Αναλυτικά, το 45% των νοικοκυριών δηλώνει ότι ο προϋπολογισμός τους για τρόφιμα και ποτά στο σπίτι ή για κατανάλωση εκτός σπιτιού, τα δώρα και τα ταξίδια θα είναι ίσος σε σύγκριση με το 2021, ενώ το 15% αναφέρει ότι θα ξοδέψει περισσότερα. Αντίθετα, το 40% θα ήθελε να ξοδέψει λιγότερα χρήματα σε αυτές τις κατηγορίες φέτος.
Μάλιστα, το 1/3 σχεδόν των Ελλήνων βρίσκεται σε επιφυλακή προκειμένου να αδράξει ευκαιρίες που τυχόν θα προκύψουν από τις προσφορές της Black Friday και της Cyber Monday ώστε να αγοράσει νωρίτερα δώρα, ποτά και προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς.
Δημοφιλείς κατηγορίες
Σχετικά με τα είδη που θα βάλουν στο «καλάθι» των δώρων, οι Ελληνες αγοραστές θα επιλέξουν φέτος κατά κύριο λόγο ρούχα-παπούτσια (55%) και παιχνίδια (43%), ακολουθούν τα προϊόντα τεχνολογίας (28%), ομορφιάς (37%), αλλά και δώρα που θα χαρίσουν «εμπειρία» (27%) στους αγαπημένους τους.
Περίπου 7 στους 10 θα επισκεφθούν το Διαδίκτυο για να πάρουν ιδέες και να εμπνευστούν για τα δώρα που προγραμματίζουν να κάνουν, ενώ ειδικά για τα προϊόντα τεχνολογίας οι καταναλωτές φαίνεται ότι προτιμούν το ηλεκτρονικό κατάστημα σε ποσοστό 69% έναντι του φυσικού.
«Πολυτελή» προϊόντα
Στην ερώτηση ποιες είναι οι πιο συχνές κατηγορίες προϊόντων που προγραμματίζουν να αγοράσουν τα Χριστούγεννα, οι Ελληνες απάντησαν το τυρί (81%), το φρέσκο κρέας (74%) και τα χριστουγεννιάτικα γλυκά (64%), ενώ ισχυρή παρουσία στο καλάθι θα έχουν οι μπίρες (61%) και το κρασί (60%).
Παρά το γεγονός ότι αναζητούν τις προωθητικές ενέργειες, δεν θα διστάσουν να αγοράσουν πολυτελή προϊόντα κατά τη διάρκεια των εορτών. Συγκεκριμένα, το 25% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα αγοράσει ακριβά είδη στην κατηγορία του φρέσκου κρέατος, ενώ στην κατηγορία των ποτών θα επιλεγούν τα κρασιά (20%) και οι σαμπάνιες (22%).
«Στην πανευρωπαϊκή μελέτη για την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, βλέπουμε πόσο υψηλή συναισθηματική αξία έχουν οι διακοπές για τους καταναλωτές στην Ελλάδα. Η πλειοψηφία των Ελλήνων δεν θέλει να εγκαταλείψει τις συνηθισμένες παραδόσεις, θέλει παράλληλα να φροντίσει τον εαυτό του και τους αγαπημένους του με δώρα, καλό φαγητό και ποτά. Την ίδια στιγμή, ο προϋπολογισμός για την εορταστική περίοδο παραμένει ο ίδιος ή μικρότερος για τους περισσότερους ανθρώπους. Οι καταναλωτές γνωρίζουν πόσο σημαντικό είναι να αξιοποιήσουν στο έπακρον τον προϋπολογισμό τους, κάνοντας για παράδειγμα αγορές νωρίς και επωφελούμενοι από ειδικές προσφορές ακόμα και από την Black Friday», σχολίασε ο Ντορίνα Φυντάνη, Consumer Insights Leader της NielsenIQ.
Στην κορυφή της Ευρώπης με Πορτογαλία και Ρουμανία
Ο ενθουσιασμός των Ελλήνων για την εορταστική περίοδο βρίσκεται στην κορυφή της Ευρώπης μαζί με τους Ρουμάνους και τους Πορτογάλους.
Τα αποτελέσματα της έρευνας της NielsenIQ δείχνουν ότι το 66% των καταναλωτών είναι λάτρεις των Χριστουγέννων, για τους οποίους συναισθηματικές πτυχές όπως η απόλαυση των διακοπών με την οικογένειά τους και οι γιορτές με φίλους είναι πολύ σημαντικές.
Ωστόσο, ένα ποσοστό 35% εμφανίζεται επιφυλακτικό, γεγονός που αποδίδεται στις αυξήσεις τιμών των καυσίμων, πετρελαίου και της ενέργειας, ενώ μια ομάδα παραμένει ανήσυχη για την πανδημία.