Ελεύθερος Τύπος
AUTOTYPOS BY QUATTRORUOTE

Το νέο Mazda MX-5 (2022) θα είναι ελαφρύτερο και, ίσως, ηλεκτροκίνητο

ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ

Το επόμενο Mazda MX-5, με τον εσωτερικό κωδικό “NE” προβλέπεται να κυκλοφορεί το 2022. Εμείς έχουμε ήδη τις πρώτες σχετικές πληροφορίες για το διάδοχο του “ND”.

Χάρη στο MX-5 οι Ιάπωνες της Mazda διαθέτουν ήδη από το 1989 ένα roadster στην γκάμα τους, το οποίο παρέχει οδηγική απόλαυση σε προσιτή τιμή. Έπειτα από 30 χρόνια η επιτυχία είναι ξεκάθαρη, καθώς σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν πουληθεί πάνω από σχεδόν 1,1 εκατ. μοντέλα, περισσότερο στις Η.Π.Α. και στην Ευρώπη.

Το Mazda MX-5 δε θα μεγαλώσει

Ήδη από το ξεκίνημα του πρώτου MX-5 (NA) δόθηκε στο roadster η σφραγίδα της ελαφριάς κατασκευής. Στο άμεσο μέλλον, πέντε γενιές αργότερα, το Mazda MX-5 θα ζυγίζει σχεδόν 1.000 κιλά (από 955), χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δε θα θεωρείται ελαφρύ. Άλλωστε, η διατήρηση του βάρους σε χαμηλό επίπεδο και η προσπάθεια της μη αύξησής του είναι από τους πρώτους στόχους της Mazda στο πλαίσιο της εξέλιξης ενός νέου MX-5. Αυτό γίνεται εφικτό με τη χρήση ελαφρών υλικών και ανθρακονημάτων. Ταυτόχρονα, οι διαστάσεις του ιαπωνικού roadster θα παραμείνουν ίδιες. Σήμερα, το ανοικτό διθέσιο έχει μήκος 3.915 χιλιοστά, 1.735 χιλιοστά πλάτος και μόλις 1.225 χιλιοστά ύψος. Το μεταξόνιό του έχει μήκος 2.310 χιλιοστά.

Αυτήν, ακριβώς, την ελαφριά κατασκευή προβάλλει η Mazda, ώστε να προωθήσει το δημοφιλές προϊόν της. Ταυτόχρονα, στα σχέδιά της είναι και η… ηλεκτροδότησή του. Φυσικά, αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να εφοδιαστεί με βαριές μπαταρίες. Ο Ichiro Hirose, επικεφαλής του τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης στη Mazda, λέει σχετικά: «Το χαμηλό βάρος και οι συμπαγείς διαστάσεις είναι τα ουσιαστικά στοιχεία του MX-5. Ακόμα κι αν το… εξηλεκτρίσουμε, θα πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι το βάρος του οχήματος δε θα ξεφύγει.» Ο επικεφαλής του τμήματος Σχεδίασης, Ikuo Maeda, τείνει επίσης προς τον εξηλεκτρισμό του επόμενου MX-5: «Οι προτιμήσεις των πελατών των σπορτίφ μοντέλων αλλάζουν. Γι’ αυτό, πρέπει κι εμείς να λάβουμε υπόψη μας αυτές τις κοινωνικές μεταβολές.» Οι Ιάπωνες, λοιπόν, θα ήθελαν πολύ να έχουν τον καλύτερο συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου ταχυτήτων, ώστε το μοντέλο να διατηρηθεί ελαφρύ, αλλά ταυτόχρονα να καλύπτει τις διάφορες (και διαφορετικές) απαιτήσεις και προτιμήσεις του κοινού.

Αξίζει να σημειωθεί πως το επόμενο χρονικό διάστημα θα κυκλοφορήσει η ειδική έκδοση “30th Anniversary”, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης των 30 χρόνων από το λανσάρισμα του πρώτου Mazda MX-5 της ιστορίας. Το επετειακό αυτοκίνητο θα είναι αποκλειστικά σε racing πορτοκαλί χρώμα (δείτε τη φωτογραφία), με μαλακή οροφή και το νέο δίλιτρο κινητήρα των 184 ίππων.