Ελεύθερος Τύπος
ΕΛΛΑΔΑ

Δημοτικά σχολεία: Πράσινο φως για να ανοίξουν από την 1η Ιουνίου

Στα θρανία ξανά σήμερα οι μαθητές σε νηπιαγωγεία, δημοτικά και ειδικά σχολεία

Μαρία Νίκη Γεωργαντά, Ελπίδα Οικονομίδη

Υπέρ του ανοίγματος των δημοτικών σχολείων τάσσεται η επιτροπή εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας, έχοντας εισηγηθεί τους κανόνες με τους οποίους μπορεί να γίνει η επιστροφή των μικρών μαθητών στα θρανία.

Η τελική απόφαση για το εάν τα δημοτικά σχολεία θα ανοίξουν την 1η Ιουνίου θα ληφθεί από την κυβέρνηση την ερχόμενη Δευτέρα 25 Μαΐου, όταν και αναμένεται να ανακοινωθεί, όπως προανήγγειλε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς. Πάντως, το υπουργείο Παιδείας έχει ήδη προετοιμάσει «το έδαφος» για το άνοιγμα των Δημοτικών με εγκύκλιο που δίνει οδηγίες για το πώς να διαχειριστούν την ύλη οι δάσκαλοι.

Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας, Σωτήρης Τσιόδρας, επεσήμανε χθες ότι το άνοιγμα των σχολείων «παραμένει ένα σύνθετο δίλημμα» αλλά εξέφρασε την άποψη ότι η δεδομένη χρονική στιγμή είναι η πιο κατάλληλη ώστε να επαναλειτουργήσουν, καθώς, όπως ανέφερε, τα οφέλη είναι περισσότερα από τους κινδύνους.

Οι λόγοι για τους οποίους ο γνωστός καθηγητής λοιμωξιολογίας λέει «ναι» στην επιστροφή στο σχολείο και των μαθητών του δημοτικού είναι τόσο επιστημονικοί όσο και κοινωνικοί. Τα επιστημονικά δεδομένα για τα παιδιά είναι πολύ καλύτερα σε σχέση με τον υπόλοιπο πληθυσμό: Νοσούν ήπια, κινδυνεύουν σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις να έχουν μοιραία έκβαση λόγω της λοίμωξης Covid-19 και ο ρόλος τους στη μετάδοση, αν και ακόμη δεν είναι πλήρως γνωστός, φαίνεται ότι δεν είναι τόσο σημαντικός. Βέβαια, υπάρχουν και οι περιπτώσεις που καταγράφεται σε μικρά παιδιά και βαριά νόσηση και θάνατος, όπως και ένα σπάνιο υπερφλεγμονώδες σύνδρομο το οποίο φαίνεται ότι συνδέεται με τον Sars-CoV-2, αλλά είναι σπάνιες, σύμφωνα με τον καθηγητή.

Εκτός από τους παραπάνω λόγους, υπάρχει και η κοινωνική διάσταση που συνηγορεί υπέρ του ανοίγματος των δημοτικών. «Καταγράφεται κοινωνική ανισότητα στη μάθηση και την εκπαίδευση», ανέφερε ως πρώτο «πρόβλημα» της συνέχισης της τηλεκπαίδευσης ο επικεφαλής της επιτροπής του υπουργείου Υγείας. Δεύτερον, όπως είπε, είναι σημαντικό το κόστος στη χαμένη γνώση, καθώς διεθνείς μελέτες έχουν δείξει ότι είτε δεν υπάρχει πολύ καλή πρόσβαση στην εκπαίδευση από απόσταση είτε δεν υπάρχει επισταμένη παρακολούθηση. Ο τρίτος σημαντικός λόγος για τον οποίο ο κ. Τσιόδρας θεωρεί ότι πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία είναι οι σοβαρές επιπτώσεις του lockdown στην ψυχική υγεία των παιδιών και το γεγονός ότι οι μικροί μαθητές στα σπίτια τους δεν έχουν επαφή με συνομηλίκους τους. «Μην υποτιμάμε την κοινωνικοποίηση που προσφέρει το σχολείο». Το τέταρτο επιχείρημα που παρέθεσε ο λοιμωξιολόγος είναι οικονομικοί λόγοι που αφορούν κυρίως στους γονείς.

