Τέσσερα ξενοδοχεία, δημιουργία πενταώροφου πάρκινγκ, νέα προβλήτα διακίνησης αυτοκίνητων, μουσείο μετανάστευσης, κατασκευή του νότιου προβλήτα για σύγχρονα κρουαζιερόπλοια μήκους έως 390 μέτρων, συνεδριακό και εμπορικό κέντρο, νέο κέντρο logistics στο χώρο του πρώην ΟΔΔΥ και ναυπηγείο για μεγάλα γιοτ είναι μερικά από τα έργα που περιλαμβάνονται στο master plan.
Ωστόσο, όπως όλα δείχνουν, η περιορισμένη, τόσο σε διάρκεια όσο και σε πλήθος φορέων διαβούλευση, θα «αναγκάσει» την Επιτροπή να δώσει παράταση στους φορείς να στείλουν τα σχόλιά τους και μετά το πέρας της σημερινής καταληκτικής ημερομηνίας.
Οταν ολοκληρωθεί η αποστολή των σχολίων, η ΕΣΑΛ θα συνεδριάσει μελετώντας ένα προς ένα τα σχέδια του ΟΛΠ και θα προβεί στις ανάλογες εγκρίσεις είτε διορθωτικές παρατηρήσεις ώστε το μεγάλο επενδυτικό πλάνο των 360 εκατ. ευρώ να πάρει σάρκα και οστά.
Αναστάτωση
Μετά την πρώτη απόρριψη του σχεδίου, τον Αύγουστο, για το οποίο δεν έγινε διαβούλευση, ο ΟΛΠ απέστειλε πριν 2 εβδομάδες το σχέδιο του master plan σε φορείς του Πειραιά, με τους οποίους είχε και μία ευρεία συνάντηση. Οι λίγες μέρες που είχαν να επεξεργαστούν το master plan, οι ελλείψεις που θεώρησαν ότι υπάρχουν σε αυτό αλλά και επιμέρους ζητήματα έχουν προκαλέσει αναστάτωση στον Πειραιά. Μόνο την Τετάρτη πραγματοποιήθηκαν δύο μεγάλες συσκέψεις, η μία στην περιφέρεια και η δεύτερη στο υπουργείο Ναυτιλίας, υπό το συντονισμό της Δημόσιας Αρχής Λιμένων.
Motor Oil: Καθήκοντα προέδρου αναλαμβάνει ο Γιάννης Βαρδινογιάννης
Αν και όλοι οι παρευρισκόμενοι και στις δύο συσκέψεις έκριναν θετικό το γεγονός των επενδύσεων, ωστόσο παρουσίασαν πολλές διαφωνίες ως προς τα επιδιωκόμενα έργα, με τις περισσότερες να αφορούν την απουσία περιβαλλοντικής και συγκοινωνιακής μελέτης για την πόλη.
Οι «διαφορές»
Οι προτάσεις του ΟΛΠ που δίχασαν τους φορείς:
* Δημιουργία ναυπηγείου mega yacht: Στα σχέδια του ΟΛΠ είναι να δημιουργηθεί νέο ναυπηγείο στην περιοχή της Δραπετσώνας, κάτι για το οποίο αντιδρούν όλες οι ενώσεις ναυπηγοκατασκευαστών αλλά και οι δήμοι, καθώς -όπως υποστηρίζουν- απειλούνται περίπου 20.000 θέσεις εργασίας. Σοβαρό ζήτημα επίσης είναι οι πιθανές μειώσεις στις θέσεις ελλιμενισμού, τις οποίες υπολογίζουν τουλάχιστον σε 70.
Ξενοδοχεία, mall: Κάθετα αντίθετοι στην κατασκευή τεσσάρων ξενοδοχείων και εμπορικών κέντρων εντός της λιμενικής ζώνης είναι οι ακτοπλόοι καθώς εκτιμούν ότι θα υπάρξει μεγάλο πρόβλημα στα ζητήματα ασφάλειας που θα προκύψουν για το πώς όσοι ενδιαφέρονται να πάνε στα κτίρια αυτά, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τις αλλαγές που θα ισχύσουν για τη γραμμή της Κρήτης, στην οποία πρέπει να μπουν οι κανόνες ISPS, δηλαδή ο χώρος του λιμανιού να είναι κλειστός για όσους δεν έχουν εισιτήριο και οι επιβάτες να έχουν μεγαλύτερο έλεγχο.
Αγνωστοι είναι και οι κανόνες που θα ισχύουν για την ήδη υπάρχουσα ζώνη ασφαλείας ISPS που λειτουργεί στις προβλήτες κρουαζιέρας αν τελικά εγκριθεί η δημιουργία του ξενοδοχείου στο Πόρτο Λεόνε. Αρνητικοί είναι και οι δήμοι στην κατασκευή ξενοδοχείων και κτιρίων άνω των 22 μέτρων, ενώ οι εμπορικοί σύλλογοι αντιδρούν στην κατασκευή mall, ειδικά αν λειτουργήσουν στη λογική dute free καθώς θα μαραζώσει ο εμπορικός ιστός της πόλης.
Αποθήκες και μεγάλα κτίρια: Από τις 19 προτάσεις, τουλάχιστον οι εννιά αφορούν την περιοχή του Περάματος. Τόσο η δημιουργία αποθηκών logistics, που προβλέπεται να γίνουν στο Ικόνιο, μέσα στον αστικό ιστό, με μεγάλη έκταση και ύψη, όσο και τα στέγαστρα 22 μέτρων, σύμφωνα με το δήμαρχο Γιάννη Λαγουδάκη θα δημιουργήσουν τεράστια συγκοινωνιακά προβλήματα στην πόλη, ενώ εκτιμά ότι αντί η πόλη να αναβαθμιστεί όπως είναι ο στόχος, τελικά τα έργα αυτά θα έχουν ακριβώς αντίστροφα αποτελέσματα.
Αναστασία Βαμβακά
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]