Ελεύθερος Τύπος
EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

SEAT: Από την παραγωγή αυτοκινήτων στην παραγωγή αναπνευστήρων

Newsroom eleftherostypos.gr

Η γραμμή παραγωγής του Leon στο εργοστάσιο της SEAT στο Martorell είναι αγνώριστη.

Δεν κατασκευάζονται πλέον αυτοκίνητα αλλά αυτόματοι αναπνευστήρες στα πλαίσια της συνεργασία της εταιρείας με το σύστημα υγεινομικής περίθαλψης για την αντιμετωπίση της κρίσης υγείας από τη νόσο COVID-19. Η μετάβαση από την παραγωγή αυτοκινήτων στην παραγωγή αναπνευστήρων μέσα σε χρόνο ρεκόρ είναι αποτέλεσμα της έντονης εργασίας πολλών υπαλλήλων της SEAT και μιας πολύ ισχυρής κινητήριας δύναμης: την αλληλεγγύη. «Το κίνητρο όλων των συμμετεχόντων σε αυτό το project είναι ότι με την τεχνογνωσία μας μπορούμε να παράγουμε μαζικά εξοπλισμό που θα σώσει ζωές», εξηγεί ο Nicolás Mora από την Production area του Martorell.

Δραστηριότητα εν εξελίξει: Από την αρχή της κατάστασης που προκλήθηκε από την νόσο του
COVID-19, η SEAT ανάλαβε πρωτοβουλίες για την καταπολέμηση της εξάπλωσης του ιού.
Συγκεκριμένα, για την παραγωγή υλικού και συσκευών υψηλής ζήτησης και ανάγκης από τα
νοσοκομεία, όπως οι αναπνευστήρες. Μία ομάδα μηχανικών σχεδίασε επιμελώς αρκετά
πρωτότυπα, συνολικά 13, μέχρι την παραγωγή του οριστικού μοντέλοu.

Το κλειδί του project βρίσκεται στον υαλοκαθαριστήρα: Το project παίρνει μορφή από τα
γρανάζια των ταχυτήτων, τους άξονες του κιβωτίου και τον προσαρμοσμένο μηχανισμό του
υαλοκαθαριστήρα. Ο στόχος είναι η κατασκευή αναπνευστήρων υψηλής ποιότητας και το
αποτέλεσμα είναι ο OxyGEN. Οι αναπνευστήρες, σχεδιασμένοι σε συνεργασία με την
Protofy.XYZ, συναρμολογούνται στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου της SEAT στο Martorell.

Μετασχηματισμός της γραμμής παραγωγής: 150 εργαζόμενοι από διάφορα τμήματα έχουν
αλλάξει τη θέση εργασίας τους και έχουν συγκεντρώσει την παραγωγή των αναπνευστήρων και
την συναρμολόγηση τους με τη χρήση διάφορρων ανταλλακτικών του SEAT Leon. «Η χρήση
μιάς γραμμής συναρμολόγησης που παράγει υποπλαίσια και η προσαρμογή της για την
παραγωγή αναπνευστήρων ήταν μία μακρά και δύσκολη δουλειά πάνω στην οποία
εργάστηκαν πολλά τμήματα της εταιρείας και καταφέραμε να το πραγματοποιήσουμε μέσα
σε μία μόλις εβδομάδα», δήλωσε ο Sergio Arreciado από την Process Engineering area της
SEAT. Κάθε αναπνευστήρας διαθέτει περισσότερα από 80 ηλεκτρονικά και μηχανικά
εξαρτήματα και υπόκειται σε λεπτομερή ποιοτικό έλεγχο και αποστείρωση με υπεριώδη
ακτινοβολία.

‘Ελεγχος ποιότητας: Επί του παρόντος ο τελικός αναπνευστήρας υφίσταται παρατεταμένες
δοκιμές στα πλαίσια της διαδικασίας έγκρισης. Εν τω μεταξύ, η γραμμή παραγωγής συνεχίζει
να λειτουργεί χάρη στους πολλούς υπαλλήλους που εργάστηκαν ακούραστα πάνω σε αυτό το
project. «Το να γνωρίζουμε ότι προσπαθήσαμε να βοηθήσουμε στη σωτηρία μιας ζωής κάνει
όλη αυτή τη δουλειά να αξίζει τον κόπο», δήλωσε ο Francesc Sabaté της R&D της SEAT.

Συλλογική προσπάθεια: Το αποτέλεσμα αυτού του έργου κατέστη δυνατό χάρη στην
αλληλεγγύη των εργαζομένων και τη συνεργασία πολλών άλλων φορέων που η SEAT θα ήθελε
να ευχαριστήσει για τη συμμετοχή τους, ιδιαίτερα τον Ισπανικό Οργανισμό Φαρμάκων και
Υγειονομικών Προϊόντων.

Προτεινόμενα για εσάς

Χωρίς δίχτυ ασφαλείας

Kon

Εστίες του κορωνοϊού και σε νοσοκομεία – Σε επιφυλακή οι υγειονομικές αρχές

Kon

Σε κίνδυνο η ρεβάνς Μπαρτσελόνα-Νάπολι λόγω κορωνοϊού

Μιχάλης Μάρδας

Κικίλιας: Δεν μπορούμε να οδηγηθούμε σε νέο lockdown – Είναι στο χέρι μας να έχουμε μία απλή αύξηση

Ανδρέας Ντίνης

Προμαχώνας: Αυτά είναι τα έκτακτα μέτρα – Οι περιορισμοί που τίθενται σε ισχύ

Ανδρέας Ντίνης

Μόσιαλος: Μη χαλαρώνετε – Ήταν θέμα χρόνου να αυξηθούν τα κρούσματα

Ανδρέας Ντίνης

Κορωνοϊός: Καταργείται το όριο έξι ατόμων στα τραπέζια και η υποχρεωτική χρήση μάσκας για τους πελάτες στα εμπορικά κέντρα

Ανδρέας Ντίνης

Γώγος: Αν αυξηθεί η επιδημιολογική καμπύλη να σκεφτούμε κλείσιμο χερσαίων συνόρων

Ανδρέας Ντίνης

Ο δεύτερος γύρος

Kon