Πρόκειται συγκεκριμένα για πολίτες που προχώρησαν σε τακτοποιήσεις, πραγματοποιώντας 28.000 ρυθμίσεις, εκ των οποίων οι 8.600 τηλεφωνικά. Κατά τις ίδιες πηγές, η κινητικότητα των πολιτών οφείλεται στο γεγονός ότι μειώθηκαν οι προκαταβολές έναντι των συνολικών χρεών που θα πρέπει να καταβάλουν προκειμένου να υπαχθούν σε πλάνο δόσεων.
Την ίδια ώρα, η Επιχείρηση προχωρά σε νέα προγράμματα προκειμένου οι καταναλωτές να μην αλλάξουν πάροχο ηλεκτρικού ρεύματος. Μεταξύ αυτών, έχουν πέσει επί τάπητος σχέδια όπως επιπλέον έκπτωση στο ρεύμα που θα κυμαίνεται ανάλογα με τη σύμβαση που θα υπογράψουν, ενώ θα δίνεται η δυνατότητα με ένα κόστος περί τα 2-3 ευρώ στο λογαριασμό τους ανά δίμηνο να έχουν έξτρα υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα τεχνική υποστήριξη.
Το πλάνο που εξετάζει η ΔΕΗ αναφορικά με τις μειωμένες τιμές απευθύνεται σε όσους καταναλωτές υπογράψουν συμβόλαιο, με το οποίο θα δεσμεύονται να μην αλλάξουν πάροχο για ένα συγκεκριμένο διάστημα και αναμένεται να κατατεθεί στις αρχές του έτους. Οπως αναφέρουν πηγές στον «Ε.Τ.»., η νέα τιμολογιακή πολιτική αποσκοπεί στη συγκράτηση της πελατειακής βάσης της Επιχείρησης, σε αντίθεση με τις ισχύουσες εκπτώσεις συνέπειας που δεν δεσμεύουν τους καταναλωτές να παραμείνουν σε αυτήν.
Τα προγράμματα που υπάρχουν στην τηλεφωνία φαίνεται πως έγιναν «μπούσουλας» για τη ΔΕΗ, που με μικρές παραλλαγές υιοθετεί τη συγκεκριμένη πολιτική. Πάντως, προς το παρόν δεν έχει… κλειδώσει το ύψος των εκπτώσεων στο ρεύμα αλλά εκτιμάται ότι θα κυμαίνεται πάνω από 10% και θα κλιμακώνεται ανάλογα και με τη διάρκεια της σύμβασης.
Ταυτόχρονα, το σχέδιο περιλαμβάνει την παροχή ενός ακόμη «πακέτου» υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης του οικιακού εξοπλισμού (π.χ. υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, κλειδαράδες κ.λπ.). Οσοι καταναλωτές το επιλέξουν, θα μπορούν έναντι χαμηλής μηνιαίας συνδρομής, εκτιμάται 2-3 ευρώ ανά δίμηνο λογαριασμό, να καλούν για συγκεκριμένο πλήθος περιστατικών το χρόνο (π.χ. πέντε φορές) τους τεχνίτες στο σπίτι τους για επισκευές βλαβών.
Στο ίδιο πλαίσιο, περιλαμβάνονται και δύο πρωτοβουλίες της διοίκησης της ΔΕΗ που τέθηκαν πρόσφατα σε εφαρμογή και αφορούν το νέο σύστημα ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών με χαμηλότερη προκαταβολή και περισσότερες δόσεις και τη δραστηριοποίηση στην αγορά φυσικού αερίου με προγράμματα που απευθύνονται σε νοικοκυριά (κοινόχρηστες ή αυτόνομες παροχές) και επιχειρήσεις.
Υπενθυμίζεται ότι το νέο πρόγραμμα διακανονισμών που τέθηκε σε εφαρμογή την 1η Οκτωβρίου προβλέπει χαμηλότερη προκαταβολή και έως 24 δόσεις για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Το ύψος της προκαταβολής και οι δόσεις κλιμακώνονται ανάλογα με το ύψος της οφειλής ως εξής:
Μαρκόπουλο: Βίντεο ντοκουμέντο από τις κινήσεις των δραστών λίγο πριν τη δολοφονία του 5χρονου
-Για χρέος έως 500 ευρώ, προκαταβολή 10% και 5 μηνιαίες δόσεις.
-Από 500 ως 1.000 ευρώ, προκαταβολή 10% και 8 μηνιαίες δόσεις.
-Από 1.000 ως 2.000 ευρώ, προκαταβολή 15% και 12 μηνιαίες δόσεις.
-Από 2.000 ως 3.000 ευρώ, προκαταβολή 20% και 18 μηνιαίες δόσεις.
-Από 3.000 ευρώ και πάνω υπάρχουν δύο εναλλακτικές: προκαταβολή 20% και 18 μηνιαίες δόσεις ή προκαταβολή 30% και 24 μηνιαίες δόσεις.
Ληξιπρόθεσμες οφειλές
Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη ΔΕΗ από όλες τις κατηγορίες πελατών (χαμηλή, μέση και υψηλή τάση) διαμορφώθηκαν στο τέλος του πρώτου εξαμήνου 2019 κοντά στα 2,8 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 318 εκατ. ευρώ (ποσοστό 11%) έχουν ενταχθεί σε διακανονισμό.
Αναλυτικότερα, 402 εκατ. ευρώ είναι τα χρέη 1,5 εκατ. πελατών της ΔΕΗ με οφειλές έως 3.000 ευρώ, ενώ συνολικά 364 εκατ. ευρώ οφείλουν στην Επιχείρηση 66.000 πελάτες που τα χρέη τους ξεπερνούν τις 3.000 ευρώ ανά περίπτωση.
Αντίστοιχα, οι λεγόμενοι τελικοί πελάτες της ΔΕΗ (επιχειρήσεις που έχουν διακόψει τη δραστηριότητά τους, εξοχικά στα οποία έχει διακοπεί η ηλεκτροδότηση, καταναλωτές που έχουν μετακινηθεί σε άλλους προμηθευτές κ.ά.) είναι 2,2 εκατ. και οφείλουν ως 3.000 ευρώ και συνολικά 694 εκατ. ευρώ, ενώ 143.182 πελάτες με οφειλή άνω των 3.000 ευρώ ανά περίπτωση χρωστούν συνολικά 1 δισ. ευρώ.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου