Η τροπολογία που μπήκε τελευταία στιγμή στο νομοσχέδιο για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση όριζε χωρίς ανοικτή διαδικασία μέσω αίτησης σε ΕΕΠ και ΕΔΙΠ να διεκδικήσουν τη βαθμίδα του λέκτορα. Τόσο η Σύνοδος Πρυτάνεων όσο και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού είχαν εκφράσει σε υψηλούς τόνους την αντίθεσή τους στη συγκεκριμένη διάταξη.
Χθες, τα Πανεπιστήμια έλαβαν επιστολή από την αρμόδια αναπληρώτρια υπουργό Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου να μην εφαρμόσουν τη σχετική διάταξη καθώς αναμένεται νέα νομοθετική ρύθμιση. Βέβαια, όπως επισημαίνουν πανεπιστημιακοί στον «Ε.Τ.», η εν λόγω διάταξη ήταν στην ευχέρεια των πανεπιστημίων για το αν θα την ενεργοποιούσαν. Οι έντονες αντιδράσεις, όμως, αφορούσαν το γεγονός ότι η διάταξη προβλέπει κλειστές διαδικασίες ανάδειξης σε ακαδημαϊκές θέσεις με την ακαδημαϊκή κρίση να αμφισβητείται, ενώ παράλληλα δεν προβλέπει τη διεκδίκηση πανεπιστημιακών θέσεων σε άλλους επιστήμονες και γι’ αυτό είχε ζητηθεί είτε η τροποποίησή της είτε η ανάκλησή της.
«Πάρκινγκ»
Μπορεί στις πιέσεις των πανεπιστημίων να υπέκυψε η ηγεσία, όμως στις αντιδράσεις που συνεχίζουν να σημειώνονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια υποχώρηση. Οι αλλαγές στο ολοήμερο νηπιαγωγείο και δημοτικό έχουν προκαλέσει αναβρασμό στη κοινότητα των εκπαιδευτικών, οι οποίοι κατηγορούν το υπουργείο ότι μετατρέπει τον θεσμό του ολοήμερου σε χώρο απασχόλησης, κοινώς σε… «πάρκινγκ» παιδιών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ομοσπονδίας τους 60 ώρες χάνουν τα σχολεία από μαθήματα, κατηγορώντας την ηγεσία ότι επιστρέφει το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σε εποχές της δεκαετίας του ’80.
Μεταξύ των παρατηρήσεών τους είναι το γεγονός ότι το ολοήμερο «για όλα τα παιδιά» του Νίκου Φίλη δεν αναμένεται να εξυπηρετήσει περισσότερα από 50.000-60.000 παιδιά. Οσα δηλαδή και πέρσι, όπως σημειώνουν, που δεν ήταν «καθολικό» το δικαίωμα στο ολοήμερο πρόγραμμα.
ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ
eoikonomidi@e–typos.com
Διαβάστε περισσότερα στην έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου