Η βεβαίωση εμβολιασμού είναι διαθέσιμη από την επόμενη ημέρα της δεύτερης δόσης του εμβολίου στην κατηγορία «Υγεία και Πρόνοια» και την υποκατηγορία «Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη» του gov.gr. Για να εισέλθουν στην πλατφόρμα, οι ενδιαφερόμενοι ταυτοποιούνται με τους κωδικούς TAXISnet και τον ΑΜΚΑ τους και εκδίδουν αυτόματα τη βεβαίωση. Το ιατρικό έγγραφο περιλαμβάνει τον τύπο του εμβολίου που χορηγήθηκε, καθώς και τις ημερομηνίες και τα εμβολιαστικά κέντρα όπου διενεργήθηκαν οι εμβολιασμοί.
[fwduvp preset_id=”test” playlist_id=”Test”]
Με ψηφιακή σφραγίδα
Μάλιστα, για την αποφυγή πλαστογράφησης, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μερίμνησε ώστε η βεβαίωση εμβολιασμού να διαθέτει ψηφιακή σφραγίδα, κωδικό επαλήθευσης και κωδικό QR, ώστε να είναι εύκολη και άμεση η διαδικασία ελέγχου της γνησιότητάς της.
Για όσους δεν διαθέτουν ψηφιακές δεξιότητες, από τη Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου θα έχουν τη δυνατότητα να την εκδώσουν και μέσω των ΚΕΠ.
Σημειώνεται ότι το εν λόγω πιστοποιητικό εκδίδεται από το Μητρώο Εμβολιασμών της ΗΔΙΚΑ και παράγεται από το μηχανισμό εγγράφων του ΕΔΥΤΕ.
Ηδη χθες, μέσα στις πρώτες ώρες λειτουργίας της πλατφόρμας, εκδόθηκαν περισσότερα από 15.000 πιστοποιητικά.
Οπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με τη βεβαίωση αυτή «κλείνει ο κύκλος της αμιγώς ψηφιακής διαδικασίας ελέγχου επιλεξιμότητας και καθορισμού των ραντεβού για τον εμβολιασμό που υλοποίησαν από κοινού τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υγείας».
95 εκατ. ηλεκτρονικές συναλλαγές το 2020
Γεωργία Μπίκα: Ανατροπή στην υπόθεσή της - Παραπέμπεται σε δίκη μαζί με τον επιχειρηματία φίλο της
Στο μεταξύ, αριθμό-ρεκόρ κατέγραψαν το 2020 οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρασχέθηκαν στους πολίτες από Δημόσιο, αγγίζοντας τα 90 εκατ. Οπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ) του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τόσο οι ψηφιακές υπηρεσίες όσο και οι διαλειτουργικότητες αυξήθηκαν κατακόρυφα τόσο ως προς τις ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες όσο και ως προς την αυτόματη άντληση στοιχείων μεταξύ φορέων του Δημοσίου για λογαριασμό των πολιτών.
«Εν μέσω πανδημίας, τα συστήματα του Δημοσίου είτε “μίλησαν μεταξύ τους” είτε παρείχαν ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τους πολίτες αθροιστικά περισσότερες από 90.000.000 φορές, αποτρέποντας έως αντίστοιχο αριθμό φυσικών επισκέψεων από πολίτες προς υπηρεσίες», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης χαρακτηρίζοντας το 2020 ως «έτος-σταθμό για τη διασύνδεση μεταξύ μητρώων και υπηρεσιών του Δημοσίου και την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας».
Δηλώσεις
Μάλιστα, στον αριθμό αυτό δεν συνυπολογίζονται οι υπεύθυνες δηλώσεις και εξουσιοδοτήσεις που εκδόθηκαν μέσω του gov.gr, οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες έφτασαν τα 1,89 εκατ. και 765.000 αντίστοιχα, καθώς και οι συγκεκριμένες υπηρεσίες παρέχονται μέσω κωδικών web banking. Συνεπώς, ο τελικός αριθμός του 2020 προσεγγίζει τα 95 εκατομμύρια.
Σύμφωνα με ο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο αριθμός τους είναι πάνω από 10 φορές μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο του 2018, οπότε και πραγματοποιήθηκαν 8.780.889 συναλλαγές, και σχεδόν τρεις φορές μεγαλύτερος από αυτόν του 2019 (34.688.318 συναλλαγές).
