Ο αρχηγός «Μάριο», από τη Συρία ή το Ιράκ, 38 χρόνων, κρατούμενος στις φυλακές Χανίων. Κινούσε τα νήματα του δουλεμπορικού κυκλώματος μέσα από τις φυλακές, δίνοντας εντολές για τις κλοπές οχημάτων από την Αθήνα και τη χρησιμοποίησή τους στη διακίνηση μεταναστών από την Τουρκία στην Ελλάδα μέσω Εβρου.
Αλλοι τρεις «υπαρχηγοί» του είναι έγκλειστοι στις φυλακές Κορυδαλλού, Κομοτηνής και Μαλανδρίνου, ενώ ένας από τους 8 ασύλληπτους συνεργούς του βρίσκεται σε δομή φιλοξενίας της… Γερμανίας.
Ο σούπερ… Μάριο
Σύμφωνα με στοιχεία της δικογραφίας που σχημάτισαν στελέχη του Τμήματος Δίωξης Εγκλημάτων κατά της Ιδιοκτησίας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, που εξάρθρωσαν κομμάτια του δουλεμπορικού κυκλώματος, ο αρχηγός «Μάριο» είχε αναγνωρίσει την «ευκαιρία» που προέκυψε από την αύξηση της ροής προσφύγων. Τα τελευταία χρόνια, η δραστηριότητά του επεκτάθηκε στη Συρία και στη διακίνηση μεταναστών από εκεί μέσω Τουρκίας στην Ελλάδα με τελικούς προορισμούς την Ισπανία, τη Γερμανία και την Αυστρία.
Μέσα στις φυλακές, ο «Μάριο» ανέπτυξε… κύκλο γνωριμιών με άτομα που εξειδικεύονταν στις κλοπές οχημάτων, προκειμένου να προμηθεύουν την εγκληματική του οργάνωση με οχήματα μεταφοράς παράτυπων μεταναστών. Γι’ αυτό το λόγο το «υποκατάστημα» κλεφτών αυτοκινήτων εξοπλίστηκε με laptop, διαγνωστικά που συνδέονταν με τα οχήματα, αυτοσχέδια εργαλεία τύπου Τ, ειδικές λάμες για τις παραβιάσεις οχημάτων, κυρίως Ford, Renault και Nissan. Επιπλέον είχαν προμηθευτεί ειδικό λογισμικό με το οποίο προγραμμάτιζαν εκ νέου τα κλειδιά και απενεργοποιούσαν τα εργοστασιακά. Εξιχνιάστηκαν 27 κλοπές και 2 απόπειρες κλοπών στην Αττική, καθώς και 4 περιπτώσεις διευκόλυνσης μεταφοράς μη νομίμων μεταναστών.
«Καθάριζαν»
Οι κλέφτες των δουλεμπόρων, αφού αφαιρούσαν τα αυτοκίνητα, κινούνταν νύχτα στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας. Σταματούσαν σε χώρους στάθμευσης και περιέλουζαν τα οχήματα με χλωρίνη για να εξαφανίζουν DNA και αποτυπώματα, ενώ τοποθετούσαν το κλειδί κάτω από το πατάκι του οδηγού.
Οι δουλέμποροι στη συνέχεια έπαιρναν τα οχήματα και τα μετέφεραν στη Θεσσαλονίκη. Ακολούθως πήγαιναν στα σύνορα της Ελλάδας με την Τουρκία, σε δασώδεις περιοχές, όπου παραλάμβαναν τους παράτυπους μετανάστες. Αλλα μέλη είχαν εκμισθώσει safe houses, ενώ η δομή της εγκληματικής οργάνωσης είχε παράλληλους «πυρήνες», έτσι ώστε στην περίπτωση εξάρθρωσης του ενός, να μην επηρεάζονται οι υπόλοιποι.
Μιλούσαν με «πακιστανικά» τηλέφωνα, ενώ έδιναν οδηγίες στην περίπτωση σύλληψή τους από την Αστυνομία. Διόριζαν δικούς τους δικηγόρους στα μέλη που είχαν συλληφθεί, ώστε να έχουν άμεση πρόσβαση στη δικογραφία και να εντοπίζουν αν οι συλληφθέντες είχαν κατονομάσει συνεργούς. Βέβαια, και στην περίπτωση που κάποιος από τους συλληφθέντες ομολογούσε και κατονόμαζε συνεργούς, συνήθως γνώριζε ελάχιστα για την ιεραρχία της εγκληματικής οργάνωσης.
Τα τιμολόγια
Τα χρηματικά ποσά που έπρεπε να πληρώσουν οι μετανάστες στους διακινητές, για να φτάσουν στον τελικό τους προορισμό, ξεπερνούσαν συνολικά τις 10.000 ευρώ. Συγκεκριμένα:
* 6.000 ευρώ για τη μεταφορά από την Τουρκία στην Ελλάδα
* 1.500 ευρώ για τη μεταφορά από την Ελλάδα στη Βόρεια Μακεδονία
* 3.000 ευρώ για τη μεταφορά από την Ελλάδα σε χώρες της Κεντρικής Ευρώπης
* 800 έως 1.600 ευρώ για την έκδοση πλαστού διαβατηρίου, ανάλογα με τη χώρα
* 100 έως 300 ευρώ για την έκδοση διπλώματος οδήγησης, ανάλογα με τη χώρα.
Για τις οικονομικές τους συναλλαγές χρησιμοποιούσαν είτε μετρητά σε κατ’ ιδίαν συναντήσεις είτε μεταφορές χρημάτων με τη μέθοδο «HAWALA». Στο σπίτι 34χρονου Ελληνα συνεργού των δουλεμπόρων, στο Περιστέρι, βρέθηκαν 24.400 ευρώ κάτω από τον… πάγκο της κουζίνας.
Ειδήσεις σήμερα
Θάνατος αρχιμανδρίτη: Είχε μώλωπες στο σώμα του κι αίμα στο στόμα
Τι θα πάρουν το 2023 οι συνταξιούχοι γήρατος ανά Tαμείο με βάση τα έτη ασφάλισης [πίνακες]