης Ονομασία Προελεύσεως, επισημαίνοντας ότι τα προϊόντα που φέρουν τη σφραγίδα αυτή παράγονται ακολουθώντας αυστηρούς κανόνες σε όλα τα στάδια παραγωγής μέχρι και τη συσκευασία και κάποια και σε συγκεκριμένες περιοχές.
Δεν είναι όλα τα ιταλικά τυριά ΠΟΠ, ωστόσο αναζητώντας τη σφραγίδα αυτή σε προϊόντα που είναι κατοχυρωμένα, μερικά από αυτά η Μozzarella dibuffala και η Gorgonzola, θα τη βρει κανείς μόνο σε συγκεκριμένα brands, που παράγουν το προϊόν με τον παραδοσιακό τρόπο, στους τόπους με τα παραδοσιακά συστατικά που χαρακτηρίζουν τα ΠΟΠ προϊόντα.
Στην Ελλάδα υπάρχουν ελληνικά τυριά μοναδικά σε ποιότητα και σε γεύση και σε τοπικό επίπεδο. Ο Αntonio Auricchio από τα τυριά ΠΟΠ ξεχωρίζει τη γραβιέρα Αμφιλοχίας, τη γραβιέρα Κρήτης, το κασέρι Μυτιλήνης,το καλαθάκι Λήμνου, τη φέτα Παρνασσού, τη γραβιέρα Νάξου και την κορυφαία αγελαδινή γραβιέρα San Michali, την οποία θεωρεί εφάμιλλη σε αξία του δικού του Parmigiano Reggiano (παρμιτζάνο ρετζάνο).
Το μυστικό της επιτυχίας για τον πρόεδρο του ιταλικού ομίλου είναι η δύναμη της οικογενειακής επιχείρησης AURICCHIO, η συνέπεια και η σταθερά υψηλή ποιότητα των παραγόμενων προϊόντων της.
Οπως τονίζει, «συνήθως, στην τρίτη γενιά, οι εταιρίες διασπώνται. Εμείς βρισκόμαστε στην πέμπτη γενιά και θεωρούμε οικογένεια όχι μόνο εμάς τα αδέλφια, αλλά και τους 700 υπαλλήλους μας. Δεν απολύσαμε ποτέ κανέναν. Προσπαθούμε να σκεφτόμαστε σαν μια μικρή πολυεθνική, επίσης επειδή είμαστε παρόντες σε περίπου 70 χώρες σε όλο τον κόσμο ταυτόχρονα, εμείς, τα τρία αδέλφια, έχουμε διαφορετικές δραστηριότητες. Ο καθένας έχει τον δικό του ρόλο στον οργανισμό».
Τη φιλοσοφία της συνέχειας και της συνέπειας που διακρίνει τον όμιλο AURICCHIO εκπροσωπεί στην Ελλάδα και η οικογένεια Καμηλάρη, μια από τις πιο πρωτοποριακές ελληνικές επιχειρήσεις, που λειτουργεί σε υψηλά ποιοτικά, καινοτόμα και αυθεντικά πρότυπα αδιαλείπτως από το 1903, εξυπηρετώντας διαχρονικά πλήθος καταστημάτων ανά την επικράτεια και διατηρώντας πάντα την έδρα της στο μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της χώρας, τον Πειραιά.
Το όραμα του Ιταλού «τυροκόμου»
Το όραμα του Ιταλού «τυροκόμου» είναι να διεισδύσουν τα ιταλικά τυριά σε όσες το δυνατόν περισσότερες χώρες του κόσμου. Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του σύμφωνα με τις οποίες «σε μια τόσο δύσκολη χρονιά, όπου ο τομέας των εξαγωγών μειώθηκε κατά πολύ και το κανάλι HORECA έχει πληγεί, πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση, γιατί οι δυσκολίες είναι πολλές και το γενικότερο σκηνικό αρνητικό.
Με τον περιορισμό του lockdown η κατάρρευση της παραγωγής μεταξύ Μαρτίου και Απριλίου έφτασε το 80%, ενώ η μείωση του τουρισμού επηρέασε την εγχώρια κατανάλωση. Μόνο το κανάλι της Βενετίας δέχεται κάθε χρόνο 30.000.000 τουρίστες , οπότε καταλαβαίνεται ότι ο αντίκτυπος στο HORECA στο σύνολο της χώρας μας είναι τεράστιος».
Στο πλαίσιο αυτό σημειώνει ότι πρέπει να καθοριστεί μια νέα στρατηγική, προβάλλοντας δυνατά τα ποιοτικά πλεονεκτήματά των τυριών. «Γι’ αυτόν το λόγο, μαζί με μια ομάδα Ιταλών επιχειρηματιών, συναντήσαμε την ανώτατη διοίκηση της ICE και τους διευθυντές των κυριότερων ξένων γραφείων, θέλοντας να συνεισφέρουμε σαν εξαγωγείς, βρίσκοντας λύσεις και ανοίγοντας νέους δρόμους για τα δικά μας εξαιρετικά προϊόντα Made in Italy», επισημαίνει.
Ο ΑntonioAuricchio σημειώνει ότι «η Ιταλία, όπως και η Ελλάδα, είναι ένα τεράστιο γεμάτο τραπέζι. Δεν πρέπει να επανεξετάσουμε τη στρατηγική μας στην εποχή μετά Covid,αλλά στο δύσκολο παρόν, με τις οποιεσδήποτε συνθήκες επικρατούν και οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε.
Aλλωστε είμαστε ακόμα εντός της και δεν μπορούμε να προβλέψουμε την ακριβή της διάρκεια. Παρόλες τις αντιξοότητες, τόσο εμείς στην Ιταλία όσο και εσείς στην Ελλάδα έχουμε περισσότερο από ποτέ μια αποστολή: να καταστήσουμε σαφές ότι η Ελλάδα και η Ιταλία είναι ένα τεράστιο τραπέζι, γεμάτο προϊόντα, που είναι πολύ διαφορετικά μεταξύ τους , ακόμη και από άποψη γεύσης, όλα υπέροχα, που έχουν ιστορία χιλιάδων ετών και υψηλή ποιότητα».
Από το ένθετο «Αγροτικός Τύπος» που κυκλοφορεί με τον Ελεύθερο Τύπο