«Είμαστε έτοιμοι να κρατήσουμε τα παιδιά μας σε απομόνωση;», διερωτήθηκε ο γνωστός καθηγητής, απαντώντας ουσιαστικά στο ερώτημα, αφού υπογράμμισε ότι το σχολείο είναι πιο ελεγχόμενο συγκριτικά με τις πλατείες και τον δρόμο όπου βγαίνουν τα παιδιά και παίζουν. «Το σχολείο είναι το φυσικό περιβάλλον των παιδιών», τόνισε και συμπέρανε ότι δεν υπάρχει απόλυτη επιστημονική εγγύηση ότι η επιστροφή στο σχολείο είναι ασφαλής αλλά «δεν είναι και απαραίτητη η εγγύηση αυτή της ασφάλειας. Το σημαντικό είναι να έχουμε διαρκή έλεγχο και εκτίμηση των δεδομένων», όπως είπε. Τόνισε πάντως πως όποια απόφαση και εάν λάβει η Πολιτεία «την καλύτερη απόφαση για το κάθε παιδί θα τη λάβει η οικογένειά του». Και αυτό με δεδομένο ότι κάθε οικογένεια γνωρίζει εάν έχει και πόσους ευπαθείς ανθρώπους μέσα στο ίδιο σπίτι ή σε άμεση επαφή με τα παιδιά της.

Η ύλη

Το άνοιγμα των σχολείων στοχεύει στην κάλυψη της ύλης ώστε οι μαθητές να μπορέσουν να προχωρήσουν στην επόμενη τάξη το νέο σχολικό έτος. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει δώσει κατευθυντήριες, τις οποίες προώθησε το υπουργείο Παιδείας στους εκπαιδευτικούς, ώστε στην περίπτωση που ανοίξουν τα Δημοτικά, να καλύψουν βασικά σημεία της ύλης.

Οι οδηγίες εστιάζουν στα μαθήματα των Μαθηματικών και της Γλώσσας για όλες τις τάξεις και για τη Φυσική που διδάσκεται στην Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού.

Σημειώνεται ότι η πολιτική ηγεσία μελετάει και την προετοιμασία για την επόμενη χρονιά, καθώς φαίνεται ότι κλειδώνει η πρόωρη έναρξη της σχολικής χρονιάς κατά 10 μέρες νωρίτερα, από την 1η Σεπτέμβρη.

Οι μαθητές τις πρώτες μέρες θα διδαχθούν όσα δεν κατάφεραν να διδαχθούν την προηγούμενη χρονιά, ώστε να καλυφθούν τυχόν ελλείψεις που μπορεί να τους δημιουργήσουν «κενά» στη διδασκαλία των μαθημάτων.

Μάλιστα, το υπουργείο Παιδείας κάλεσε μαθητές και γονείς να κρατήσουν τα βιβλία της τρέχουσας χρονιάς και για την επόμενη.

Σημειώνεται ότι αντίστοιχες εγκύκλιοι έχουν σταλεί και στα Γυμνάσια και τα Λύκεια που είναι ήδη σε λειτουργία.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου

Προτεινόμενα για εσάς

Παρατηρητήριο για κορωνοϊό: Αύξηση κρουσμάτων και τεστ αλλά στο 0,4 ο επιδημιολογικός δείκτης

Μιχάλης Μάρδας

Ο κορωνοϊός «χτύπησε» σε Μύκονο και Κέρκυρα

Μιχάλης Μάρδας

Κορωνοϊός: Συναγερμός και με τη βούλα – Ο Χαρδαλιάς επιστρέφει στην τηλεόραση

Μιχάλης Μάρδας

Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΟΦ για τα τεστ αυτοδιάγνωσης κορωνοϊού

Μιχάλης Μάρδας

Παράταση των μέτρων προστασίας στις παραλίες μέχρι τέλη Ιουλίου – Τι θα γίνει με τα πανηγύρια

Tinad

Παπαθανάσης για πανηγύρια: Ανοιχτό το ενδεχόμενο να απαγορευτούν μέχρι τέλος Αυγούστου

Tinad

Κορωνοϊός – «Καμπανάκι» Παγώνη: Φοβόμαστε μήπως εξελιχθούμε σαν τις άλλες βαλκανικές χώρες

Evanthia Karra

Κορωνοϊός: «Έσπασε» το φράγμα των 150.000 νεκρών στη Λατινική Αμερική

Evanthia Karra

Κορωνοϊός: Καμπανάκι τα 100 κρούσματα την ημέρα» λέει ο Γκίκας Μαγιορκίνης στον Ε.Τ.

Μιχάλης Μάρδας