Ο κ. Μυλόπουλος τόνισε ότι το έργο έχει μπει σε νέες «ράγες» και ότι προχωράει με πολύ γρήγορους ρυθμούς και πρώτη φορά φαίνεται ορίζοντας ολοκλήρωσης καθώς η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη και έχουν επιλυθεί τα διάφορα προβλήματα και οι εκκρεμότητες του παρελθόντος.
«Το χρονοδιάγραμμα έχει ως εξής: στο τέλος της χρονιάς θα αρχίσουν πλέον να έρχονται οι συρμοί, εντός του 2019 θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια της βασικής γραμμής και προς το τέλος του ΄19 θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια της γραμμής Καλαμαριάς. Ο καταληκτικός χρόνος, ο χρόνος δηλαδή της εμπορικής λειτουργίας του μετρό της Θεσσαλονίκης, είναι ο Νοέμβριος του 2020. Και λίγους μήνες μετά θα δοθεί σε λειτουργία και η επέκταση του μετρό Καλαμαριάς. Με τον τρόπο αυτό στο τέλος του 2020 και αρχή του 2021 θα συνδεθεί με μέσο σταθερής τροχιάς η Ανατολική Θεσσαλονίκη με το κέντρο της πόλης. Άρα λοιπόν εντός του ΄22 θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως η βασική γραμμή και η γραμμή Καλαμαριάς επισήμανε ο κ. Μυλόπουλος.
Παράλληλα ανέφερε ότι η γραμμή που θα ξεκινάει από τη Νέα Ελβετία θα σταματήσει προσωρινά στο Συντριβάνι και επίσης στο Συντριβάνι θα σταματάει η γραμμή από τη Μίκρα Καλαμαριάς. Αυτό θα συμβεί διότι η κατασκευή του σταθμού της Βενιζέλου ξεκίνησε πριν λίγους μήνες. Ο κ. Μυλόπουλος πρόσθεσε ότι το συνολικό δίκτυο μέχρι το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό θα ενταχθεί σε λειτουργία όταν θα είναι έτοιμος και ο σταθμός Βενιζέλου, δηλαδή, σύμφωνα με εκτιμήσεις, σε ένα με, το πολύ, δύο χρόνια μετά από την πρώτη εμπορική του λειτουργία.
Ο κ. Μυλόπουλος αναφερόμενος στον σχεδιασμό των επεκτάσεων του μετρό είπε: «Είναι η ώρα να αρχίσουμε να σχεδιάζουμε τις επεκτάσεις δυτικά και ανατολικά. Προς την Δυτική Θεσσαλονίκη με δύο γραμμές οι οποίες ενώθηκαν σε μία κυκλική γραμμή όπως αυτό παρουσιάστηκε πρόσφατα στο περιφερειακό συνέδριο Κεντρικής Μακεδονίας και πριν λίγες μέρες στη διαβούλευση που ξεκίνησε με τους δημάρχους. Είναι δύο γραμμές οι οποίες ενώθηκαν με μία κυκλική γραμμή. Δηλαδή από το Βαρδάρη (σταθμό Δημοκρατίας) ξεκινάει μία δια της οδού Λαγκαδά – Νεάπολη – Σταυρούπολη – Πολίχνη και από εκεί πηγαίνει δυτικά στη στάση Ομόνοια – Ηλιούπολη μετά Εύοσμο κατεβαίνει Κορδελιό και μετά Αμπελόκηπους -Μενεμένη και βρίσκει το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Αυτή είναι η μία γραμμή για την οποία ξεκινούν άμεσα οι πρόδρομες εργασίες προκειμένου να απαλλαγεί το έργο, όταν με το καλό βρεθεί η χρηματοδότηση και δημοπρατηθεί, να γίνει σύντομα και να είναι απαλλαγμένο από τις αρχαιολογικές εργασίες και τις μετακινήσεις των δικτύων κοινής ωφέλειας τα οποία συνήθως καθυστερούν τα έργα».
Αναφερόμενος στο σχεδιασμό της επέκτασης του μετρό ανατολικά προς το αεροδρόμιο τόνισε ότι θα είναι ένα ελαφρύ έργο, υπερυψωμένο και υπέργειο το οποίο θα είναι πολύ φθηνότερο και θα κατασκευαστεί σε πολύ λιγότερο χρόνο και ότι για αυτό το έργο δεν υπάρχει λόγος να ξεκινήσουν πρόδρομες εργασίες.
«Το αν ξεκινάμε να συζητούμε τις επεκτάσεις από τώρα το κάνουμε διότι, προκειμένου να διεκδικήσουμε χρηματοδότηση, χρειαζόμαστε ώριμες μελέτες. Για να ωριμάσουν οι μελέτες πρέπει να έχουμε τη συναίνεση της τοπικής κοινωνίας,τη συναίνεση των φορέων σε ό,τι αφορά στην ακριβή χάραξη της γραμμής, να γίνουν οι τεχνικές μελέτες από την Αττικό Μετρό έτσι ώστε σε ένα με δύο χρόνια από σήμερα να είμαστε έτοιμοι να διεκδικήσουμε χρηματοδότηση και να ξεκινήσουμε τις δύο αυτές γραμμές μία δυτικά και η άλλη ανατολικά» πρόσθεσε ο κ. Μυλόπουλος
Στα σιδηροδρομικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη αναφέρθηκε ο καθηγητής στο Τμήμα πολιτικών μηχανικών του ΑΠΘ ο Χρίστος Πυργίδης τονίζοντας ότι από τη στιγμή που τελείωσε το έργο στη σήραγγα των Τεμπών μειώθηκε ο χρόνος για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αθήνα κατά 15 με 20 λεπτά και το τρένο θα κάνει πλέον αυτή τη διαδρομή σε 3,5 ώρες.
«Εάν γίνει η επέκταση του μετρό στο αεροδρόμιο και αν τελειώσει και η βασική γραμμή αμέσως μειώνονται οι προσβάσεις προς τερματικούς σταθμούς. Όταν τελειώσουν αυτά τα έργα για να πάει κάποιος από την πλατεία Συντριβανίου της Θεσσαλονίκη ως την πλατεία Ομονοίας στην Αθήνα με το αεροπλάνο θα θέλει τρεις ώρες ή τρεις ώρες και 10 λεπτά, με το τρένο θα θέλει τέσσερις ώρες και 10 λεπτά με το λεωφορείο πέντε ώρες και 20 λεπτά. Βλέπουμε λοιπόν μία σύγκριση όπου το τρένο είναι δεύτερο», είπε ο κ Πυργίδης.
Αναφερόμενος στις προοπτικές για νέα σιδηροδρομικά έργα είπε ότι ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο είναι ο περιφερειακός σιδηρόδρομος της Κεντρικής Μακεδονίας. Για το έργο αυτό, το οποίο χαρακτήρισε ως έργο πνοής για την περιοχή, έχει ολοκληρωθεί σχεδόν η μελέτη σκοπιμότητας. Παράλληλα αναφέρθηκε στην περίπτωση ένταξης μιας γραμμής τραμ στην πόλη, η οποία μπορεί να γίνει άμεσα, είναι τελείως συμπληρωματική με το μετρό και σε καμία περίπτωση ανταγωνιστική. Τέλος τόνισε ότι από τη στιγμή που το μετρό θα φτάσει στο αεροδρόμιο, ανοίγουν κάποιοι ορίζοντες για σιδηροδρομική γραμμή στη Χαλκιδική (Μουδανιά και Μηχανιώνα-Επανωμή) διευκρινίζοντας ότι υπάρχουν μελέτες αλλά είναι σε επίπεδο διπλωματικών εργασιών.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]