Αναλυτικά, μέσα στο 2020 πραγματοποιήθηκαν 54.000.000 συναλλαγές με τη χρήση των κωδικών του TAXISnet στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Δημοσίου. Πρόκειται για δωδεκαπλασιασμό των συναλλαγών συγκριτικά με το 2018 και για αύξηση 86% σε σχέση με το 2019, όπου ο αντίστοιχος αριθμός ανερχόταν στις 29.000.000 συναλλαγές. Καταλύτης στη ραγδαία αύξηση της χρήσης των ηλεκτρονικών υπηρεσιών υπήρξε το gov.gr, το οποίο συγκεντρώνει σήμερα 1.120 ηλεκτρονικές υπηρεσίες σε ένα ενιαίο και φιλικό προς το χρήστη ψηφιακό περιβάλλον.
Ανταλλαγή πληροφοριών
Επιπλέον, το προηγούμενο έτος σημειώθηκε μεγάλη ανάπτυξη στις υπηρεσίες που επιτρέπουν στα συστήματα του Δημοσίου να ανταλλάσσουν μεταξύ τους πληροφορίες. Με την πλήρη αξιοποίηση του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της ΓΓΠΣΔΔ, οι συγκεκριμένες υπηρεσίες πραγματοποίησαν 37.000.000 ανταλλαγές δεδομένων μεταξύ των υπηρεσιών του Δημοσίου χωρίς να απαιτείται η διαμεσολάβηση των πολιτών. Σημειώθηκαν έτσι οκταπλάσιες ανταλλαγές συγκριτικά με το 2018, ενώ καταγράφηκε αύξηση 570% σε σχέση με το 2019, όπου ο αντίστοιχος αριθμός δεν ξεπέρασε τα 5.000.000.
Οι συγκεκριμένες κλήσεις για ανταλλαγές δεδομένων αφορούσαν πληροφορίες όπως:
- δεδομένα εργαζομένων από την «Εργάνη»,
- στοιχεία ΑΜΚΑ,
- πιστοποιητικά δημοτολογικής κατάστασης,
- στοιχεία αστυνομικής ταυτότητας,
- φορολογική ενημερότητα.
Διαλειτουργικότητα
Τέλος, ολοένα και περισσότεροι φορείς του Δημοσίου αξιοποιούν το Κέντρο Διαλειτουργικότητας, και ειδικότερα το μηχανισμό πρόσβασης με χρήση των κωδικών TAXISnet. Το 2020 συνολικά 265 φορείς της Κεντρικής και Γενικής Κυβέρνησης αξιοποίησαν τον συγκεκριμένο μηχανισμό για την πρόσβαση των πολιτών στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες τους, σημειώνοντας αύξηση 240% σε σχέση με το 2019, όταν ο αριθμός τους ήταν μόλις 78.
Στατιστικά χρήσης webservices/έτος
Τίτλος | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | Μεταβολή 2019–20 (%) |
Αυθεντικοποίηση χρηστών σε πληροφοριακό σύστημα τρίτου φορέα (πρότυπο o Auth2.0) | 29.174 | 4.494.413 | 29.116.044 | 54.185.731 | 86,10 |
Αναζήτηση/δέσμευση/ επιστροφή e-Παραβόλου από φορέα (3 web services) | 6.988 | 3.067.520 | 3.872.638 | 3.434.839 | -11,30 |
Πληροφορίες Φορολογικού Μητρώου (ΑΑΔΕ) | 436 | 112.311 | 509.851 | 2.490.267 | 388,43 |
Στοιχεία ταυτοτήτων | 180.680 | 263.563 | 395.810 | 2.165.882 | 447,20 |
Επιβεβαίωση στοιχείων φυσικού προσώπου | 32 | 80.346 | 112.327 | 6.348.161 | 5.551,50 |
Μητρώο Πολιτών | 0 | 0 | 114 | 3.262.951 | 2.862.137,72 |
Υπόλοιπα web services | 20.395 | 762.736 | 681.534 | 19.800.647 | 2.805,31 |
Σύνολο/έτος | 237.705 | 8.780.889 | 34.688.318 | 91.688.364 | 164,32 |
Aκολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr