«Ήταν ένας τεράστιος αγώνας δρόμου τους τελευταίους πέντε μήνες, για να καταφέρουμε αυτό που τριάντα χρόνια δεν είχε γίνει, να ανοίξουν τα σχολεία χωρίς κενά» είπε ο κ.Παντής, διευκρινίζοντας ότι «για να γίνει αυτό χρειάστηκε η συνέργεια τριών υπουργείων· του υπουργείου Οικονομίας, που εξασφάλισε τα χρήματα, του υπουργείου Εσωτερικών για τη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών και των μετακινήσεων και του υπουργείου Παιδείας στον κεντρικό ρόλο, για να κάνουμε τους διαγωνισμούς, να προχωρήσουν γρήγορα οι προσλήψεις, να καλύψουμε τα κενά στον χρόνο που χρειάζεται».
«Έχουμε προχωρήσει σχεδόν σε 9.000 τοποθετήσεις εκπαιδευτικών και προβλέπουμε και τις υπόλοιπες, αλλά ουσιαστικά ό,τι ανάγκη υπήρχε, για να ξεκινήσουν τα σχολεία, έχει καλυφθεί» διαβεβαίωσε.
Σε ό,τι αφορά τις σημαντικές αλλαγές, που τίθενται σε ισχύ με το σημερινό πρώτο κουδούνι, ιδίως για τους μαθητές του Γυμνασίου, ο γγ του υπ. Παιδείας εκτίμησε ότι «θα περάσουν ομαλά, καθώς τις αποδέχθηκε η κοινωνία και αυτό είναι μία πολύ θετική εξέλιξη».
«Παιδαγωγικά, το νέο πρόγραμμα έχει εγκριθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, άρα έχουμε την πλήρη πιστοποίηση και έγκριση του βασικού φορέα, που έχει τον ρόλο του παιδαγωγικού συμβούλου στο υπουργείο Παιδείας, δεν έχουμε κανένα θέμα» σημείωσε ο κ.Παντής.
«Το Γυμνάσιο χώρος ανακάλυψης της γνώσης»
Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»: Χειροπέδες σε 2 αλλοδαπούς - Κατασχέθηκαν πάνω από 3.500 ναρκωτικά χάπια
«Το Γυμνάσιο πλέον δε θα είναι χώρος μόνο ασκήσεων, απομνημόνευσης και εξετάσεων, αλλά χώρος ανακάλυψης της γνώσης με τη βοήθεια του καθηγητή μέσα από διαθεματική προσέγγιση, ομαδοσυνεργατική μάθηση, έχοντας οδηγό το βιβλίο και βοηθό άλλες σημειώσεις, τη βιβλιοθήκη και το διαδίκτυο» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, για τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Παναγιώτης Ανανιάδης.
Ειδικά για τις σχολικές μονάδες στην Κεντρική Μακεδονία διευκρίνισε ότι «η δουλειά που πραγματοποιήθηκε όλο το προηγούμενο διάστημα από το Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με τις Περιφερειακές Διευθύνσεις αποδίδει τους καρπούς, που όλοι οι εμπλεκόμενοι προσδοκούσαν», ενώ «το πάγιο αίτημα των τοπικών κοινωνιών και της εκπαιδευτικής κοινότητας να ιδρυθούν νέα ειδικά σχολεία και τμήματα ένταξης καθίσταται πραγματικότητα».
«Η αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων μέσων αυτή τη στιγμή, η σωστή εκτίμηση και η καλή διαχείριση του υπάρχοντος προσωπικού είναι σε προτεραιότητα. Βασικό μας μέλημα είναι και η ορθή κατανομή του μαθητικού δυναμικού σε συνεργασία με τους δήμους, που θα αποσυμφορήσει και θα βελτιώσει τη λειτουργία των σχολείων» επισήμανε ο κ.Ανανιάδης.
Εξάλλου, ο κ.Ανανιάδης επισήμανε ότι παρά το ότι τα τελευταία χρόνια έχει υπάρξει σημαντική βελτίωση της κατάστασης των σχολικών υποδομών, το πρόβλημα της σχολικής στέγης παραμένει οξύ σε ορισμένες περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης. «Το πρόβλημα εμφανίζεται εντονότερο κυρίως σε περιοχές του Νομού Θεσσαλονίκης, στις οποίες υπάρχει μεγάλη οικιστική ανάπτυξη και συνακόλουθη αύξηση του μαθητικού πληθυσμού. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν στη Δυτική Θεσσαλονίκη ο Εύοσμος, η Πολίχνη, η Σταυρούπολη, τα Πεύκα κ.λπ. Στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, οι δήμοι Πυλαίας-Πανοράματος-Χορτιάτη, Θερμαϊκού, Θέρμης κλπ.» είπε ο περιφερειακός διευθυντής.
Γνωστοποίησε δε, ότι στο τελευταίο στάδιο βρίσκεται προσπάθεια για μεταφορά του ΕΕΕΕΚ Πεύκων σε νέα σχολική μονάδα του δήμου Παύλου Μελά, ενώ γίνονται ενέργειες για εύρεση κατάλληλου χώρου για το ΕΕΕΕΚ Κορδελιού και αντίστοιχα για εύρεση χώρου εγκατάστασης του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου και Λυκείου Αμπελοκήπων, που τα τελευταία χρόνια λειτουργεί σε 2 σχολικές μονάδες και παρουσιάζονται προβλήματα στη διοίκηση του σχολείου και στην ασφάλεια των μαθητών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