Το θέμα είναι πολύ πιο πολύπλοκο απ’όσο μπορεί να φανταζόμαστε, αλλά και απλό συνάμα, αφού τα δίπολα και το άσπρο/μαύρο είναι αυτά που δημιουργούν τις αντιγνωμίες. Πάμε λοιπόν να κάνουμε ένα μικρό «ταξίδι» στο όμορφο αυτό ελληνικό νησί απέναντι από τα Μικρασιατικά Παράλια και να δούμε γιατί οι κάτοικοι έχουν διχαστεί για ένα σύμβολο αγάπης όπως είναι ο Σταυρός.
Δίπλα στην παραλία «Απελλή» ανεγέρθηκε μία κατασκευή με έναν γιγαντιαίο σταυρό. Σύμφωνα με τα τοπικά ΜΜΕ μάλιστα ομάδες ατόμων διαπληκτίστηκαν με πρόσφυγες και μετανάστες που έκαναν το μπάνιο τους εκεί και τους έδιωξαν. Στην συνέχεια η ΜΚΟ Συνύπαρξη, με ανακοίνωσή της δημοσιοποίησε το θέμα για την «παράνομη τοποθέτηση μεγάλου τσιμεντένιου λευκού σταυρού στην παραλία Απελλή Μυτιλήνης». Η ίδια ΜΚΟ συμπλήρωσε πως «σημειώθηκαν μικροεπεισόδια ανάμεσα σε ντόπιους και πρόσφυγες κολυμβητές».
Στην συνέχεια η ΜΚΟ κάλεσε τις αρχές να παρέμβουν προκειμένου να αφαιρεθεί η συγκεκριμένη κατασκευή γιατί, σύμφωνα πάντα με τους ισχυρισμούς της, ο σταυρός τοποθετήθηκε εκεί με το σκεπτικό να αποθαρρύνονται οι πρόσφυγες και οι μετανάστες από το να επισκέπτονται την συγκεκριμένη παραλία. Όπερ και εγένετο.
Το τι ακολούθησε στο Facebook δεν λέγεται. Μάλιστα ο ισχυρισμός της ΜΚΟ μετατράπηκε σε «αφαίρεσαν τον σταυρό για να μην θίγονται οι πρόσφυγες». Άτομα με επαφές με τον ακροδεξιό χώρο του νησιού ξεκίνησαν διαδικτυακή σταυροφορία καλώντας τους κατοίκους της Λέσβου σε ξεσηκωμό. Τελικά, μία ομάδα νέων, πήρε την κατάσταση στα χέρια της και σήκωσε τον Σταυρό στο ίδιο σημείο. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες από το νησί, η επιχείρηση ανέγερσης ήταν σαν αν είναι βγαλμένη από ταινία.
Οχήματα επιστρατεύθηκαν, έκλεισαν δρόμους για να μην τους προλάβει η Αστυνομία, ενώ μόλις ο σταυρός ανεγέρθηκε ένας από αυτούς χάλασε σκόπιμα το μηχάνημα που τον μετέφερε προκειμένου να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την μετακίνησή του!
Τελικά η αστυνομία προέβη σε συλλήψεις. Συνολικά 36 άτομα, 35 Έλληνες και ένας Αλβανός συνελήφθησαν και αφέθηκαν εν συνεχεία ελεύθεροι. Ο χειμώνας τελείωνε, ο καιρός καλυτέρευε και οι Λέσβιοι ξεκίνησαν να βγαίνουν περισσότερο από τα σπίτια τους. Η κοινωνία διχάστηκε. Άλλοι πιστεύουν πως οι 36 είναι ήρωες του Χριστιανισμού και άλλοι πως είναι απλά ακροδεξιοί και φασίστες. Ποια είναι όμως η άβολη αλήθεια;
Δεν είναι μόνο ο καιρός που έχει παίξει τον ρόλο του. Ο βασικός παράγοντας που αλλάζει όλα τα δεδομένα είναι οι επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές! Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες από την Λέσβο, μέλος και μάλιστα με ηγετικό ρόλο, της ομάδας των 36 σκοπεύει να κατέβει ως υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος. Ο ίδιος μάλιστα σε παρέα με άτομα εκτός της κλειστής φράξιας του σταυρού έχει δηλώσει «εμένα με ενδιαφέρουν τα κοινά και η υπόθεση με τον σταυρό με βοηθάει».
Αστυνομικός της Βουλής: Ποινική δίωξη για ενδοοικογενειακή απειλή στον 35χρονο
Αλλά δεν είναι μόνον αυτός. Κομματικές οργανώσεις, είτε πολιτικών κομμάτων, είτε συνδυασμών στην Λέσβο, συντάσσονται με την διατήρηση του Σταυρού και δηλώνουν στήριξη προς τους «ήρωες που τον ανέγειραν». Ο σκοπός είναι ένας. Ενόψει εκλογών δεν πρέπει να χαθεί καμμία ψήφος. Έτσι, ακόμη κι αν ο σταυρός είναι αυθαίρετος, ακόμη κι αν αξιόλογοι κληρικοί έχουν ταχθεί ενάντιά του, κάποιοι αγνοούν το «αληθές» και κατασκευάζουν το δικό τους «εθνικόν», για να χρησιμοποιήσουμε την διάσημη ρήση του Διονυσίου Σολωμού.
Όπως είναι φυσικό, στον χορό έχουν μπει και άτομα του αντιεξουσιαστικού, αναρχικού, και ακροαριστερού χώρου, εκμεταλλευόμενοι και αυτοί την συγκυρία για να αποκτήσουν πρόσβαση στην σιωπηρή και σοβαρή πολιτική πλειοψηφία του νησιού. Εις μάτην, ακροδεξιοί και ακροαριστεροί, αναλώνονται σε μεταξύ τους συγκρούσεις την ώρα που η συντριπτική πλειοψηφία του νησιού περιμένει και αυτήν την «καταιγίδα» να περάσει. Δεν είναι άλλωστε και λίγα αυτά που έχει περάσει η Λέσβος τα τελευταία χρόνια και, πάντα έβγαινε αλώβητη και με τους κατοίκους της περήφανους.
Επιστρέφοντας πίσω στον Σταυρό, όμως, υπάρχει και κάτι άλλο που ψιθυρίζεται στις καφετέριες του νησιού. Πρόσφατα βρέθηκε το σύμβολο των αναρχικών στην βάση του, με τους περισσότερους πολίτες να μην πείθονται πως πρόκειται για μία κίνηση αντιποίνων. «Και ποιος μας λέει πως αυτοί δεν πήγαν να γράψουν μόνοι τους πάνω στον σταυρό για να μας διχάσουν ακόμη περισσότερο», λένε πολλοί από τους κατοίκους στην προκυμαία της Μυτιλήνης.
Ο Σταυρός, έχει διχάσει το νησί, ενώ οι εκλογές στρώνουν το έδαφος για περισσότερη πόλωση γύρω από ένα θέμα-μη θέμα. Και φυσικά πρόκειται για μη θέμα, γιατί δεν γίνεται σε μία ευνομούμενη πολιτεία, να υψώνονται αυθαίρετες κατασκευές και πίσω από αυτές να χτίζονται πολιτικές καριέρες σπείροντας τον διχασμό στην κοινωνία.
Στο πλαίσιο αυτό κινήθηκε και η πρόσφατη παρέμβαση του Λέσβιου Επισκόπου Αρσινόης του Πατριαρχείου της Αλεξανδρείας κ. Βασιλείου, ο οποίος με άρθρο του στο stonisi.gr, είπε: «Γιατί υψώνουμε τον σταυρό της θυσιαστικής του αγάπης, σαν «ξόανο» αποτροπής «αοράτων» εχθρών;».
Ο σεβασμιότατος παραλλήλισε την υπόθεση με αυτήν της ανέγερσης του «Ναού της Αγίας Σκέπης» στον προαύλιο χώρο του υπό ανέγερση τεμένους στην Αθήνα. Ο συγκεκριμένος ναός θυμίζουμε χτίστηκε δίχως η αρχιεπισκοπή να έχει ιδέα και όταν το τέμενος προχώρησε, κάποιοι ούρλιαζαν πως γκρεμίζουν ναό για να σηκώσουν τζαμί!
«Είναι άραγε ο Σταυρός του Κυρίου σύμβολο που σκορπά φόβο ή έχει κάποιο βαθύτερο συμβολισμό; Ο Χριστός σταυρώθηκε για να φοβίσει αλλόδοξους ή για να ενώσει την διασπασμένη ανθρωπότητα; Η παράδοση της Εκκλησίας μας μέσα από τα κείμενα και την υμνογραφία της μας μιλάει για «ζωόθυτον θύμα, Υιόν Θεού τον αίροντα την αμαρτία του κόσμου». Ρωτώ λοιπόν τους «υπέρ Χριστιανούς» η θυσία Του, τι παρακαταθήκες μας άφησε; Το μίσος και την κακία ή την αγάπη και την ανεκτικότητα; Και τελικά από ποιους «αισθανόμαστε» απειλή; Κάνουμε όσα μας είπε ο Χριστός και έχουμε ήσυχη την συνείδηση μας ότι όχι μόνο τα πράξαμε αλλά ότι τα πράξαμε τέλεια; Κ αυτό το αγαπάτε τους «εχθρούς» ημών; Ποιος αποφάσισε ότι «περισσεύει» από τη διδασκαλία του; Μα αν δεν το κατανοήσουμε αυτό που είναι το κέντρο της διδασκαλίας Του τι σόι Χριστιανοί είμαστε και τι νόημα έχει να γεμίσουμε όλη την επικράτεια με σταυρούς;», γράφει.
«Πριν μέρες «θαύμασα» τη μεγάλη ευκολία και το καμάρι του νέου από την Χίο, που μίλησε με « ιερό ζήλο» για το κατόρθωμα του να φτιάξει και να τοποθετήσει ξανά τον «σταυρό». Τα όσα έλεγε με προβλημάτισαν ακόμα περισσότερο. Τι να απαντήσεις σε αυτό το παλικάρι. Πως να κρίνεις ή να κατακρίνεις ή να επαινέσεις την πράξη του; Δεν είναι εύκολο. Δυστυχώς ίσως και ο ίδιος αλλά και αρκετοί άλλοι, δυστυχώς με τα ίδια ‘μυαλά’, νομίζουν ότι προσφέρουν με αυτό τον τρόπο, υπηρεσίες προς τον Θεό, την Εκκλησία και το ‘Έθνος’», γράφει ο σεβασμιότατος.