ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΔΙΕΘΝΗ

«Ανάπτυξη» στην Βρετανία λόγω του πριγκιπικού γάμου!

«Ανάπτυξη» στην Βρετανία λόγω του πριγκιπικού γάμου!

Περισσότερους από 100.000 τουρίστες αναμένει η Βρετανία για το γάμο του πρίγκιπα Χάρι με την «κοινή θνητή» Μέγκαν Μαρκλ.

Τουρίστες, που θα ταξιδέψουν από κάθε γωνιά της Γης (της Κοινοπολιτείας, κυρίως), για να δουν από μακριά το ζεύγος και να ζήσουν από κοντά την ατμόσφαιρα χαράς που επικρατεί στη χώρα. Εκείνοι που τρίβουν τα χέρια τους είναι οι καταστηματάρχες που πωλούν τα σουβενίρ με το νέο πριγκιπικό ζεύγος και οι έμποροι όλων των κλάδων που έχουν σχέση με τον τουρισμό. Ενας από αυτούς, ο Ντέρεκ, δήλωσε στο BBC ότι έχει κάνει πάρα πολύ καλές πωλήσεις μέχρι τώρα και αναμένεται να κάνει περισσότερες μέχρι τις 19 Μαΐου που θα γίνει ο πριγκιπικός γάμος. Και δεν είναι μόνο ο γάμος… Το νέο πριγκιπικό μωρό που έφερε χαρά στο Μπάκιγχαμ, ο μικρός Λούι (Λουδοβίκος), το τρίτο παιδί του πρίγκιπα Ουίλιαμ και της Κέιτ, έχει τη δική του συμβολή στην… οικονομία του Βασιλείου.

«Η άνοιξη είναι εδώ και το βασιλικό μωρό κατέφθασε, κάνοντας κάποιους από εμάς να νιώθουν πιο χαρούμενοι», έγραψε το BBC, συνοψίζοντας το κλίμα που επικρατεί το τελευταίο διάστημα στη Γηραιά Αλβιώνα.

Το κλίμα ευφορίας από τη γέννηση του μικρού πρίγκιπα και η αναμονή του γάμου του Χάρι έχουν ζεστάνει τις καρδιές των πολιτών της Κοινοπολιτείας. Το αίσθημα αυτό από τα ευτυχή γεγονότα του Μπάκιγχαμ αντικατοπτρίζεται και στην οικονομία. Η εταιρία συμβούλων Brand Finance εκτιμά πως ο μόλις λίγων ημερών πρίγκιπας Λουδοβίκος θα προσθέσει στη βρετανική οικονομία 50.000.000 στερλίνες, προτού σβήσει το πρώτο κεράκι του. Ο εκτελεστικός διευθυντής, Ντέιβιντ Χάιγκ, δηλώνει: «Η γέννηση του νέου πρίγκιπα είναι απίστευτη εμπορική ευκαιρία για τους Βρετανούς παραγωγούς και εμπόρους βρεφικών προϊόντων, αξιοποιώντας στις διαφημίσεις τους το βασιλικό μωρό.

Η διευθύντρια του καταστήματος με είδη εγκυμοσύνης JoJo Maman Bebe, Λόρα Τένισον, αναφέρει: «Η βασιλική οικογένεια και ό,τι νέα κυκλοφορούν γι’ αυτήν αποτελούν τεράστια προώθηση. Ενδεικτικό είναι πως τα καταστήματα Mothercare είδαν αύξηση των πωλήσεών τους στη βρεφική σειρά Heritage, μετά τη γέννηση του πρίγκιπα Τζορτζ και της μικρής πριγκίπισσας Σάρλοτ.

Πού θα ξοδέψουν

Ο επικεφαλής οικονομολόγος της Ivestec, Φίλιπ Σο, υποστηρίζει πως ιστορικά τα νέα βασιλικά μωρά δεν επηρεάζουν πολύ την οικονομία. Αντίθετα, σημαντική ώθηση στην οικονομία προσφέρουν οι βασιλικοί γάμοι. Σε κάθε περίπτωση, ο Σο παραδέχεται πως ο νέος πρίγκιπας και ο επερχόμενος γάμος του πρίγκιπα Χάρι θα φέρουν τη βασιλική οικογένεια στο προσκήνιο και θα ενισχύσουν τη δημοτικότητά της. «Αυτή η έντονη βασιλική δραστηριότητα θα ενισχύσει τον τουρισμό στη Βρετανία», δηλώνει.

Οι επιλογές για όσους σκοπεύουν να ξοδέψουν χρήματα είναι αμέτρητες: σουβενίρ, αναμνηστικά, νομίσματα της Κοινοπολιτείας, φαγητό, ποτό και προϊόντα σχετικά με βρεφική και παιδική ένδυση.

Εκτιμάται πως η βρετανική οικονομία αναμένει οικονομική άνοδο -κυρίως από το γάμο- της τάξης του 1 δισεκατομμυρίου στερλινών το 2018, αν και η Μοναρχία παρέχει οικονομική ενίσχυση κάθε χρόνο. Η εταιρία Brand Finance υπολογίζει πως τουλάχιστον 500 εκατομμύρια στερλίνες θα πέσουν στην αγορά άμεσα, υποστηρίζοντας πως τα 200 εκατομμύρια θα προέλθουν από τον τουρισμό, τα ταξίδια και τις κρατήσεις ξενοδοχείων.

Ακόμη 150 εκατομμύρια στερλίνες εκτιμάται πως θα ξοδέψουν οι κάτοικοι για πάρτι και εορτασμούς και 50 εκατομμύρια θα δώσουν όλοι εκείνοι που θα αγοράσουν αναμνηστικά, μπλουζάκια, καπέλα, κούπες, σερβίτσια και άλλα σχετικά αντικείμενα. Βέβαια, όπως τονίζουν οι ιθύνοντες της εταιρίας, τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα θα έρθουν από τη δωρεάν διαφήμιση της Βρετανίας σε όλο τον κόσμο, που θα αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον των τουριστών για τη χώρα.

H Business Expert, Αμπερ Αζίζα, υποστηρίζει πως ο επικείμενος γάμος αποτελεί την καλύτερη ευκαιρία για να δείξει η Βρετανία πως είναι μία χώρα δίκαιη και ανοιχτή, ένα μήνυμα με ιδιαίτερη σημασία, ειδικά την εποχή του Brexit. «Είναι δωρεάν διαφήμιση για τη Βρετανία του Brexit, καθώς θυμίζει σε άλλες χώρες σε όλο τον κόσμο πως η Βρετανία είναι ανοιχτή για επιχειρήσεις.

Σημάδια μιας ανεπτυγμένης οικονομίας και αυξανόμενης ευτυχίας των πολιτών είναι σημαντικά για να δείξουν στον κόσμο ότι η Βρετανία είναι ισχυρή και κινείται μπροστά με ορίζοντα το Brexit», δηλώνει η Αζίζα.

Αθηνά Σούτζου
[email protected]
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου

[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]