Μάλιστα, viral έγινε ένας μαθητής, ο οποίος κρατώντας και φωνάζοντας με μία ντουντούκα ανέβηκε σε ένα από τα γραφεία της αίθουσας.
Ο μαθητής της Β’ Λυκείου Κώστας Κ., 16 χρονών παραχώρησε συνέντευξη στο Reader.gr και το δημοσιογράφο Αντώνη Αναστασόπουλο, δίνοντας τις δικές του εξηγήσεις για το ντου στο υπουργείο Παιδείας.
«Θεωρώ ότι η αντιμετώπιση ήταν υπερβολική. Χαρακτηρίστηκα ακόμα και τραμπούκος. Ήταν άδικη προς την ίδια την κινητοποίηση και το περιεχόμενό της, καθώς η πλειονότητα του κόσμου σε συνδυασμό με τα ΜΜΕ καταπιάστηκε με τις φωτογραφίες μου στο γραφείο και δεν σχολίασε τα αίτια για τα οποία κινητοποιήθηκαν μαθητές, φοιτητές, εκπαιδευτικοί αλλά και την μαζικότητα της συγκέντρωσης» λέει ο νεαρός μαθητής.
Όσο για το γιατί βρέθηκε πάνω στο γραφείο του υπουργείου, απαντά: «Δεν έγινε ούτε λόγω ανωριμότητας μου, ούτε λόγω της «γενικότερα βίαιης συμπεριφοράς μου» όπως ειπώθηκε από ορισμένους, ούτε επειδή θέλησα να επιβληθώ ή να εκφοβίσω τον κ. Γαβρόγλου και το επιτελείο του» τονίζει ο Κώστας Κ. έχοντας διαβάσει τα όσα γράφτηκαν για εκείνον. Ο 16χρονος συμπληρώνει «Ήταν απλώς μια ένδειξη αγανάκτησης. Για την αντιδραστική αναδιάρθρωση της κυβέρνησης για την εκπαίδευση αλλά και για την ίδια την εκπληκτικά αδιάφορη στάση του Υπουργού, όταν του παρουσιάστηκαν οι λόγοι για τους οποίους ο κόσμος βρισκόταν στο γραφείο του».
Σεισμός 3,6 Ρίχτερ στη Ρόδο
«Ήταν μια πρώτη κινητοποίηση ενόψει των αλλαγών που φέρνει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο». Και αν αγνοείτε τι εστί «Νέο Λύκειο» ο Κώστας αναλαμβάνει να σας ξεναγήσει στην συγκεκριμένη μεταρρύθμιση, τουλάχιστον όπως την αντιλαμβάνεται ο ίδιος και οι συμμαθητές του. «Το νομοσχέδιο αυτό λοιπόν, εκτός από το ότι ακολουθεί πίστα τις πολιτικές και των περασμένων κυβερνήσεων αλλά και της ΕΕ για την αναδιάρθρωση στην παιδεία, πετσοκόβει την γνώση στερώντας από τους μαθητές το δικαίωμα στη ολόπλευρη και σφαιρική μόρφωση. Μετατρέπει την Γ’ Λυκείου σε μια προπαρασκευαστική για τα ΑΕΙ τάξη. Προσθέτει μια ακόμα εξέταση πανελλαδικού τύπου για το απολυτήριο του Γενικού Λυκείου, το οποίο ελαχιστοποιεί τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών και τους τοποθετεί σε ένα κλίμα διαρκούς άγχους και πίεσης κατά την διάρκεια της σχολικής τους ζωής, τους αναγκάζει να συμπληρώνουν μηχανογραφικό από την Β Λυκείου το οποίο θα εμπεριέχει μέχρι 10 σχολές, επιβάλλοντας τους έτσι να πάρουν μια πολύ σημαντική απόφαση για το μέλλον τους από πολύ νωρίς. Δημιουργεί τις σχολές υψηλής και χαμηλής ζήτησης και ουσιαστικά πετάει έξω από το ΓΕΛ το πιο πληττόμενο κομμάτι των μαθητών, το οποίο το στρέφει προς την Τεχνική Εκπαίδευση, η οποία δεν βρίσκεται σε καθόλου καλύτερο επίπεδο».
Καταλήγοντας αναφέρει: «Την Δευτέρα στο Υπουργείο υπήρχε συμμετοχή από μαθητές από όλη την Αθήνα, τα Βόρεια και Νότια Προάστια και τον Πειραιά. Από φοιτητές οι οποίοι προχώρησαν σε Γενικές Συνελεύσεις για την συμμετοχή τους σε αυτήν την κινητοποίηση καθώς και από εκπαιδευτικούς, διορισμένους και αδιόριστους. Ήταν μια πρώτη απάντηση στον Υπουργό και δεν αποτελεί μια μορφή εκτόνωσης αλλά θα κλιμακωθεί μέσω της δημιουργίας συντονιστικών των ίδιων των μαθητών και του συντονισμού μεγάλων πανεκπαιδευτικών κινητοποιήσεων που θα σταθούν εμπόδιο στα σχέδια της κυβέρνησης».
Η σύγκριση με τον «καταληψία Τσίπρα» και ο… «ανήξερος Γαβρόγλου»
Κάποιοι συνέκριναν τον Κώστα Κ. με τον ίδιο τον πρωθυπουργό. Κι αυτό καθώς ο Αλέξης Τσίπρας έχει υπάρξει και εκείνος συνδικαλιστής στα μαθητικά του χρόνια, την περίοδο μάλιστα των μεγάλων κινητοποιήσεων για την μεταρρύθμιση Κοντογιαννόπουλου που εισήγαγε μια σειρά αναχρονιστικές πρακτικές. Ο Κώστας Κ. βέβαια γεννήθηκε 11 ολόκληρα χρόνια μετά το τέλος των συγκεκριμένων κινητοποιήσεων και δεν του αρέσει καθόλου η εν λόγω σύγκριση. «Εμείς δεν θελουμε να γίνουμε «χαλίφης στην θέση του χαλίφη» ούτε να διεκδικήσουμε βουλευτικές, υπουργικές και πρωθυπουργικές καρέκλες όπως ακούγεται από ορισμένους. Εμείς απλώς θέλουμε να γίνουμε ο προπομπός μιας μεγάλης αγωνιστικής θύελλας που θα επιτρέψει στους μαθητές, τους φοιτητές και τους εκπαιδευτικούς να πάρουν την ζωή τους στα χέρια τους και να διεκδικήσουν αυτά που δικαιωματικά τους αξίζουν».
Και τι ακριβώς θέλουν; «Ένα 12χρονο δωρεάν δημόσιο σχολείο που θα παρέχει σφαιρική γνώση στους μαθητές, θα οξύνει την κριτική σκέψη, θα μας προσφέρει όχι μόνο θεωρητική αλλά και πρακτική ενασχόληση με πληθώρα γνωστικών αντικειμένων, θα μας δίνει ελεύθερο χρόνο αλλά και σοβαρή επαγγελματική προοπτική. Δεν θα μας κόβει τα φτερά και δεν θα μπαίνει εμπόδιο στα όνειρα μας όπως κάνει το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα».
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]