Το πλοίο παρέμενε όλο αυτό το διάστημα στο Πέραμα, με τις εισαγγελικές αρχές να το χαρακτηρίζουν ως βραδυφλεγή περιβαλλοντική βόμβα. Το τελευταίο μήνα είχαν τοποθετηθεί και πλωτά φράγματα, με διάχυτη την ανησυχία σε ανώτατους αξιωματικούς λόγω της παλαιότητας του πλοίου. Μόλις πριν από λίγες μέρες, ο Παναγιώτης Κουρουμπλής υπέγραψε τα τελευταία χαρτιά ώστε να εκτελεσθεί η εντολή της προϊσταμένης της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιά, Ειρήνης Τζίβα.
Το νήμα του κουβαριού ξεκίνησε να πλέκεται όταν το πλοίο «Λασσαία» σταμάτησε να απαντλεί εκτάκτως τα καύσιμα του ναυαγίου του «Αγία Ζώνη ΙΙ» γιατί έληξαν τα παρατημένα κατά τρεις μήνες παραστατικά αξιοπλοΐας, τα οποία μετά τη βύθισή του δεν μπορούσαν να ανανεωθούν. Και αυτό γιατί ελάχιστες μέρες πριν ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας είχε καταργήσει τη δυνατότητα να παρατείνονται τα παραστατικά αξιοπλοΐας, ενώ είχε ζητήσει την άμεση μεταφορά της αρμοδιότητας ελέγχου και επιθεωρήσεων πλοίων από τον Κλάδο Επιθεώρησης εμπορικών πλοίων στους Νηογνώμονες για την έκδοση πιστοποιητικών αξιοπλοΐας.
Διαβάστε επίσης: Ο καπετάνιος του «Λασσαία» στους συλληφθέντες για λαθρεμπορία στη Λιβύη
Οταν το πλοίο έδεσε στο μόλο της Δραπετσώνας, οι άνδρες του Λιμενικού πραγματοποίησαν δύο φορές αιφνιδιαστικούς ελέγχους και τις δύο φορές βρήκαν ποσότητα λαθραίων καυσίμων ανάμεσα στο χώρο αποθήκευσης έρματος του πλοίου, αλλά και στο μπροστινό μέρος του πυθμένα του οι λιμενικοί εντόπισαν συνολικά περίπου 50 τόνους ναυτιλιακού καυσίμου. Μέσα στο πλοίο υπήρχαν ανεπίσημα 1.533 κυβικά πετρελαίου, όμως η εμπλοκή του πλοίου με τη μεταφορά λαθραίων τόνων καυσίμων οδήγησε στη δέσμευση του φορτίου και σε εμπλοκή στο ποιος θα αναλάβει να κάνει την εκφόρτωσή του και να μετρηθούν τα καύσιμα που μετέφερε.
Στις 28 Σεπτεμβρίου το Αυτόφωρο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά επέβαλε σε ποινή φυλάκισης δύο ετών με τριετή αναστολή για πλημμέλημα στον καπετάνιο του δεξαμενόπλοιου «Λασσαία», ενώ ο α’ μηχανικός του πλοίου αθωώθηκε λόγω αμφιβολιών.
Την ίδια στιγμή, το κουφάρι του «Αγία Ζώνη ΙΙ» παραμένει ακόμα στις εγκαταστάσεις του ναυπηγείου Σπανόπουλου στην Ελευσίνα, καθώς δεν έχει βρεθεί δεξαμενή για να πραγματοποιηθεί η ενδελεχής πραγματογνωμοσύνη. Γι’ αυτόν το λόγο δεν έχει ολοκληρωθεί η δικαστική διαδικασία, μιας και η έκθεση των ειδικών που θα προσπαθούσε να φωτίσει τα αίτια της βύθισης του δεξαμενόπλοιου παραμένει άγραφη.
Μιχάλης Μητρούσης για το τροχαίο: «Είμαι τυχερός μες στην ατυχία μου»
Εντός του Μαρτίου αναμένεται και δεύτερη αναλυτική θαλάσσια έρευνα από το ΕΛΚΕΘΕ για την ποιότητα των υδάτων του Αργοσαρωνικού, ενώ ακόμα απαγορεύεται το ψάρεμα στην περιοχή.
Αναστασία Βαμβακά
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]