«Θα εξαρτηθεί και από τις καιρικές συνθήκες, αλλά με το τελικό ΟΚ που θα μας δώσει το υπουργείο Υγείας, περιμένουμε ότι μέχρι τέλος του μήνα όλα αυτά τα σχολεία θα έχουν ανοίξει», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Γιάννης Παντής.
«Την ερχόμενη εβδομάδα θα ανοίξουν οι περισσότερες ΔΥΕΠ και οι υπόλοιπες στη συνέχεια σταδιακά. Σε αυτή τη φάση θεωρητικά θα έχουμε περισσότερα από 3.000 παιδιά και εφόσον όλα πάνε καλά με τα παιδιά που φοιτούν ήδη θα φτάσουμε στις 5.000-6.000 μαθητές», διευκρίνισε.
«Τώρα κάνουμε αποτίμηση της πρώτης φάσης του προγράμματος. Με τη δεύτερη φάση που ξεκινάει τώρα ολοκληρώνουμε ουσιαστικά το 80-90% του προγράμματος», ανέφερε ο κ. Παντής, υπογραμμίζοντας ότι το υπουργείο Παιδείας προχωρά στο πρόγραμμα, πάντοτε αφότου λάβει το «πράσινο φως» από το υπουργείο Υγείας, για τα ζητήματα που αφορούν τον εμβολιασμό και την κατάσταση της υγείας των παιδιών.
Κεντρική Μακεδονία: Στη Δυτική Θεσσαλονίκη οι περισσότερες νέες ΔΥΕΠ
Βάσει του πρόσφατου ΦΕΚ, παιδιά προσφύγων από 7 κέντρα φιλοξενίας, που λειτουργούν στην Κεντρική Μακεδονία, θα ενταχθούν σε 20 νέες ΔΥΕΠ που θα λειτουργήσουν, σε 13 Δημοτικά Σχολεία και 7 Γυμνάσια της Περιφέρειας. Έντεκα εξ αυτών ανήκουν στις διευθύνσεις α’ βάθμιας και β’ βάθμιας εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, ενώ 9 ΔΕΥΠ θα λειτουργήσουν σε Δημοτικά και Γυμνάσια των Νομών Ημαθίας και Κιλκίς.
Πριν από την έναρξη λειτουργίας των εν λόγω ΔΥΕΠ στις τάξεις θα μπουν παιδιά που προέρχονται από τα Κέντρα Φιλοξενίας, τα οποία βρίσκονται στο Καλοχώρι και στις Μουρίες-Κορδελιό. Τα μαθήματα στα σχολεία του Καλοχωρίου και του Κορδελιού επρόκειτο να ξεκινήσουν ήδη από τις αρχές αυτής της εβδομάδας, αλλά ανεστάλησαν λόγω των καιρικών συνθηκών.
«Για τη λειτουργία των νέων ΔΥΕΠ πέρα από την απλή ενημέρωση των εμπλεκομένων φορέων την ερχόμενη εβδομάδα προγραμματίζουμε και μία ενημερωτική συνάντηση για να λυθούν τυχόν απορίες», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Σμαρώ Χιονά, μέλος της Ομάδα Εργασίας για τον Συντονισμό της Εκπαίδευσης Προσφύγων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.
«Πρώτα θα γίνει ενημέρωση. Δε θα λειτουργήσουν όλες οι νέες ΔΥΕΠ ταυτόχρονα, δε θα ανοίξουν όλα τα σχολεία ημέρα, όχι μόνο λόγω του καιρού, αλλά επειδή η έναρξη λειτουργίας τους εξαρτάται και από άλλους παράγοντες, όπως οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών», πρόσθεσε.
Κλήρωση Eurojackpot (22/11): Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί που έβγαλε η κληρωτίδα
Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία νηπιαγωγείων εντός των Κέντρων Φιλοξενίας η Ρία Φελεκίδου, μέλος της ίδιας Ομάδας Εργασίας δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι σύντομα θα αρχίσουν να λειτουργούν και αυτά. «Εμείς σε επίπεδο Κεντρικής Μακεδονίας και σε αναμονή των προκατασκευασμένων οικίσκων που θα τοποθετηθούν εντός των κέντρων Φιλοξενίας έχουμε αναζητήσει πού υπάρχουν χώροι κατάλληλοι. Σε κάποιες δομές υπάρχουν και είμαστε σε αναμονή ολοκλήρωσης των διαδικασιών», σημείωσε.
«Οι σχολικές μονάδες»
Σε σχολικές μονάδες της Δυτικής Θεσσαλονίκης πρόκειται να φοιτήσουν παιδιά που διαμένουν στις δομές φιλοξενίας προσφύγων Βαγιοχωρίου, Καβαλαρίου, Δερβενίου (Alexil) και Διαβατών. Συγκεκριμένα οι ΔΥΕΠ θα λειτουργήσουν στα δημοτικά σχολεία Προφήτη, Καβαλαρίου, Μελισσοχωρίου, 1ου και 4ου Ωραιοκάστρου, 1ου και 2ου Αγίου Αθανασίου και αντίστοιχα στα Γυμνάσια Εγνατίας, 4ο Λαγκαδά, 1ο Ωραιοκάστρου και 1ο Αγίου Αθανασίου.
Στην Ημαθία παιδιά από τις δομές φιλοξενίας προσφύγων σε Βέροια και Αλεξάνδρεια θα φοιτήσουν στα δημοτικά σχολεία Αγίας Βαρβάρας, 4ο και 5ο Αλεξάνδρειας και στα Γυμνάσια Βεργίνας και Καβασίλων.
Τέλος, παιδιά από το Κέντρο Φιλοξενίας Πολυκάστρου Κιλκίς (Νέα Καβάλα) θα φοιτήσουν για το δημοτικό στο 1ο Πολυκάστρου και στο 1ο και 2ο Αξιούπολης, ενώ Γυμνάσιο στον Πλατανιά.
Αποτίμηση της πρώτης φάσης
Αναφερόμενη στην εμπειρία της πρώτης φάσης του προγράμματος εκπαίδευσης των παιδιών προσφύγων, η κ. Χιονά παρατήρησε ότι «γενικώς τα παιδιά, τα οποία παρέμειναν στους καταυλισμούς φοιτούν στις ΔΥΕΠ, ενώ υπάρχουν και κάποια τα οποία μετακινήθηκαν, είτε γιατί πήραν άσυλο, είτε γιατί πήγαν σε διαμερίσματα μέσα στον αστικό ιστό».
«Είναι για όλους μία καινούρια κατάσταση, τόσο για τους καθηγητές, όσο και για τα παιδιά. Υπάρχουν κάποια παιδιά τα οποία, δεν είχαν πάει την προηγούμενη χρονιά σχολείο, λόγω του πολέμου. Υπάρχει όμως πολλή διάθεση», πρόσθεσε.
«Ξεκίνησαν κάποια σχολεία, αλλά στην πραγματικότητα ξεκίνησαν τα πράγματα και διαμορφώνονταν παράλληλα. Ταυτόχρονα δημιουργήθηκε το νομικό πλαίσιο, αντιμετωπίζονταν τα προβλήματα άμα τη γενέσει τους. Κάποια προβλήματα τα βλέπαμε στην πράξη, τώρα θεωρούμε ότι είμαστε πιο έμπειροι, όλη η ομάδα, γιατί αυτή τη στιγμή πρόκειται να ανοίξουν πολλά σχολεία ταυτόχρονα», ανέφερε η κ. Φελεκίδου.