Αύριο, Τετάρτη, με μοναδικό θέμα την ανάθεση, θα συγκληθεί το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, όπου θα γίνει και γνωστό ποιο πλοίο θα αναλάβει το δρομολόγιο.
Μη αξιόπλοο
Οπως ανακοίνωσε χθες το υπουργείο, όταν έγιναν γνωστά τα αποτελέσματα της επιθεώρησης στο πλοίο, σύμφωνα με τα οποία κρίθηκε δύο φορές μη αξιόπλοο, είχε ήδη προβεί, σύμφωνα με το ν. 4948/2022, στην πρόσκληση σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας προς εξυπηρέτηση των γραμμών αυτών μέχρι την 31η/10/2022.
Αδιανόητο περιστατικό στη Μυτιλήνη: Πάτησε το panic button - Της απάντησαν μετά από 31 λεπτά
Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει υπάρξει επικοινωνία με ενδιαφερόμενες εταιρίες προκειμένου να προωθηθούν άμεσα οι διαδικασίες ανάθεσης και το νέο πλοίο που θα επιλεγεί για το σκοπό αυτό να εκτελέσει κανονικά τα εγκεκριμένα δρομολόγια από την Παρασκευή 22/7 και να αποκατασταθεί πλήρως η ομαλότητα στις συνδέσεις του Πειραιά με την Κάρπαθο και την Κάσο.
Στο μεσοδιάστημα των δύο εβδομάδων που δημιουργήθηκε το πρόβλημα, δηλαδή από την προηγούμενη Δευτέρα 11/7, κάτοικοι, επισκέπτες και αγαθά μεταφέρονταν με εναλλακτικούς μεταφορικούς τρόπους. Οπως υποστηρίζει όμως ο δήμαρχος Κάσου, Μιχάλης Ερωτόκριτος, οι ενέργειες αυτές δεν ήταν αρκετές για να μην υπάρξουν ακυρώσεις στο νησί, ενώ φαίνεται πως η αβεβαιότητα στη σύνδεση σε συνδυασμό με τη μεγάλη αύξηση του κόστους των εισιτηρίων έχουν επιφέρει αρκετές ακυρώσεις και για τον Αύγουστο. «Από τα 120 εισιτήρια που είχαν κοπεί αρχικά για το Σαββατοκύριακο, τελικά ήταν μόνο τα 20 άτομα. Μπορεί πρακτικά να μην έγιναν επίσημα δύο δρομολόγια την προηγούμενη εβδομάδα, ωστόσο λόγω και των ενδιάμεσων δρομολογίων με τη Σητεία για εμάς ισοδυναμούν με 10 ακυρωμένα δρομολόγια. Την Παρασκευή θα έχουμε πλοίο, ωστόσο η αβεβαιότητα αυτή έφερε ακυρώσεις και για τον Αύγουστο» λέει στον «Ε.Τ.».
«Δικαιολογημένη ανησυχία»
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, δήλωσε ότι «σε μια κρίσιμη για τα νησιά περίοδο και παρά τις δυσκολίες που έχει πάντα η προσπάθεια αντικατάστασης πλοίων μεσούσης της θερινής περιόδου, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στάθηκε από την πρώτη στιγμή αρωγός στη δικαιολογημένη ανησυχία των νησιωτών της Καρπάθου και της Κάσου, καταβάλλοντας κάθε προσπάθεια προκειμένου να επιτύχει την πλήρη αποκατάσταση των άγονων γραμμών που θα εξυπηρετούντο από το Ε/Γ – Ο/Γ OLYMPUS. Θα ήθελα να επαναλάβω ότι η ασφάλεια των πολιτών και η εξυπηρέτηση των νησιών είναι δύο παραδοχές που δεν δέχονται διαπραγμάτευση. Οπως οφείλαμε, πήραμε όλα τα κατάλληλα μέτρα για να μην πληγεί ο τουρισμός και η καθημερινότητα των ακριτικών μας νησιών στην Κάρπαθο και την Κάσο, ενώ συνεργασθήκαμε με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για να καταφέρουμε επιβάτες και φορτηγά οχήματα να μετακινηθούν στα νησιά με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση. Προχωράμε στην οριστική επίλυση του προβλήματος μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου. Ομως, αυτό δεν είναι το μόνο που πραγματοποιούμε για τα δύο αυτά νησιά της ελληνικής εσχατιάς. Παράλληλα με τη δρομολόγηση επί τρίτο συνεχόμενο καλοκαίρι ταχύπλοου πλοίου από τη Ρόδο προς τη Σητεία μέσω Χάλκης, Καρπάθου και Κάσου, έχουμε ήδη αποφασίσει την ουσιαστική αναβάθμιση της σύνδεσης της Καρπάθου και της Κάσου κατά τη νέα δρομολογιακή περίοδο και από την 1η Νοεμβρίου τα νέα, συχνότερα και ποιοτικότερα δρομολόγια θα βρίσκονται στη διάθεση των κατοίκων των νησιών μας, δίνοντας οριστικό τέλος σε ένα αίτημα δεκαετιών κατά τρόπο που δικαιούνται και τους αξίζει».