ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΥΓΕΙΑ

Άσκηση στην οστεοαρθρίτιδα. Απαραίτητη όσο και η ανάπαυση

Αντιμετωπίστε οριστικά την αρθρίτιδα στο γόνατο σας

Newsroom eleftherostypos.gr

Παρόλο που η ανάπαυση στην οστεοαρθρίτιδα ανακουφίζει τις αρθρώσεις από τη φλεγμονή, η ακινησία προκαλεί δυσκαμψία και μυϊκή αδυναμία, γι’ αυτό, χρειάζεται ένα ισορροπημένο πρόγραμμα συνδυασμού άσκησης και ανάπαυσης.

Οι μύες και οι αρθρώσεις πρέπει να κινούνται πολύ, αλλά με ασφάλεια. Αν μια συγκεκριμένη δραστηριότητα προκαλεί οίδημα, κάψιμο ή πόνο σε κάποιες αρθρώσεις, τότε ο ασθενής πρέπει να σταματά αμέσως και να ξεκουράζεται. Αν η δραστηριότητα δεν προκαλεί προβλήματα, τότε μπορεί να τη συνεχίζει ελεύθερα. Καλό είναι να αποφεύγονται οι ασκήσεις μεγάλης έντασης, όπως το step. Οι παρακάτω δραστηριότητες είναι λιγότερο επίπονες για τις αρθρώσεις γι’ αυτό και συνιστώνται:

  • Κολύμβηση
  • Aquarobics (αερόμπικ σε πισίνα)
  • Pilates

Όποιο είδος άσκησης κι αν ακολουθούν οι ασθενείς, πρέπει πάντα να κάνουν προθέρμανση.

Τι πρέπει να προσέξει ένας ασθενής με αρθρίτιδα όταν ασκείται

  • Αποφυγή άσκησης που προκαλεί πόνο και διαρκεί πάνω από 1 ώρα μετά την άσκηση.
  • Χρησιμοποίηση παγοκύστης ( 15-20 λεπτά) εάν κάποια άρθρωση είναι ζεστή ή πρησμένη.
  • Λήψη αναλγητικού φαρμάκου μπορεί να γίνει 20 λεπτά πριν την έναρξη της άσκησης.
  • Κατάλληλη επιλογή υποδημάτων και πελμάτων για μέγιστη απορρόφηση κραδασμών.
  • Δεν συνιστώνται άσκηση και δραστηριότητες υψηλής έντασης ή αθλήματα επαφής.
  • Αποφυγή της άσκησης νωρίς το πρωί, καθώς η δυσκαμψία των αρθρώσεων ή ο πόνος μπορεί να είναι χειρότερος.

Υπάρχουν 5 κύριοι τύποι άσκησης που εφαρμόζονται σε όλα τα θεραπευτικά προγράμματα άσκησης:

  • Αερόβια άσκηση: Αύξηση καρδιαγγειακής ικανότητας και αντοχής (π.χ. περπάτημα μέσης έντασης, ποδηλασία ή χρήση στατικού ποδήλατου, κολύμβηση, χορός ).
  • Άσκηση ενδυνάμωσης: Βελτιώνει την μυϊκή δύναμη και μάζα και την οστική αντοχή (π.χ. Άσκηση με βαράκια-λάστιχα ή με το βάρος σώματος.
  • Άσκηση ευλυγισίας (διατάσεις): Μειώνει τον κίνδυνο πτώσεων και η τακτική επανάληψη είναι μια κύρια επιλογή σε ένα πρόγραμμα βελτίωσης φυσικής κατάστασης.
  • Άσκηση ισορροπίας: Ενισχύει την ισορροπία και την δύναμη κυρίως των κάτω άκρων, μειώνοντας τον κίνδυνο πτώσεων
  • Υδροθεραπεία: η άσκηση μέσα στο νερό ή την πισίνα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για τους ασθενείς που είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι ή έχουν σοβαρά προβλήματα στις αρθρώσεις.

 

Προτεινόμενα για εσάς

«Ηνίοχος 21»: Εντυπωσιακές εικόνες από την πολυεθνική διακλαδική άσκηση

Ανδρέας Ντίνης

Οι νέες προοπτικές στη θεραπεία της νόσου Αλτσχάιμερ

Leonidas Kallidonis

«Ηνίοχος 2021»: Στην Ανδραβίδα ο Μητσοτάκης – Εικόνες που εντυπωσιάζουν από τη στρατιωτική άσκηση

Tinad

Το ύψος μας αναγνωρίζεται και επίσημα ως δείκτης πρόγνωσης Διαβήτη!

Leonidas Kallidonis

Ποιες εξετάσεις αποκαλύπτουν ρευματοειδή αρθρίτιδα και καθορίζουν τη θεραπεία

Leonidas Kallidonis

Τον χαβά της η Τουρκία: Βγάζει 87 πλοία σε Αιγαίο και Μεσόγειο για την άσκηση «Γαλάζια Πατρίδα»

Tinad

Σε ετοιμότητα το Πολεμικό Ναυτικό – Εντυπωσιακές εικόνες από την άσκηση στο Αιγαίο

Tinad

Νέα μέθοδος απαλλάσσει από τον χρόνιο πόνο των αρθρώσεων

Leonidas Kallidonis

Κύστη κόκκυγος: Υπάρχει ριζική θεραπεία;

Leonidas Kallidonis