Την ίδια στιγμή ο Παναγιώτης Κουρουμπλής ζήτησε προσωρινή παύση της εντολής του για απομάκρυνση των 18 λιμενικών από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, το Λιμεναρχείο της Ελευσίνας, το Β’ λιμενικό τμήμα Πειραιά, το οποίο έχει ως χώρο δράσης και ελέγχου το Κερατσίνι, αλλά και τον Κλάδο Επιθεώρησης Πλοίων (ΚΕΠ). Αν και στη συνάντησή του με τις ηγεσίες των συνδικαλιστικών ενώσεων των λιμενικών φάνηκε ανένδοτος, ωστόσο είναι άγνωστο μέχρι πότε θα κινηθούν οι διαδικασίες απομάκρυνσης των 18 λιμενικών.
Μέσα στα 104 άρθρα του νομοσχεδίου συμπεριλαμβάνονται οι πολυαναμενόμενες διατάξεις για εισαγωγή στο Λιμενικό Σώμα μέσω πανελληνίων, η κατάργηση της έκδοσης πιστοποιητικών από τον Κλάδο Επιθεώρησης Πλοίων, η αυστηροποίηση των κανόνων λειτουργίας των νηογνομώνων, η μείωση του ορίου ηλικίας των δεξαμενόπλοιων που κάνουν πετρέλευση στο εσωτερικό της χώρας και η αλλαγή στους κανόνες που διέπουν την πετρέλευση, αλλαγές στη διαχείριση απόβλητων και κατάλοιπων φορτίου, η αύξηση του φόρου για τα πλοία αναψυχής και τα ημερόπλοια, αλλαγές στις μεταθέσεις και αποσπάσεις των λιμενικών και πολλά ακόμη.
Συγκεκριμένα, αν και μέσα στο νομοσχέδιο γίνεται λόγος για 50 θέσεις εισαγωγής στη Σχολή Δόκιμων Σημαιοφόρων του Λιμενικού Σώματος, 80 θέσεις στη Σχολή Δόκιμων Υπαξιωματικών του ΛΣ και 100 στη Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων για τετραετή φοίτηση, ωστόσο πηγές από το υπουργείο Παιδείας σημειώνουν στον «Ε.Τ.» ότι ακόμα δεν έχουν υπάρξει αποφάσεις στα βασικά ζητήματα που διέπουν τη ρύθμιση, όπως τον αριθμό των εισαχθέντων ή τα επιστημονικά πεδία από τα οποία οι υποψήφιοι θα μπορούν να επιλέγουν τις 3 σχολές του Λιμενικού. Επίσης αν δεν ολοκληρωθεί το Προεδρικό Διάταγμα που θα ορίζει τα σχετικά ζητήματα μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου, τότε η εισαγωγή δεν θα γίνει για το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019, αλλά για την ερχόμενη χρονιά. Αν τελικά παραμείνουν οι συγκεκριμένες θέσεις το κόστος στον κρατικό προϋπολογισμό αναμένεται να φτάσει τα 2,129 εκατ. ευρώ.
Η πετρελαιοκηλίδα στον Αργοσαρωνικό έφερε και τρία νέα άρθρα, όπως είχε αρχικά ανακοινώσει ο πρωθυπουργός. Με το άρθρο 107 παύει η έκδοση των προβλεπόμενων πιστοποιητικών των ελληνικών πλοίων από τον Κλάδο Ελέγχου Πλοίων (ΚΕΠ), τις Λιμενικές Αρχές, καθώς και τα Τοπικά Κλιμάκια Επιθεώρησης Πλοίων και πλέον θα εκδίδονται από τους ιδιωτικούς νηογνώμονες. Οσα πιστοποιητικά πλοίων βρίσκονται σε ισχύ, τα πλοία αυτά θα μπορούν να ταξιδεύουν νόμιμα μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου του 2018, μετά οφείλουν να έχουν νέα πιστοποιητικά από νηογνώμονα.
Μιχάλης Μητρούσης για το τροχαίο: «Είμαι τυχερός μες στην ατυχία μου»
Επίσης απαγορεύεται από 1-1-2018 η διακίνηση καυσίμων ναυτιλίας με πλοία ανεφοδιασμού, δεξαμενόπλοια και πετρελαιοφορτηγίδες, τα οποία έχουν συμπληρώσει ηλικία των 50 ετών. Η ίδια απαγόρευση προβλέπεται, από 1-1-2019 και 1-1-2022, για πλοία ηλικίας 40 και 30 ετών αντίστοιχα. Από 1-1-2018 επιτρέπεται η διακίνηση καυσίμων ναυτιλίας με τα προαναφερόμενα πλοία που έχουν συμπληρώσει ηλικία 20 ετών, εφόσον ικανοποιούνται οι πρόσθετες διαδικασίες ελέγχου και λοιποί όροι και προϋποθέσεις, όπως θα καθορίζονται με προεδρικό διάταγμα.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΒΑΜΒΑΚΑ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου