Πρόκειται για τον καπετάνιο του πλοίου «Λασσαία», που είχε καταδικαστεί για γνωστή υπόθεση λαθρεμπορίας, όταν απαντλούσε τα καύσιμα του «Αγία Ζώνη ΙΙ». Και το πλοίο που έχει κατασχεθεί από τις λυβικές αρχές είχε εμπλακεί στο ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ», καθώς ήταν ένα από τα πλοία που προσπάθησαν να φτάσουν στο «Αγία Ζώνη ΙΙ» και να συνεχίσουν την απάντληση, η οποία είχε τότε διακοπεί λόγω της απόσυρσής του «Λασσαία», αλλά τελικά δεν έφτασε ποτέ.
Το βράδυ της Τετάρτης το πλοίο «Lamar», πρώην «NEDA», σημαίας πλέον Τόνγκο, κατασχέθηκε από τις λιμενικές Αρχές της Λιβύης καθώς είχαν την υποψία ότι έκανε λαθρεμπόριο πετρελαίου. Το πλοίο βρισκόταν σε απόσταση οκτώ ναυτικών μιλίων από το Αμπου Καμάς, περιοχή γνωστή ως βάση των λαθρεμπορικών κυκλωμάτων αλλά και κυκλωμάτων διακίνησης ανθρώπων. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι 8 Ελληνες ναυτικοί βρίσκονται χωρίς τροφή και κινητά επί του πλοίου, ενώ φέρεται ότι δηλώνουν αθώοι και ότι απλώς το πλοίο περνούσε από τα θαλάσσια ύδατα της Λιβύης και δεν πραγματοποίησε καμία παράνομη εμπορία καυσίμων.
Μέχρι αργά χθες το βράδυ το Λιμενικό Σώμα προσπαθούσε, μέσω της διπλωματικής οδού και του υπουργείου Εξωτερικών, να έρθει σε επαφή με το πλήρωμα και να τους ταυτοποιήσει, ενώ κανένα μέλος της οικογένειάς τους δεν έχει απευθυνθεί ούτε στο υπουργείο Ναυτιλίας ούτε σε κάποιο ναυτεργατικό σωματείο. Μέχρι και τον Δεκέμβρη του 2017 το πλοίο άνηκε σε Ελληνα ιδιοκτήτη, ενώ από τον Γενάρη φαίνεται πως ανήκει σε νιγηριανή εταιρία. Το πλοίο, χωρητικότητας 1.945 τόνων, μετέφερε περίπου 950.000 λίτρα καυσίμων τη στιγμή που εντοπίστηκε, ανέφερε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο συνταγματάρχης, Αμπουαζτίλα Αμπντελ Μπάρι.
Αναστασία Βαμβακά
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]