Ειδικότερα, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα της Vendora, της ιστοσελίδας που διαχειρίζεται πάνω από 60.000 ενεργές αγγελίες μεταχειρισμένων προϊόντων κάθε ημέρα και δέχεται περισσότερες από 500.000 μηνιαίες επισκέψεις, οι αγοραπωλησίες δεν έχουν ηλικία, με τους άνω των 40 να αποκτούν περί τα 4,5 αντικείμενα ανά έτος.
Οσον αφορά στο φύλο, οι γυναίκες επιλέγουν ως επί το πλείστον να αγοράζουν έπιπλα, οικιακές συσκευές, ρούχα και βρεφικά είδη, ενώ στο Top 4 των ανδρών περιλαμβάνονται κινητά τηλέφωνα, αυτοκίνητα, συλλεκτικά είδη και βιντεοπαιχνίδια. «Ενώ η πλειονότητα των ανδρών (60%) προτιμά τις αγορές μεταχειρισμένων σε ιστότοπους online αγγελιών, οι γυναίκες -σε ποσοστό 44%- επιλέγουν την επίσκεψη σε παζάρια», σημειώνουν οι αναλυτές της Vendora.
Όπως αναφέρει η έρευνα οι αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων προϊόντων, ενώ είναι μια εκτενώς διαδεδομένη πρακτική στις περισσότερες χώρες του κόσμου, μέχρι πρότινος φαίνεται να ήταν ταμπού για την Ελλάδα. Αυτό δείχνει να αλλάζει, και μάλιστα ταχέως, ως αποτέλεσμα τόσο της οικονομικής κρίσης όσο και της διάδοσης του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Σύμφωνα με την έρευνα της Vendora:
- Ως αποτέλεσμα σταθερά ανοδικής τάσης, η αγορά μεταχειρισμένων θα διπλασιαστεί μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
- Αγοράζουν και πωλούν μεταχειρισμένα προϊόντα άτομα όλων των ηλικιακών ομάδων, περισσότερο οι ηλικίες από 38 έως 65 ετών.
- Εκτός από αυτούς που αγοράζουν μεταχειρισμένα λόγω της εξοικονόμησης χρημάτων, σημαντικό ποσοστό τα προτιμάει λόγω των μοναδικών κομματιών και της ποικιλίας που ανακαλύπτουν.
- Οι γυναίκες προτιμούν να αγοράζουν μεταχειρισμένα έπιπλα, ρούχα και βρεφικά είδη, ενώ οι άνδρες μεταχειρισμένα κινητά, αυτοκίνητα, συλλεκτικά είδη και βιντεοπαιχνίδια.
- Ένας στους τρείς ερωτηθέντες σκοπεύει να επενδύσει περισσότερο σε αγορές μεταχειρισμένων στο άμεσο μέλλον.
Πρωταθλήτρια η Μακεδονία
Τα περισσότερα μεταχειρισμένα είδη ετησίως αγοράζουν και πωλούν οι κάτοικοι της Μακεδονίας. Αυτό επισημαίνει η Vendora στην έρευνά της, υπολογίζοντας σε 4,6 και 5,2 αντιστοίχως τα αντικείμενα που πωλούν ετησίως. Αξίζει να επισημανθεί πως στην Αθήνα διατίθενται 3,8 και 4,3 είδη/χρόνο και 2,5 και 3,1 στην υπόλοιπη χώρα. «Το 63% των Μακεδόνων πάντα ή συχνά εξετάζει την αξία μεταπώλησης, με το 71% να πωλεί μέσω Διαδικτύου», τονίζουν οι αναλυτές.