Ελεύθερος Τύπος
ΕΛΛΑΔΑ

Η εθνική στρατηγική για τον εκσυγχρονισμό της Ναυτιλίας – Τι προβλέπει για τους νησιώτες

ΑΝ. ΒΑΜΒΑΚΑ

Ψηφίστηκε με πλειοψηφία το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το οποίο αναδιαρθρώνει τη θαλάσσια πολιτική στον νησιωτικό χώρο και περιλαμβάνει πολλές διατάξεις για συμμόρφωση με υποχρεώσεις διεθνούς ναυσιπλοΐας και την αναβάθμιση του Λιμενικού Σώματος και ειδικές ρυθμίσεις για την ψηφιοποίηση και εν γένει ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας στη μετα-Covid εποχή.

Παράλληλα κατατέθηκαν και δύο υπουργικές τροπολογίες που αφορούν τον επανακαθορισμό των προστίμων για παραβάσεις των ορίων εργασίας και ανάπαυσης των ναυτικών, καθώς και τον επαναπροσδιορισμό των αρμοδιοτήτων της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων.

«Το σχέδιο νόμου αλλάζει τα δεδομένα στον τρόπο που το ελληνικό κράτος προσεγγίζει τη νησιωτικότητα και τους νησιώτες και συνιστά σημαντική τομή στην αναπτυξιακή πορεία των νησιών μας. Για πρώτη φορά, θεσμοθετείται η διαμόρφωση πολιτικής για τη νησιωτική Ελλάδα.

Για πρώτη φορά, οι αποσπασματικές παρεμβάσεις δίνουν τη θέση τους σε ολιστική στρατηγική προσέγγιση.

Για πρώτη φορά εισάγεται η υποχρέωση για εθνική στρατηγική για τον νησιωτικό χώρο, με σαφείς και μετρήσιμους δείκτες – στόχους τόσο στο εθνικό όσο και στο περιφερειακό επίπεδο και συγκεκριμένες πολιτικές περιφερειακής ανάπτυξης.

Για πρώτη φορά, η στρατηγική αυτή αναφέρεται στο σύνολο των διαθέσιμων πόρων που μπορούν να αξιοποιηθούν και περιλαμβάνει συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία για να υλοποιηθεί», ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης.

Χρηματοδοτικά εργαλεία

Στον νέο νόμο προδιαγράφονται 3 διακριτά χρηματοδοτικά εργαλεία που περιλαμβάνουν:

α) χρηματοδότηση Εργων Δημοσίου Χαρακτήρα – Πρόγραμμα ΝΕΑΡΧΟΣ με στόχο τον πολλαπλασιασμό των πόρων που ετησίως διαθέτει το υπουργείο για την κάλυψη κρίσιμων έργων δημόσιου χαρακτήρα σε λιμάνια και εγκαταστάσεις, αφαλατώσεις κ.ά.,

β) το Πρόγραμμα Χρηματοδότησης Νησιωτικής Επιχειρηματικότητας που προβλέπει στήριξη μέσω μικροπιστώσεων ή επιχορηγήσεων για να αντιμετωπισθούν κρίσιμα λειτουργικά έξοδα για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις των νησιών και

γ) το Ταμείο Θαλάσσιας – Γαλάζιας Οικονομίας που θα συσταθεί σε συνεργασία του υπουργείου με την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα και θα εστιάζει στη χρηματοδότηση υφιστάμενων και νέων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται ή επιθυμούν να στρέψουν το παραγωγικό τους μοντέλο σε δραστηριότητες της θαλάσσιας οικονομίας.

Παράλληλα αναβαθμίζονται ψηφιακά οι ΑΕΝ αλλά και υπηρεσίες του υπουργείου.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου 

Ειδήσεις 

Τραγωδία στο Μάτι: Τρίτο «όχι» στο αίτημα για αναβάθμιση του κατηγορητηρίου

Κορωνοϊός: Αγωνία στον Άγιο Νικόλαο Λασιθίου από τα 50 καταγεγραμμένα κρούσματα σε σχολεία

Εντυπωσιακές εικόνες από την εκπαίδευση του Δ΄ Σώματος Στρατού στο χιόνι

Μειώθηκε το σεξ κατά 40% στο δεύτερο lockdown και πενταπλασιάστηκε η χρήση ηρεμιστικών

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

 

 

Προτεινόμενα για εσάς

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε το σχέδιο νόμου για τις στρατηγικές επενδύσεις

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

200 εκατ. από ΕΣΠΑ για μεταρρύθμιση ναυτικής εκπαίδευσης

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Ταξίδι με πλοίο: Μιάμιση ώρα πριν στο λιμάνι και με τα χαρτιά στο χέρι – Αναλυτικά τι χρειάζεστε

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Νέα Μέτρα: Το Λιμενικό θα ελέγχει τα απαραίτητα έγγραφα – Τι ζήτησε ο Πλακιωτάκης

Λάμπρος Κατσαρός

Αυξάνεται η πληρότητα των πλοίων – Τι ανακοίνωσε ο Γιάννης Πλακιωτάκης

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Πλακιωτάκης: Με πιστοποιητικό εμβολιασμού και self test τα ταξίδια με πλοίο

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Νομοσχέδιο – αγκαλιά για τα ζώα συντροφιάς – Οι βασικοί άξονες

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Πλακιωτάκης: Το Λιμενικό ακύρωσε μία ακόμα προσπάθεια της Τουρκίας για δημιουργία προβλήματος

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Υπουργείο Ναυτιλίας: Πρωτοβουλίες για επιστροφή των εγκλωβισμένων στην Κίνα Ελλήνων ναυτικών

Δημήτρης Ντόγκας