Ο υπουργός Παιδείας εξέφρασε την επιθυμία του να αντιστρέψει τον αριθμό των δεκάδων χιλιάδων φοιτητών που βρίσκονται εκτός της χώρας. Αναφέρθηκε ενδεικτικά σε 50.000 φοιτητές, αριθμό αντίστοιχο με αυτόν της Ισπανίας, η οποία έχει μεγαλύτερο πληθυσμό από την Ελλάδα, και της Μεγάλης Βρετανίας, όμως τα πραγματικά νούμερα των παιδιών που σπουδάζουν στο εξωτερικό υπολογίζεται ότι είναι υψηλότερα.
Ο υπουργός Παιδείας υπενθύμισε το παράδειγμα της Κύπρου, υπογραμμίζοντας όχι μόνο το επιτυχημένο μοντέλο που έχει δημιουργήσει, αλλά και την επιτυχία σύγκλισης όλων των πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων, που συμφώνησαν ότι αυτό είναι για το εθνικό συμφέρον.
Ερωτώμενος για το αν θα υπάρξει συνεννόηση με τα άλλα κόμματα, απάντησε: «Θέλουμε να πετύχουμε αυτό που κατάφεραν οι Κύπριοι. Εμείς θα προχωρήσουμε σε κάθε περίπτωση, γιατί αυτό είναι το εθνικό συμφέρον».
Ο υπουργός Παιδείας κρατάει ακόμα κλειστά τα χαρτιά του σχετικά με τις προϋποθέσεις ίδρυσης αλλά και το ενδιαφέρον από ξένα πανεπιστήμια για τη δημιουργία παραρτημάτων στη χώρα.
«Τα κριτήρια είναι υπό επεξεργασία. Είναι αυτονόητο ότι θα είναι υψηλά, γιατί για να γίνεις πανεπιστήμιο θα πρέπει να πληροίς συγκεκριμένα κριτήρια. Υπάρχει ενδιαφέρον σε διερευνητικές επαφές κι όταν αυτές τελεσφορήσουν, θα πούμε λεπτομέρειες», ανέφερε.
Ο κ. Πιερρακάκης δεν άφησε εκτός της τοποθέτησής του τα δημόσια πανεπιστήμια, σημειώνοντας ότι στο νομοσχέδιο που θα έρθει με κεντρική φιλοσοφία το «ελεύθερο πανεπιστήμιο» θα περιλαμβάνονται διατάξεις για τον περιορισμό της γραφειοκρατίας, τη διεθνοποίηση των δημοσίων Ιδρυμάτων και την ίδρυση funds εντός του πανεπιστημίου για τη χρηματοδότηση ιδεών.
Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε και στην περίπτωση των περιφερειακών Ιδρυμάτων, με πρώτη ενέργεια την ενίσχυση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, στο οποίο απορροφώνται τμήματα με έδρα την Καβάλα και τη Δράμα και προωθείται η ίδρυση νέων τμημάτων. «Κάποια τμήματα που ιδρύθηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ επιλέγουμε να τα κλείσουμε. Πρέπει να επενδύσουμε στην περιφέρεια, αλλά με όρους», σημείωσε.