ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΥΓΕΙΑ

Συμπληρώνοντας τα 50 με… συμπληρώματα διατροφής

ΕΟΦ: Προσοχή! Λίστα με συμπληρώματα διατροφής που δεν έχουν έγκρισή μας!

Newsroom eleftherostypos.gr

Συμπληρώματα διατροφής που έχουν πραγματικά ανάγκη οι ενήλικες άνω των 50 ετών

   Οι ανάγκες σε θρεπτικά συστατικά διαφοροποιούνται ανά ηλικία, γεγονός που εξηγείται τόσο από τις φυσιολογικές αλλαγές που λαμβάνουν χώρα στο ανθρώπινο σώμα όσο περνούν τα χρόνια. Ακόμη και εάν μέχρι σήμερα δεν έχει χρειαστεί να λάβετε κάποιο φάρμακο ή συμπλήρωμα διατροφής, κοντά στην ηλικία των 50 ετών θα γίνει απαραίτητη η συμπλήρωση της δίαιτάς σας. Αυτό ισχύει φυσικά και στην περίπτωση που η διατροφή σας είναι ισορροπημένη.

Τα 50 θέλουν λίγο… σπρώξιμο

Η χρήση συμπληρωμάτων διατροφής μετά τα 50 είναι απολύτως εξειδικευμένη ανάλογα με την ανάγκη ή το οικογενειακό ιστορικό του καθενός.

Υγεία των οστών: Η ικανότητα των οστών να αναδημιουργούνται μειώνεται δραματικά μετά την ηλικία των 50 ετών, ιδιαιτέρως στις γυναίκες οι οποίες επηρεάζονται από τις ορμονικές διακυμάνσεις της εμμηνόπαυσης. Η υγεία των οστών υποστηρίζεται από τη βιταμίνη D και το ασβέστιο, των οποίων οι Συνιστώμενες Ημερήσιες Ποσότητες αυξάνονται μετά τα 50 έτη κατά 25% και 20% αντίστοιχα.

Υγεία της καρδιάς: Οι κακές συνήθειες διατροφής και η απουσία άσκησης, το άγχος, το κάπνισμα και άλλοι παράγοντες, εντείνουν την ανάγκη για προστασία της καρδιάς και των αγγείων. Μπορεί να μην αισθανθείτε άμεσα τα οφέλη των συμπληρωμάτων διατροφής στην υγεία της καρδιά σας, όμως η δράση τους είναι μακροπρόθεσμη. Η επιλογές είναι πολλές: ωμέγα 3 για τη μείωση των τριγλυκεριδίων, πολυφαινόλες για αντιοξείδωση, πολυβιταμίνες για διατροφική κάλυψη και προστασία.

Μνήμη: Συστατικά της φύσης, όπως το gingko biloba και η θεοβρωμίνη (από το κακάο), τονώνουν τη μνήμη και τον εγκέφαλο. Παράλληλα το νευρικό σύστημα έχει μεγαλύτερες ανάγκες για τις βιταμίνες Β6 και Β12, οι οποίες συχνά αποτελούν και πρόταση του γιατρού.

Εμμηνόπαυση:  Πέραν του αυξημένου κινδύνου για οστεοπόρωση, οι γυναίκες στην εμμηνόπαυση έχουν ανάγκη από την ισορροπία στο ορμονικό τους σύστημα. Η εξισορρόπηση αυτή έρχεται μέσα από μία ομάδα ουσιών φυτικής προέλευσης που ονομάζονται ισοφλαβόνες.

Προστάτης: Φυσιολογικά ο προστάτης στους άνδρες μεγαλώνει με την ηλικία. Καθώς η υπερπλασία δεν είναι αρχικά συμπτωματική, η προληπτική προσέγγιση είναι πολύ σημαντική. Φυσικά συστατικά όπως ο κολοκυθόσπορος και θρεπτικά συστατικά όπως ο ψευδάργυρος ενισχύουν την υγεία του προστάτη.

Συκώτι: Κάθε Έλληνας καταναλώνει κατά μέσο όρο 4 φάρμακα, ενώ ανά άτομο μας αντιστοιχούν 14 μπουκάλια κρασί ανά έτος. Οι συνήθειες αυτές επιβαρύνουν το εργοστάσιο του σώματός μας που απομακρύνει κάθε βλαβερή ουσία. Το εργοστάσιο αυτό είναι το συκώτι. Ίσως έχετε ακούσει πως συμπληρώματα διατροφής με milk thistle (γαϊδουράγκαθο) και χολίνη θωρακίζουν και αποτοξινώνουν το συκώτι σας.

 

Προτεινόμενα για εσάς

Καρκίνος: 10 συμπτώματα που οι γυναίκες δεν πρέπει να αγνοούν

Leonidas Kallidonis

Δουλεύετε πολλές ώρες; Αυτή είναι η δίαιτα που πρέπει να κάνετε

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Πάμελα Άντερσον: «Οι βίγκαν είναι καλύτεροι εραστές!»

Μαρίνα Μπενέκου

Πόνος στην ερωτική επαφή και ακράτεια ούρων για το 25% των γυναικών

Leonidas Kallidonis

Η δίαιτα του αγγουριού – Πόσα κιλά μπορείτε να χάσετε

Μένετε σπίτι και πεινάτε συνέχεια; Δείτε τι μπορείτε να τρώτε για σνακ

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Ρίξτε τη χοληστερόλη χωρίς φάρμακα

Leonidas Kallidonis

Ξεχάστε όσα ξέρατε για τις δίαιτες – 7 πράγματα που ΔΕΝ πρέπει να κάνετε

Πώς να χάσετε τα κιλά των εορτών – Δείτε το εβδομαδιαίο διατροφολόγιο

Μιχάλης Μάρδας