Το νέο κύμα προσλήψεων γίνεται με έμφαση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς φέτος τα Γυμνάσια και τα Λύκεια αντιμετώπισαν σοβαρό πρόβλημα, που άγγιξε και τη Γ’ Λυκείου, με τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Λίγο πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, το υπουργείο Παιδείας είχε προχωρήσει στην πρόσληψη 20.000 αναπληρωτών, στη συνέχεια προχώρησε μέσα στον Οκτώβρη στη β’ φάση ενώ στο μεσοδιάστημα έγιναν και κάποιες συμπληρωματικές προσλήψεις.
Γιατί λοιπόν, παρά την ετοιμότητα και τα διαθέσιμα κονδύλια, εντοπίστηκαν γι’ ακόμη μία χρονιά ελλείψεις στα σχολεία; Τα διαχρονικά προβλήματα και οι παθογένειες του συστήματος φέτος επιδεινώθηκαν από τις αλλαγές που άφησε κληρονομιά η προηγούμενη ηγεσία.
Σε πρόσφατη συνέντευξή της (Εθνος) η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη επεσήμανε δύο κομβικές αλλαγές στη Γ’ Λυκείου που εκτίναξαν τις ανάγκες στο κόκκινο σε σχέση με πέρσι. Η μετατροπή των τριών κατευθύνσεων σε τέσσερις αύξησε τον αριθμό των τμημάτων σε κάθε τάξη, ενώ το 7ωρο διδασκαλίας σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα λειτούργησε ανασταλτικά για την κάλυψη των διδακτικών αναγκών.
Σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν και κάποιες παθογένειες καθώς δεν είναι λίγες οι φορές που εκτιμάται πως τα στοιχεία που φτάνουν στο υπουργείο από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης και τις περιφερειακές διευθύνσεις δεν αντιπροσωπεύουν τα πραγματικά κενά, αλλά πλασματικές ανάγκες, τακτική που έχει καταγγελθεί ακόμα και από προηγούμενες ηγεσίες.
Παράλληλα φέτος, το υπουργείο Παιδείας είχε να αντιμετωπίσει και πολλές περιπτώσεις εκπαιδευτικών που παραιτήθηκαν της πρόσληψής τους, ιδίως σε απομακρυσμένες περιοχές, γεγονός που οφείλεται τόσο στην κατάργηση του μέτρου που προβλέπει αποκλεισμό από τους πίνακες όσο και στην κατάργηση της διπλής μοριοδότησης που δινόταν σε περίπτωση πρόσληψης σε απομακρυσμένες περιοχές.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου