ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Σήμερα η απόφαση για το λουκέτο σε δημοτικά και νηπιαγωγεία – Το παρασκήνιο πίσω από την εισήγηση των λοιμωξιολόγων

Κορωνοϊός: Οδηγίες για τη λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών από Δευτέρα

ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ

Σε δύσκολη απόφαση εξελίχθηκε το σενάριο για την αναστολή όλων των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Μέχρι χθες αργά το απόγευμα, η επιτροπή ειδικών συνεδρίαζε σχετικά με το αν πρέπει να κλείσουν Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, συμπαρασύροντας και τους παιδικούς σταθμούς, ενώ προβληματισμός υπήρξε σχετικά με τη λειτουργία των ειδικών σχολείων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η επιτροπή εισηγήθηκε το καθολικό κλείσιμο των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Αντίθετα, τα ειδικά σχολεία εισηγήθηκαν να παραμείνουν ανοιχτά. Στα τελευταία προκρίνεται η διατήρηση της λειτουργίας τους κυρίως για ψυχολογικούς λόγους, αλλά και γιατί δεν μπορεί να λειτουργήσει η τηλεκπαίδευση στην περίπτωσή τους.

H τελική απόφαση βάσει της εισήγησης των ειδικών είναι της κυβέρνησης και οι ανακοινώσεις θα γίνουν σήμερα από την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως (φωτό).

Το σκεπτικό για το κλείσιμο και των Δημοτικών αφορά τη μεγάλη επίδραση που θα έχει μια τέτοια ενέργεια στον περιορισμό των μετακινήσεων γονέων που μεταφέρουν το παιδί τους από και προς τα σχολεία. Παρ’ όλα αυτά, στη συνεδρίαση διατυπώθηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες, διαφωνίες, από μειοψηφία ειδικών που έκριναν ότι δεν είναι απαραίτητο το καθολικό κλείσιμο, καθώς δεν υπάρχουν στοιχεία για υψηλή μεταδοτικότητα εντός του σχολικού περιβάλλοντος. Γι’ αυτό το λόγο, στη συζήτηση των ειδικών συμπεριλήφθηκαν και άλλα δύο σενάρια που αφορούσαν την αναστολή συγκεκριμένων σχολικών μονάδων είτε αποκλειστικά στη Βόρεια Ελλάδα είτε στις επιβαρυμένες περιοχές.

Εκπαιδευτική Τηλεόραση

Ενας από τους προβληματισμούς σχετικά με την αναστολή λειτουργίας των Δημοτικών και των Νηπιαγωγείων αφορά και τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να γίνει τηλεκπαίδευση σε πολύ μικρές ηλικίες, ιδίως στο Νηπιαγωγείο και στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Παιδείας επεξεργάζεται εναλλακτικές λύσεις για τη συνέχιση της διδασκαλίας σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά, ειδικά στις μικρές ηλικίες, από αυτόν που ακολουθείται στο Γυμνάσιο και το Λύκειο.

Η Εκπαιδευτική Τηλεόραση και η ασύγχρονη εκπαίδευση -και όχι τόσο η ψηφιακή τάξη που κυριαρχεί σε Γυμνάσια και Λύκεια- είναι τα εργαλεία που προκρίνονται για τις μικρές ηλικίες, καθώς κρίνεται θεωρείται δύσκολο να παραμείνουν οι μαθητές μπροστά σε μια οθόνη ακολουθώντας αυστηρά το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου, όπως συμβαίνει με τους μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου. Διευκρινίσεις αναμένεται να δώσει το υπουργείο Παιδείας ώστε να ξεκινήσει άμεσα η τηλεκπαίδευση στην περίπτωση της αναστολής λειτουργίας των Δημοτικών και των Νηπιαγωγείων.

Από την έντυπη έκδοση

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Σχολεία: Σενάριο για άνοιγμα όλων των βαθμίδων στις 7 Δεκεμβρίου και μήνυμα Μητσοτάκη στο τέλος της εβδομάδας

Μιχάλης Μάρδας

Δεν υπάρχει εισήγηση για την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία – Τι είπε η Κεραμέως για τα σενάρια

Μιχάλης Μάρδας

Κορωνοϊός – Λουρίδα: Δύσκολο να ανοίξουν τα σχολεία την 1η Δεκεμβρίου

Ανδρέας Ντίνης

Κεραμέως: Σε διαφορετικές φάσεις το άνοιγμα των σχολείων – Κανονικά γίνεται η τηλεκπαίδευση

Ανδρέας Ντίνης

ΠΟΥ για σχολεία: Αναποτελεσματικό το κλείσιμο – Μάσκα παντού για αποφυγή lockdown

Tinad

Τηλεκπαίδευση σε δημοτικά και νηπιαγωγεία: Τελικά δεν ήταν μεμονωμένο το πρόβλημα – Τι αναφέρει η ανακοίνωση της Cisco

Ανδρέας Ντίνης

Τηλεκπαίδευση σε δημοτικά και νηπιαγωγεία: Το loading ταλαιπώρησε μαθητές, γονείς και δασκάλους – Για μεμονωμένα προβλήματα μιλά το υπουργείο

Μιχάλης Μάρδας

Μέσω τηλεκπαίδευσης και η Ενισχυτική Διδασκαλία στα γυμνάσια – Ποια μαθήματα περιλαμβάνει

Tinad

Το κουδούνι σταματά να χτυπά σε όλη την Ευρώπη – Τι κάνουν οι Ευρωπαίοι με τα σχολεία

Μιχάλης Μάρδας