Σε ανακοίνωση του κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα γνωστοποιήθηκε ότι η αρμόδια επιτροπή του ΕΟΔΥ ομόφωνα έδωσε το πράσινο φως για το άνοιγμα των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, τον δομών ειδικής αγωγής και των παιδικών σταθμών, γεγονός που οδήγησε την κυβέρνηση να προχωρήσει σε περαιτέρω άρση των μέτρων.
Για την περίπτωση των σχολείων, με τις λεπτομέρειες να αναμένονται σήμερα, οι πληροφορίες κάνουν λόγο για επιστροφή των μαθητών για περίπου ένα μήνα στα θρανία, με το σχολικό έτος να παρατείνεται και να ολοκληρώνεται στα τέλη Ιουνίου. Το μοντέλο που θα ακολουθηθεί όσον αφορά στα μέτρα προστασίας θα θυμίζει την επιστροφή των μαθητών στα Γυμνάσια και Λύκεια. Τα τμήματα θα χωριστούν σε υποτμήματα με μέχρι 15 μαθητές ανά τάξη και θα τηρηθούν αποστάσεις 1,5 μέτρου μεταξύ θρανίων. Υπενθυμίζεται ότι ο συνολικός αριθμός των μαθητών στα τμήματα Δημοτικού δεν ξεπερνάει τους 24, επομένως πολύ πιθανόν τα υποτμήματα να έχουν 11 με 12 μαθητές.
Οχι ολοήμερο
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ολοήμερο δεν θα λειτουργήσει σε πρώτη φάση, καθώς τα μαθήματα θα γίνονται εκ περιτροπής, ενώ η μάσκα παραμένει προαιρετική για τους μαθητές. Αντίστοιχα, εφαρμόζεται το ελαστικό σύστημα καταγραφής απουσιών και στο Δημοτικό, με τους γονείς να μπορούν με υπεύθυνη δήλωση, εφόσον νοσεί το παιδί ή συμβιώνει με άτομο που ανήκει σε ευπαθή ομάδα, να μη στείλουν τον μαθητή στο σχολείο.
Η ανακοίνωση της κυβέρνησης έγινε αργά χθες το απόγευμα, όμως νωρίτερα το άνοιγμα των σχολείων είχε προαναγγελθεί από το διευθυντή της Διεύθυνσης Υγειονομικού (ΔΥΓ) του ΓΕΑ, υποπτέραρχο, Δημήτρη Χατζηγεωργίου, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης για την πορεία της πανδημίας. Την ίδια ώρα, πραγματοποιούνταν τηλεδιάσκεψη μεταξύ του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως, του εκπροσώπου του υπουργείου Υγείας Σωτήρη Τσιόδρα και του υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη, με στόχο να ληφθεί η τελική απόφαση που ανακοινώθηκε λίγο αργότερα.
Η σταδιακή άρση των μέτρων με την επανεκκίνηση των σχολείων έχει ήδη ξεκινήσει από τις 11 Μαΐου με το άνοιγμα των σχολείων για τη Γ’ Λυκείου, όμως η επιστροφή των μικρών μαθητών στα θρανία είχε διχάσει τις προηγούμενες εβδομάδες επιστήμονες και ειδικούς.
Ο κ. Χατζηγεωργίου κατά την ενημέρωση στο υπουργείο Υγείας για την πορεία της πανδημίας υπογράμμισε ότι τα επιδημιολογικά στοιχεία είναι πολύ θετικά.
Σεισμός 3,7 Ρίχτερ στην Κρήτη
«Οι περισσότεροι από την επιτροπή συνηγορούν στο ότι τα σχολεία αυτή τη στιγμή μπορούν να ανοίξουν», ανέφερε και συνέχισε: «Επιδημιολογικά πάμε πολύ καλά. Γνωρίζουμε ότι ο ιός θα είναι για πολύ καιρό μαζί μας. Ούτε τον Σεπτέμβρη ούτε τον Οκτώβρη θα λέμε ότι είναι πλήρως ασφαλές να πάμε στο σχολείο».
Μικρός κίνδυνος
Ο διευθυντής Υγειονομικού του ΓΕΑ, όμως, παρουσίασε τρεις λόγους που ο κίνδυνος έξαρσης ενός νέου κύματος κρουσμάτων λόγω τους ανοίγματος των Δημοτικών είναι πολύ μικρός:
– Τα παιδιά έχουν πολύ χαμηλή πιθανότητα να νοσήσουν
– Οι επιπτώσεις της νόσου στα παιδιά είναι πολύ μικρές, της τάξης του 0,01%
– Χωρίς να είναι πλήρως επιβεβαιωμένο ακόμα, φαίνεται ότι ο ρόλος των παιδιών στη μετάδοση του ιού είναι μικρός.
Υπενθυμίζεται ότι λίγες μέρες νωρίτερα και ο λοιμωξιολόγος και εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας Σωτήρης Τσιόδρας είχε ταχθεί υπέρ του ανοίγματος των σχολείων σημειώνοντας ότι η δεδομένη χρονική στιγμή είναι η πιο κατάλληλη ώστε να επαναλειτουργήσουν, καθώς, όπως ανέφερε, τα οφέλη είναι περισσότερα από τους κινδύνους. «Νοσούν ήπια, κινδυνεύουν σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις να έχουν μοιραία έκβαση λόγω της λοίμωξης Covid-19 και ο ρόλος τους στη μετάδοση, αν και ακόμη δεν είναι πλήρως γνωστός, φαίνεται ότι δεν είναι τόσο σημαντικός», είχε αναφέρει, υπογραμμίζοντας και την κοινωνική διάσταση του θέματος για την ανισότητα στην εκπαίδευση και τη μάθηση.
Ο λοιμωξιολόγος Νίκος Σύψας, σε δηλώσεις του (ΣΚΑΪ) αμέσως μετά την ανακοίνωση της απόφασης, ανέφερε ότι «είναι μια πολύ καλή εποχή να επιστρέψουν τα παιδιά στα σχολεία λόγω υψηλών θερμοκρασιών, ώστε να μάθουν να συμπεριφέρονται αυτά και οι εκπαιδευτικοί σωστά για να λειτουργεί το σχολείο με ασφάλεια. Θα είναι πολύτιμο αυτό για το φθινόπωρο».