ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΥΓΕΙΑ

 Χαμηλό… βαρομετρικό και στις αρθρώσεις

Newsroom eleftherostypos.gr

Όλοι μας, λίγο-πολύ, παραπονούμαστε ότι κάθε χειμώνα το σώμα μας «βγάζει» παλιά προβλήματα, κυρίως πόνους στις αρθρώσεις, μετατραυματικές αρθρίτιδες ή ενοχλήσεις σε κάποιο παλιό κάταγμα.

Πώς, όμως, τοποθετείται η Επιστήμη; Μπορεί πράγματι να συσχετίζονται η υγρασία και οι διάφορες μυοσκελετικές παθήσεις;

Οι βαρομετρικές αλλαγές φαίνεται ότι επηρεάζουν τις αρθρώσεις 

«Αν και δεν υπάρχει ομοφωνία μεταξύ των επιστημόνων, εντούτοις πιστεύεται ότι η αλλαγή της Βαρομετρικής Πίεσης είναι μια πιθανή εξήγηση, γιατί επηρεάζει τα σώματα των ανθρώπων», παρατηρεί ο κ. Γιώργος Γουδέβενος, φυσιοθεραπευτής, επιστημονικός συνεργάτης της Πανεπιστημιακής Ορθοπαιδικής Κλινικής Τραυματολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Και εξηγεί: «Η βαρομετρική πίεση, όταν μειώνεται, προκαλεί μείωση της πίεσης του αέρα και αυτό έχει σαν πιθανό αποτέλεσμα τη διαστολή των ιστών του ανθρώπινου σώματος. Έτσι επηρεάζει τους νευροϋποδοχείς των ιστών, προκαλώντας φλεγμονή και πόνο».

Πώς θα ανακουφιστείτε από πρήξιμο και πόνους

Η επιστήμη της Ιατρικής και της Αποκατάστασης τοποθετείται ξεκάθαρα, πάντως, θεωρώντας ότι η ανακούφιση από τον πόνο κατά τις αλλαγές του καιρού είναι εφικτή, με τους εξής τρόπους:

  • Χρήση φαρμακευτικής αγωγής. Ανάλογα με το πόσο δυνατός είναι ο πόνος στις αρθρώσεις ή ο πονοκέφαλος, οι ασθενείς θα πρέπει να επισκεφτούν τον γιατρό τους, για να δημιουργήσουν ένα σχέδιο θεραπείας, κατά τη διάρκεια της αλλαγής του καιρού.
  • Συμβουλευτείτε τον φυσικοθεραπευτή σας, ο οποίος θα σας προτείνει διάφορες κατευθύνσεις, για καλή προθέρμανση. Όπως διατάσεις εντός σπιτιού, στατικό jogging (πριν βγείτε για τρέξιμο), θερμαντικές κρέμες και θερμοφόρες που μπορούν να χαλαρώσουν τις δύσκαμπτες αρθρώσεις.
  • Μειώστε το οίδημα  (πρήξιμο). Η ζέστη βοηθά τη μείωση του πόνου στις αρθρώσεις, αλλά όχι απαραίτητα και την μείωση του οιδήματος. Για παράδειγμα, αν οι κακές καιρικές συνθήκες επιδεινώνουν την αρθρίτιδα στα χέρια, δοκιμάστε να φοράτε ειδικά γάντια, σχεδιασμένα για τον ύπνο τη νύχτα. Το ίδιο μπορεί να γίνει και με τη χρήση παντελονιών ή πουκαμίσων.
  • Ζεστό περιβάλλον-ντύσιμο. Ντυθείτε σε στρώσεις (layering), κρατήστε το σπίτι σας θερμό, επίσης χρησιμοποιείστε στον ύπνο σας μια ηλεκτρική κουβέρτα ή ζέστα ρούχα. Εάν πάσχετε από πόνο στην αυχενική μοίρα της σπονδυλικής στήλης και στο άνω μέρος του κορμού, μπορείτε να προφυλαχθείτε φορώντας ένα κασκόλ ή μία μπλούζα τύπου ζιβάγκο.
  • Εφαρμόστε ένα θερμό επίθεμα στις επώδυνες αρθρώσεις σας. Η θερμότητα επιτρέπει στους μύες να χαλαρώσουν, επιτυγχάνοντας, έτσι, την μείωση του πόνου.
  • Μην σταματάτε την κίνηση. Προσπαθήστε να κινητοποιήσετε τις αρθρώσεις σας για να χαλαρώσουν από οποιαδήποτε δυσκαμψία, πριν βγείτε έξω στο κρύο.

Συνειδητοποιήστε, τέλος, ότι ο πόνος είναι προσωρινός. Οι αρθρώσεις σας, λ.χ. θα επιστρέψουν στο φυσιολογικό, μόλις σταθεροποιηθεί ο καιρός. Το σώμα εγκλιματίζεται στην αλλαγή και το αρθρικό υγρό θα κυλίσει στις αρθρώσεις, ώστε ο ασθενής θα αισθάνεται πιο εύκαμπτος και με λιγότερο πόνο.

 

Προτεινόμενα για εσάς

Πλαστικές επεμβάσεις γένους αρσενικού

Leonidas Kallidonis

12 Mύθοι για την οστεοαρθρίτιδα, που δεν πρέπει να πιστεύουμε

Leonidas Kallidonis

Καφές. Αυξάνει τον κίνδυνο κατάγματος και οστεοπόρωσης;

Leonidas Kallidonis

«Φάρμακο» το σεξ για τις αρθρώσεις, αλλά…

Leonidas Kallidonis

Μικρά αλλά πολύτιμα διατροφικά μυστικά κατά της οστεοπόρωσης

Leonidas Kallidonis

Ο πόνος της αρθρίτιδας «γεννά» κατάθλιψη

Leonidas Kallidonis

Μήπως στείλατε SMS… στην οστεοαρθρίτιδα;

Leonidas Kallidonis

Όταν τα οστά τρίβονται, αντί να «γλιστρούν» το ένα πάνω στο άλλο

Leonidas Kallidonis

Πώς το υπερβαρικό οξυγόνο αποκαθιστά μυοσκελετικές και αθλητικές κακώσεις

Leonidas Kallidonis